Pagina 2 van 4
Geplaatst: 15.01.2013 - 08:24
door VolvoJanssen
De ervaringen bij mij zijn gelijk aan die van jou. en inderdaad de overboost zie je niet terug in de bovenstaande grafiek. met overboost zou de T4 nu al 270 NM moeten hebben. De winst is dan een stuk kleiner...
Geplaatst: 15.01.2013 - 08:32
door Giesti
Cavallino schreef:het is bij mijn T4 nu net alsof er bij 4000 toeren een 'tandje erbij gezet wordt'. Bij volgas gaat hij er dan opeens nog wat harder aan trekken. Dit 'knikje' zie ik in de grafieken niet terug, zou het de overboost zijn die er dan in klapt?
Ik heb dat zelfde effect bij mijn D2 ook (vanaf bepaald aantal toerental trekt hij harder, iets boven de 3000 denk ik)
Geplaatst: 15.01.2013 - 09:57
door Cavallino
VolvoJanssen schreef:De ervaringen bij mij zijn gelijk aan die van jou. en inderdaad de overboost zie je niet terug in de bovenstaande grafiek. met overboost zou de T4 nu al 270 NM moeten hebben. De winst is dan een stuk kleiner...
Met dat verschil dat de 285Nm na tuning al vanaf 2000 tpm vrij komt, i.p.v. 270Nm met overboost bij 4000 tpm, als ik de grafiek zo bekijk.
Geplaatst: 16.01.2013 - 18:12
door Mark1975
Ik hoor graag de ervaringen na tuning. Ben erg benieuwd.
Geplaatst: 17.01.2013 - 00:45
door automaiti
Lees net op volvov40club dat Rica werkt aan een powerbox voor de V40 D2. Zou toch leuk zijn als ze richting de 130-135 pk gaan en koppel richting 300 Nm. Lijkt mij mogelijk. Hoop dat Polestar ook wat doet met de D2.....please......
Geplaatst: 17.01.2013 - 07:37
door V480-S60
Polestar gaat niets doen met de D2. Als ze daar wat mee doen gaat al het belastingvoordeel eraf.
Geplaatst: 17.01.2013 - 12:48
door automaiti
Er wordt wel gemakshalve van uitgegaan dat V40 D2 alleen door leaserijders wordt gereden. Bij mij is dat niet het geval. Natuurlijk hebben we het voordeel tot 1-1-14 van geen MRB. Maar daarna staat de markt wat mij betreft open. Uiteindelijk beslist de klant en niet de producent over wel/geen tuning. Ik denk niet dat het zo werkt dat de overheid dicteert of Polestar wel of geen D2 tuning mag aanbieden.
Geplaatst: 17.01.2013 - 15:35
door Cavallino
Goed nieuws: Van de leasemaatschappij mag het, mits de dealer bevestigt dat het met behoud van fabrieksgarantie is.
Dat ga ik eens even op korte termijn gaan regelen dan.
Geplaatst: 17.01.2013 - 15:37
door Timmy
Cavallino schreef:Goed nieuws: Van de leasemaatschappij mag het, mits de dealer bevestigt dat het met behoud van fabrieksgarantie is.
Dat ga ik eens even op korte termijn gaan regelen dan.
Het heeft geen invloed op de leasekosten? Mijn vorige deed er nogal moeilijk over (extra slijtage en verbruik van vloeistoffen).
Geplaatst: 17.01.2013 - 16:25
door Cavallino
In beginsel niet, tenzij ik opeens duidelijk meer dan gemiddeld banden ga verslijten e.d. Dan ga ik op dat moment de discussie wel met ze aan.
Het opgegeven brandstofverbruik na tuning blijft gelijk (voorkomt ook discussies voor de bijtelling).
Geplaatst: 17.01.2013 - 17:24
door Goteborg
Het extra duwtje bij de T4 rond de 4000 toeren komen bij mij ook voor. De extra power bij tuning zien er goed uit. Zijn er al ervaringen met de tuning?
Geplaatst: 19.01.2013 - 17:41
door Cavallino
Vandaag tuning laten installeren, het verschil is toch wel goed merkbaar, met name bij lagere toerentallen. De auto reageert net wat lekkerder en enthousiaster op het gaspedaal. Wat mij betreft is het het geld nu al waard.
Geplaatst: 21.01.2013 - 19:08
door Cavallino
Gisteren een paar honderd kilometer snelweg gereden dus alles eens goed kunnen proberen. Door het hogere koppel voelt het als meer dan 20pk extra. Hij accelereert nu een stuk makkelijker van 100 naar bv. 130 km/u in de (vrij lange) zesde versnelling. Dat is erg prettig en relaxed rijden.
Geplaatst: 22.01.2013 - 08:37
door GMdeJong
Mijn auto staat vandaag bij de dealer voor de tuning, ik denk alleen niet dat ik vanmiddag kan testen hoe groot het verschil is

Geplaatst: 23.01.2013 - 09:05
door Cavallino
GMdeJong schreef:Mijn auto staat vandaag bij de dealer voor de tuning, ik denk alleen niet dat ik vanmiddag kan testen hoe groot het verschil is

Ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Geplaatst: 23.01.2013 - 11:32
door GMdeJong
Cavallino schreef:GMdeJong schreef:Mijn auto staat vandaag bij de dealer voor de tuning, ik denk alleen niet dat ik vanmiddag kan testen hoe groot het verschil is

Ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Voor zover ik het nu heb kunnen proberen i.v.m. de gladheid bevalt het erg goed. Hij trekt zeker in de hogere versnellingen veel gemakkelijker door. Ik heb er zeker geen spijt van

Geplaatst: 23.01.2013 - 12:22
door Cavallino
Je vraagt je af waarom ze hem niet standaard zo aanbieden.
Geplaatst: 23.01.2013 - 18:31
door StoereKabouter
Ramon&Ramon schreef:StoereKabouter schreef:
Polestar doet geen tuning voor de 1.6D.
Ik ben dus op zoek specifiek naar een goede tuning voor de 1.6D MY2011 met 85 Kw of 114 pk.
Als je je vraag in dat topic stelt,komt het helemaal goed!
Blijkbaar zou het meer gepast zijn om die vraag hier te stellen.
Geplaatst: 24.01.2013 - 09:48
door Cavallino
Polestar biedt voor de D2 inderdaad geen tuning aan, RICA volgens mij wel (voor de D2 in de S60 sowieso, daarin gaat hij van 115pk naar 143pk dus ik neem aan dat dat voor de V40 ook kan). De Volvo dealer kan normaal gesproken ook RICA tuning leveren, maar de fabrieksgarantie vervalt. Veel wijzer kan ik je ook niet maken ben ik bang.
Geplaatst: 24.01.2013 - 13:32
door jimrask
Rica heeft momenteel nog niets voor de V40 D2 (daadwerkelijk andere motor dan S60 D2 blijkbaar), is nog steeds "in ontwikkeling". Evenals bij andere tuners. Volgens HakanC hier op het forum kan Fasttech het wel, maar ik vind er niets van terug op hun website, en bij herhaaldelijk vragen via mail e.d. krijg ik nooit geen antwoord...
De enige die ik vind op internet momenteel is V-tune, maar daar heb ik grote vraagtekens bij dat het geen "tweederangs"-chiptuning is.