volvo 940 estate
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Interessante auto om op te knappen al ben ik bang dat die prijs nog wel iets omhoog schiet!
Maar admiral zoekt er geloof ik een van de laatste bouwjaren.
En geloof ook niet een met een defect zoals dit exemplaar.
Maar admiral zoekt er geloof ik een van de laatste bouwjaren.
En geloof ook niet een met een defect zoals dit exemplaar.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Nou, deze lekker laten staan:
- komt van een "sloop en budget"bedrijf.......
- heeft een 2 liter blok......met dit gewicht niet vooruit te branden met kerosine!
- APK verliep feb 2010......dus al ruim 3 jaar stilgestaan (buiten)
- flinke beschadiging op het linkervoor scherm.
- flinke beschadigingen langs de hele rechterzijkant, wo scherm, deuren.
- op de motorkap rare verkleuringen, en spuitwerk kaal midden-links.
En hoe ziet de achterkant, en vooral: de binnenkant eruit???
- komt van een "sloop en budget"bedrijf.......
- heeft een 2 liter blok......met dit gewicht niet vooruit te branden met kerosine!
- APK verliep feb 2010......dus al ruim 3 jaar stilgestaan (buiten)
- flinke beschadiging op het linkervoor scherm.
- flinke beschadigingen langs de hele rechterzijkant, wo scherm, deuren.
- op de motorkap rare verkleuringen, en spuitwerk kaal midden-links.
En hoe ziet de achterkant, en vooral: de binnenkant eruit???
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Die heb ik nu ook in mijn 245 zitten, rijd heerlijk hoor 4 traps met 130 km/h net geen 3000 toeren. Als ik in de 145 van mijn schoonpa rijd dan zit ik in een opstijgende jumbo jet, radio kan uit want het de motor e.d. wat je hoort.Siebert schreef:Tja... Ik ging sowieso voor een automaat, maar dat is ook een persoonlijke kwestie. De keuze is reuze!
Maar ik heb ook geen probleem met een 5 bak, het is maar net wat ik tegenkom.
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Ramon&Ramon schreef:https://www.bva-auctions.com/auction/lot/6663/2696669
Is idd geen station, en te duur.
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Juistarjan_de_jong schreef:Interessante auto om op te knappen al ben ik bang dat die prijs nog wel iets omhoog schiet!
Maar admiral zoekt er geloof ik een van de laatste bouwjaren.
En geloof ook niet een met een defect zoals dit exemplaar.
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Onderstaande blijven over, die donkerrode in overveen van auto scout heeft idd een beschadigd linker achterscherm en ook zo te zien de bumper. De verkoper heeft dit bevestigd, althans het achterscherm. De prijs is nog aan te passen maar ik denk dat ik deze laat schieten. Wel jammer want hij een leder interieur wat er volgens de verkoper heel goed uitziet. Hij heeft ook een zilver kleurige maar die heeft ook wat deuken. Misschien is er nog wat te regelen met de prijs zodat ik dit door een plaatwerker kan laten herstellen maar ik kies eerst even voor de makelijkste weg en focus me op de overige 3.
Maargoed de overige 3 heb ik gister een mail gestuurd en het is even afwachten of ze reageren. Die van sterk in auto's (de donker groene)heeft zijn prijs met 100 euro laten ((nu 1845) zakken en die andere donker rode uit Soest ook die staat nu op 1400 euro (was 1500)
Maargoed de overige 3 heb ik gister een mail gestuurd en het is even afwachten of ze reageren. Die van sterk in auto's (de donker groene)heeft zijn prijs met 100 euro laten ((nu 1845) zakken en die andere donker rode uit Soest ook die staat nu op 1400 euro (was 1500)
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Lijken me alle 3 mooie auto's! De laatste 2 hebben alle bij vouwen in de deurpanelen. Bij de eerste is dat niet te zien omdat er geen foto's van zijn.
Wist niet dat dit bij de 940 zon kwaal was? Bij de 960 zie je dat vaker.
Ga anders gewoon bij alle 3 langs en maak een proefrit.
Wist niet dat dit bij de 940 zon kwaal was? Bij de 960 zie je dat vaker.
Ga anders gewoon bij alle 3 langs en maak een proefrit.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
De onderste komt me bekend voor!
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
verklaar je naderRamon&Ramon schreef:De onderste komt me bekend voor!
dat is deze dus http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
deze
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
valt voorlopig af want ik zie dat er een strip bij de voorbumper stuk is of ontbreekt en het linker deurpaneel (binnenbekleding) mist de stoffering. Ook nog geen reactie gehad van de verkoper dus voorlopig zet ik deze ff in de koelkast.
met deze
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
heb ik contact met de eigenaar. Deze 940 heeft op het leer na wel de opties die ik zoek. Er zit een klein deukje links voor en hij heeft een krasje met deukje op de linker achterflank (is te zien op de foto). Hij heeft ook al diverse cruciale zaken vervangen. Hij is bereid te zakken met de prijs mits ik serieus geinterseerd ben, Als ik er nog 300 af weet te lullen dan kan ik het deukje en de kras weg laten halen zal ik wel iets bij moeten leggen natuurlijk. Zit ik alleen nog met de km stand die is bij hem het hoogst.
Voor alsnog is dit mijn eerste keus en sterk in auto's de 2e.
Wordt tijd voor een telefoontje plegen.
wordt vervolgd
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
valt voorlopig af want ik zie dat er een strip bij de voorbumper stuk is of ontbreekt en het linker deurpaneel (binnenbekleding) mist de stoffering. Ook nog geen reactie gehad van de verkoper dus voorlopig zet ik deze ff in de koelkast.
met deze
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
heb ik contact met de eigenaar. Deze 940 heeft op het leer na wel de opties die ik zoek. Er zit een klein deukje links voor en hij heeft een krasje met deukje op de linker achterflank (is te zien op de foto). Hij heeft ook al diverse cruciale zaken vervangen. Hij is bereid te zakken met de prijs mits ik serieus geinterseerd ben, Als ik er nog 300 af weet te lullen dan kan ik het deukje en de kras weg laten halen zal ik wel iets bij moeten leggen natuurlijk. Zit ik alleen nog met de km stand die is bij hem het hoogst.
Voor alsnog is dit mijn eerste keus en sterk in auto's de 2e.
Wordt tijd voor een telefoontje plegen.
wordt vervolgd
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Denk dat ik er nog wel wat af krijg.admiral schreef:verklaar je naderRamon&Ramon schreef:De onderste komt me bekend voor!De auto wordt in opdracht verkocht. Hij wil nog 100 euro zakken dan komen we uit op 1745 euro.
dat is deze dus http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Met bijna 400000km en deukjes is hij waard 750 euro..admiral schreef:deze
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
valt voorlopig af want ik zie dat er een strip bij de voorbumper stuk is of ontbreekt en het linker deurpaneel (binnenbekleding) mist de stoffering. Ook nog geen reactie gehad van de verkoper dus voorlopig zet ik deze ff in de koelkast.
met deze
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
heb ik contact met de eigenaar. Deze 940 heeft op het leer na wel de opties die ik zoek. Er zit een klein deukje links voor en hij heeft een krasje met deukje op de linker achterflank (is te zien op de foto). Hij heeft ook al diverse cruciale zaken vervangen. Hij is bereid te zakken met de prijs mits ik serieus geinterseerd ben, Als ik er nog 300 af weet te lullen dan kan ik het deukje en de kras weg laten halen zal ik wel iets bij moeten leggen natuurlijk. Zit ik alleen nog met de km stand die is bij hem het hoogst.
Voor alsnog is dit mijn eerste keus en sterk in auto's de 2e.
Wordt tijd voor een telefoontje plegen.
wordt vervolgd
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Een auto is altijd nog waard wat iemand er voor over heeft. In de handel is dat niet zo heel veel natuurlijk.
Maar als de auto verder goed is onderhouden en netjes is dan vind ik 1000 euro of zelfs wat meer een zeer nette prijs
Vind eens een betere voor die prijs! En dan ga ik er van uit dat deze dus een paar deukjes heeft die er voor rond de 100 max euro uit zijn te halen. (uitdeuken zonder spuiten)
Km stand vind ik zeer onbelangrijk als het onderhoud maar (goed) is gebeurd.
Zo te zien heeft hij ook nooit op LPG gelopen? Dan zullen de kleppen ook nog lang niet zijn uitgesteld en kan het blok in mijn ogen nog vele tonnen mee. Mijn vader heeft bijna 8 ton op een 940 gezet met LPG...
Maar als de auto verder goed is onderhouden en netjes is dan vind ik 1000 euro of zelfs wat meer een zeer nette prijs
Vind eens een betere voor die prijs! En dan ga ik er van uit dat deze dus een paar deukjes heeft die er voor rond de 100 max euro uit zijn te halen. (uitdeuken zonder spuiten)
Km stand vind ik zeer onbelangrijk als het onderhoud maar (goed) is gebeurd.
Zo te zien heeft hij ook nooit op LPG gelopen? Dan zullen de kleppen ook nog lang niet zijn uitgesteld en kan het blok in mijn ogen nog vele tonnen mee. Mijn vader heeft bijna 8 ton op een 940 gezet met LPG...
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Siebert
- 3rd Gear member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Tja, ik vind dat je ook niet te kritisch moet zijn hoor voor dat geld. Een paar deukjes voor een auto van ca. 15 jaar oud hoef je je niet voor te schamen. Ik heb de mijne ook voor €1.400,- gekocht. technisch prima, net groot onderhoud gehad, maar iedereen viel over een paar deukjes. ik vind het prima. Hij staat op de oprit en als de kleintjes d'r langsbeuken op de fiets, heb ik geen pijn! Een auto in concoursstaat betaal je nu éénmaal meer voor. De groene is geen automaat, vind ik persoonlijk een groot minpunt.
Ik zou ze zelf gewoon alle drie afgaan en even stukkie rijden, verhaal aanhoren. Dan wordt de keus denk ik veel gemakkelijker...
Ik zou ze zelf gewoon alle drie afgaan en even stukkie rijden, verhaal aanhoren. Dan wordt de keus denk ik veel gemakkelijker...
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21389
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Pas op met die 6-cilinders: onderhoud is echt belangrijk en als het tegenzit ook nog eens duur. Maar wie een 6-cilinder automaat heeft gereden wil bijna niet anders meer: je hebt er gewoon een fijne auto aan.
En zo zie je ineens een paar voordelen van een 940: een stalen blok (geen alluminium) die in turbo-uitvoering ook nog eens redelijk eenvoudig zijn "op te voeren". En ook simpele elektronica is een pluspunt.
En zo zie je ineens een paar voordelen van een 940: een stalen blok (geen alluminium) die in turbo-uitvoering ook nog eens redelijk eenvoudig zijn "op te voeren". En ook simpele elektronica is een pluspunt.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Helemaal mee eens!Siebert schreef:Tja, ik vind dat je ook niet te kritisch moet zijn hoor voor dat geld. Een paar deukjes voor een auto van ca. 15 jaar oud hoef je je niet voor te schamen. Ik heb de mijne ook voor €1.400,- gekocht. technisch prima, net groot onderhoud gehad, maar iedereen viel over een paar deukjes. ik vind het prima. Hij staat op de oprit en als de kleintjes d'r langsbeuken op de fiets, heb ik geen pijn! Een auto in concoursstaat betaal je nu éénmaal meer voor
Uiteindelijk is de auto wel bedoeld als gebruiksvoorwerp...er zijn wel belangrijker dingen om je druk over te maken :roll:.
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!