Pagina 2 van 4
Geplaatst: 11.01.2013 - 08:45
door bartv70
Da's niet eerlijk,
DE MIJNE weegt 1671kg en ik betaal ruim €1900,- p/j (€476 kwartaal)
Geplaatst: 11.01.2013 - 08:52
door Rippie V70
Dat is dan opmerkelijk, want de mijne staat op 1528kg op kenteken... :? Dat zou dan 2 belastingklasses schelen.....
Geplaatst: 11.01.2013 - 08:54
door jpwg001
Een hoop opties kan wel wat schelen.
Geplaatst: 11.01.2013 - 08:54
door bartv70
De onze is van 2003, da's dus iets ouder en dus meer Volvo/tank :

Geplaatst: 11.01.2013 - 09:23
door Thijs
bartv70, Op kenteken voor de wegenbelasting staat die van jou voor 1571 kg. Dat is dan een klasse boven de V70 van Rippie V70
Geplaatst: 11.01.2013 - 09:27
door bartv70
Je hebt gelijk(moest gegevens van VWE halen en heb massa rijklaar overgenomen)
Betaal dus maar €1760,- , maar toch meer als Rippie :redhotevil:
Geplaatst: 11.01.2013 - 12:00
door Rippie V70
Das dan wel een vriendenprijs voor 68 pk meer

Geplaatst: 11.01.2013 - 12:01
door Thijs
Das het verschil in bouwjaar. De >2005 modellen zijn iets lichter.
Geplaatst: 11.01.2013 - 12:37
door Rippie V70
Dat is dan een mooie bijkomstigheid.
Ik heb er wel op gelet bij de aanschaf.
Geplaatst: 11.01.2013 - 13:09
door Thijs
En de automaat van na '05 zit op 1552... Dat was dus net jammer, anders had ik wellicht voor de automaat gekozen.
Geplaatst: 11.01.2013 - 13:11
door bartv70
Thijs schreef:Das het verschil in bouwjaar. De >2005 modellen zijn iets lichter.
Ik heb gewoon meer Volvo...geef maar toe

Geplaatst: 11.01.2013 - 13:21
door Rippie V70
ach, een maatje meer...
altijd fijn
maar on topic...
Weet je wat je doet met de 2002 V70 D5 ?
Geplaatst: 11.01.2013 - 23:35
door bernhard2
Ik denk dat ik hem op internet zet. Achterremmen zijn weer gefixt, handrem was niet veel meer, maar zaten nog wel vast aan de schoen:-)
Nu nog even 4 andere banden opsnorren en er een nieuw baasje voor vinden.
Ik kan de 142 euro per maand niet meer rechtvaardigen richting het thuisfront.
Verstandig? Ik krijg er veel minder voor dan wat ik er in heb gestoken, maar dat gebeurd toch meestal.
En een v70 classic van 15 aar oud kan ik op zaak zetten, en dan betaal ik prive erg weinig bijtelling, en zit de vrouw me ook niet meer op de huid.
Tis alleen wel een oude bak...
Geplaatst: 12.01.2013 - 08:06
door V70/2.4D/2003
Tis alleen wel een oude bak...
Gefeliciteerd, die had je ook al althans, mijn Mrs roept dat ook altijd:
"Hij is van 2003 en heeft meer dan 2 ton gelopen. Dat is een oude Volvo" Maar goed, ze heeft dan ook de ballen verstand van- en geen gevoel voor auto's, laat staan dat ze snapt wat Volvo (ehm sorry guys maar de grotere Volvo's met de zwaardere Volvo-motoren bedoel ik dan) nu eigenlijk precies is.
Het enige verschil is een paar tientjes wegenbelasting, ik snap hem niet. Staat in geen verhouding tot de kapitaalvernietiging die je nu gaat doen. Ieder zijn ding en eigen beslissing, en dat kan en mag.....omdat het kan.
Geplaatst: 12.01.2013 - 09:55
door ovwest
Je maakt naar mijn mening zelden winst op een auto.
Volgens mij kijk je naar je te verwchte maandelijkse lasten (km, bel., onderhoud) en dan maak je een afweging die nooit helemaal eerlijk is aangezien een volvo kopen ook voor een groot deel een emotionele afweging is!

Geplaatst: 12.01.2013 - 22:21
door Gouwe
[quote="bernhard2"]
En een v70 classic van 15 aar oud kan ik op zaak zetten, en dan betaal ik prive erg weinig bijtelling, en zit de vrouw me ook niet meer op de huid.
quote]
Reken je niet te rijk! Ik heb zelf een 2002 auto. Rijd hem prive en declareer 0,19/km aan de zaak, heb geen bijtelling en vorder de BTW over onderhoud en brandstof terug van de fiscus (zakelijk gereden kilometers).
Misschien ook een optie voor jou?
Geplaatst: 12.01.2013 - 22:25
door toppertje
1 ding scheelt enorm,een V70 van 15 jaar oud heeft minder onderhoud(lees:geen)
onderhoud nodig. [-(
Geplaatst: 13.01.2013 - 08:49
door Thijs
Haha!
Geplaatst: 13.01.2013 - 10:36
door bernhard2
Haha, ik ben hem nog niet tegengekomen. Iedereauto heeft onderhoud nodig. Het gaat mij voornamelijk om de belasting tov de 15000 km per jaar die ik ga rijden.
@gouwe, declareer jij alle km of alleen de zakelijke?
Geplaatst: 14.01.2013 - 20:08
door Gouwe
Uiteraard alleen de zakelijke (prive mag niet...). Maar gemiddeld kom ik op 60%-70% zakelijk en dan is het best interessant.
Overigens een zakelijke auto mag je ook niet onbeperkt prive en bijna niet zakelijk rijden, m.a.w. je keuze voor zakelijk gebruik moet wel aantoonbaar zijn.
Ik heb deze afweging mede gemaaakt omdat ik bijna geen afschrijving op de auto heb (is een grote aftrekpost) en de auto een zogenaamde marge auto is (dus geen vooraftrek BTW).
Mijn auto kost me prive (all inclusive) ongeveer 20 cent per kilometer (excl. BTW teruggave zakelijk gereden kilometers).