Pagina 2 van 3

Geplaatst: 06.01.2013 - 18:50
door Fredhead
lancer schreef:Volgens mij heeft een forum lid het ooit aangeduft om een ex-KLPD S60 te kopen. Volgens mij heeft hij daar nooit spijt van gehad.
Meerderen, weet zelf ook iemand die een ex-KLPD V70 heeft gehad.
Eerste jaar vielen de problemen mee, maar na een jaar praktisch wekelijks bij de garage heeft hij de auto toch de deur uit gedaan.

Vervolgens heeft het een hele tijd gekost voor die auto door een bedrijf hier kortbij is verkocht

Geplaatst: 06.01.2013 - 18:54
door Exeres
Jor heeft idd een S60T5 van de KPLD, bij mijn weten staat hij al lang te koop, maar rijdt hij er idd zelf ook nog steeds met. Hoe het met de kosten zit, weet ik niet...

Geplaatst: 06.01.2013 - 20:03
door rsnhakan
Exeres schreef:Jor heeft idd een S60T5 van de KPLD, bij mijn weten staat hij al lang te koop, maar rijdt hij er idd zelf ook nog steeds met. Hoe het met de kosten zit, weet ik niet...
Klopt!

Geplaatst: 06.01.2013 - 20:08
door V50-Mart
dat gat in de stoel is vast ook een typische overheids schade. Handboeien / vuurwapen die elke x weer tegen de stoel aan schuren. Bij onze dienstautos zijn ook alle stoelen flink beschadigd.

Ik ben het met het merendeel eens...niet doen. Afgeragd, meerdere chauffeurs met allemaal een andere rijstijl. Koop je trouwens bij Domeinen niet op zicht? Blijkt ie het later niet te doen, dan helaas pindakaas.

Geplaatst: 06.01.2013 - 21:05
door Laguna-S60
Deze V50 is erg netjes opgeknapt aan de foto's te zien ;)

Geplaatst: 07.01.2013 - 09:07
door v50iger
Ja, aan het uiterlijk zal het niet liggen.

Helaas pindakaas dacht echt een goede koop te hebben gevonden.
Zoektocht gaat verder.

Zijn er nog aanschaftips voor de 2.0d?

Geplaatst: 10.01.2013 - 08:21
door v50iger
Dames en heren graag jullie mening over deze auto.


http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 7670000000

Dalijk is die ook van het KLPD haha.

Geplaatst: 10.01.2013 - 08:50
door Wauter
Zo op het oog een nette wagen. Wel met roetfilter, maar als daar onderliggende problemen mee zijn zie je dat terug in het gemiddelde verbruik, dat staat bij deze volgens de foto op 5.5 Heb er zelf 1 zonder roetfilter, ik kom niet verder dan 5.9 (Per tankbeurt meestal 1 of 2 lange ritten, verder veel korte).

Geplaatst: 10.01.2013 - 09:07
door v50iger
oke dankjewel, denk maar dat ik ga bellen of die er nog wel staat

Geplaatst: 10.01.2013 - 09:16
door v50iger
hij staat er nog klonk als een betrouwbare vriendelijke man. Auto is puur voor woon werk verkeer gebruikt ca 1500 km per week snelweg.

Heb er een goed gevoel over afspraak gepland volgende week krijg nog een belletje hier over.

Geplaatst: 10.01.2013 - 09:19
door Wauter
Netjes de kleine gebruikersporen op de foto's in de advertentie, komt op mij ook eerlijk over.

Airco is wel gevoelig punt bij deze wagens, maar daar zou ik hem niet op laten staan. Elke C/S/V van die reeks hebben dat. Reparatie is wellicht duur, maar of je dat nu gelijk met deze hebt of over een paar jaar met een andere, maakt weinig uit. Mocht ie defect zijn is het juist een mooi onderhandelpuntje ;)

Geplaatst: 10.01.2013 - 09:24
door v50iger
wat zou een reperatie kunnen kosten?

Geplaatst: 10.01.2013 - 11:23
door Wauter
Hangt van het defect af. Alleen vullen is rond de €100,- Airco verliest in de loop der tijd koudemiddel, ook zonder echte lekkage.

Condensor vervangen incl montage en vullen 450-500.

Indien de pomp of verdamper stuk is ben je meer kwijt. Condensor is overigens het zwakke punt, maar daar kan je uiteraard geen zekerheden aan ontlenen.

Geplaatst: 10.01.2013 - 11:45
door Fredhead
V50-Mart schreef: Ik ben het met het merendeel eens...niet doen. Afgeragd, meerdere chauffeurs met allemaal een andere rijstijl. Koop je trouwens bij Domeinen niet op zicht? Blijkt ie het later niet te doen, dan helaas pindakaas.
Klopt, een proefrit, etc zit er niet in

Geplaatst: 10.01.2013 - 12:45
door The Volvoboy
Laguna-S60 schreef:Bij een witte V50/S60/V70 moeten gewoon meteen alarmbellen gaan rinkelen, Interieur en dashboard zijn trouwens wel erg netjes opgeknapt!

Iemand hier in de buurt heeft een witte Vectra diesel gekocht.., weet je ook genoeg :P
Dat is echt onzin. Iemand hier uit de buurt had een witte V70 2.0 Classic. Dus écht geen ex-KLPD auto. Ben het met je eens dat je ex-KLPD auto's er meestal wel tussenuit kunt vissen, maar echt niet alle witte Volvo's zijn ex-KLPD...

Geplaatst: 10.01.2013 - 19:56
door lint
The Volvoboy schreef:
Laguna-S60 schreef:Bij een witte V50/S60/V70 moeten gewoon meteen alarmbellen gaan rinkelen, Interieur en dashboard zijn trouwens wel erg netjes opgeknapt!

Iemand hier in de buurt heeft een witte Vectra diesel gekocht.., weet je ook genoeg :P
Dat is echt onzin. Iemand hier uit de buurt had een witte V70 2.0 Classic. Dus écht geen ex-KLPD auto. Ben het met je eens dat je ex-KLPD auto's er meestal wel tussenuit kunt vissen, maar echt niet alle witte Volvo's zijn ex-KLPD...
Dat is waar, maar een witte V50 of V70 met D5 motor, een forse kilometerstand en herstelde gaten in het dak en dashboard is verdacht!

Geplaatst: 22.01.2013 - 22:44
door v50iger
auto is gvd(mijn excuses) gewoon verkocht terwijl we een deal hadden ben niet te spreken. De klpd d5 begint nu toch wel een beetje te lonken ben erg aan het twijfelen.

Geplaatst: 23.01.2013 - 11:07
door v50iger
Kan iemand me toch wat vertellen ivm met de aanschaf van een ex klpder en waar ik,op zou moetenletten aub. tijd begint nu een beetje te dringen om een auto aan te schaffen .

Danku

Geplaatst: 23.01.2013 - 11:15
door tip
Lijkt mij dat het halve forum alle waarschuwingen heeft gelanceerd over dit soort aankopen die maar mogelijk zijn..

Geplaatst: 23.01.2013 - 11:27
door Bartk
onderhoudsboekje moet erbij zitten en laat evt een keuring doen door een onafhankelijk bureau?
Testritje doen natuurlijk, kijken of ie mooi instuurt, stuur loslaten op rechte weg om te kijken of ie mooi rechtdoor gaat, dan even remmen om te kijken of ie mooi rechtdoor remt (natuurlijk op een rechte, ijs & sneeuw vrije baan, lage snelheid en zonder andere weggebruikers).
Kijk / voel of de matten allemaal & koffer droog zijn.
check voor lekkage in de motorruimte, koelvloeistof zonder bruine smurrie en geen blauwe rook uit de uitlaat komt. Peil ook even de olie en test de koppeling.
Daarnaast mss ook even kijken naar de balken of er evt zichtbare schade is van een evt ongeval.

Als de wagen steeds bij dezelfde dealer op onderhoud is geweest, contacteer die even of die wat meer info kan/wil geven.

allemaal very basic stuff natuurlijk, en een 2de hands kopen heeft altijd een risico, maar ik denk nu wel dat die wagens deftig worden onderhouden aangezien ze wel moeten rijden natuurlijk.