Pagina 2 van 3

Geplaatst: 16.01.2013 - 17:07
door ferretje
YoVol schreef:Ja, certificaat staat op naam. En nee, de mijne krijg je niet :) (voor 20.000+ euro wil ik er wel over nadenken hoor)
Bij een IB tarief van 42% en een cataloguswaarde van € 65.000 is de IB besparing € 32.500.

Als je nu € 20.000 investeert in zo'n certificaatje en in 5 jaar € 32.500 "bespaart" haal je een rendement van 10,2% per jaar.......

Bij een IB-tarief van 52% zelfs 16,13%

Kom daar eens om bij een bank.....

Lijkt wel op een mest- of melkquotum.....

Geplaatst: 16.01.2013 - 17:15
door YoVol
Tja, bij mij betreft het gewoon loondienst...dus ik heb alleen het bijtellingsvoordeel. De BV gaat gemakshalve niet van een besparing uit...sterker nog....(de rest laat zich raden)....

Geplaatst: 16.01.2013 - 17:31
door Bluemagics
Restwaarde zou heel laag kunnen zijn (vooral omdat wij met z'n allen na exact 5 jaar de auto gaan verkopen.

Maar voor een ZZPér in de 52% schijf zou de netto prijs 13 a 14k zijn. Restwaarde kan alleen een gunstige effect daar op het hebben en het netto bedrag verder omlaag halen. Zelfs zonder restwaarde is de auto al aantrekkelijk. :-)

Enig minpuntje is het investeren van die 65/75K vooraf....

Geplaatst: 16.01.2013 - 20:04
door IV39
Je kunt toch een overeenkomst maken bij de overname van een certificaat?
Dan heb je ook een koopovereenkomst en op dat moment ga jij de verplichting aan.

Zou zomaar kunnen werken.
Die overeenkomst van Volvo is in ieder geval niet waterdicht.

Geplaatst: 16.01.2013 - 20:09
door OGA244
Dan gaat er iemand een leveringsverplichting aan met een product dat hij nog niet bezit, waarvan hij de exacte prijs nog niet kent, waarvan hij geen idee heeft hoe de specificatie is en wat het exacte levermoment gaat zijn.

Geplaatst: 16.01.2013 - 21:17
door NielsPHEV
OGA244 schreef:Dan gaat er iemand een leveringsverplichting aan met een product dat hij nog niet bezit, waarvan hij de exacte prijs nog niet kent, waarvan hij geen idee heeft hoe de specificatie is en wat het exacte levermoment gaat zijn.
dat is niet gekker dan het certificaat

Geplaatst: 16.01.2013 - 21:24
door bart simpson
voor een ton wil iemand zijn certificaat vast wel kwijt

Geplaatst: 16.01.2013 - 21:44
door Thom
Kijk aan, de koehandel is begonnen :)

Geplaatst: 16.01.2013 - 21:44
door Ben
het is net autohandel ;-)

Geplaatst: 17.01.2013 - 07:44
door IV39
NielsV70 schreef:
OGA244 schreef:Dan gaat er iemand een leveringsverplichting aan met een product dat hij nog niet bezit, waarvan hij de exacte prijs nog niet kent, waarvan hij geen idee heeft hoe de specificatie is en wat het exacte levermoment gaat zijn.
dat is niet gekker dan het certificaat
+1

Geplaatst: 17.01.2013 - 13:40
door Ben
De wachtlijst voor een Volvo V60 Plug-in Hybrid loopt dermate snel op, dat geïntersseerden via koopsites als Marktplaats proberen om de stekkerhybride eerder te krijgen.

Het is het gevolg van een waar luxeprobleem voor Volvo. Het merk start binnenkort de levering van de V60 Plug-in Hybrid, waarvan nog niet duidelijk is wat het model in het nieuwe modeljaar gaat kosten en hoeveel exemplaren er naar Nederland komen. De productie voor 2013 staat echter wel vast en dat zijn slechts 5.000 stuks. Toch staan de kopers nu al in de rij voor het hybridemodel. Vandaar dat de importeur certificaten uitreiken aan personen die de auto graag willen kopen. De wachtlijst bevat inmiddels meer dan 2.000 mensen. Om onder die lange wachtrij uit te komen proberen liefhebbers van het model nu om het certificaat over te nemen. Normaliter komen dergelijke perikelen alleen bij sportwagenmerken als Ferrari en Lamborghini voor.
Volle toeren

De importeur krijgt voor Modeljaar 2013, dat nog tot juni loopt, zo'n 200 auto's. Van de tweede lichting, Modeljaar 2014 genaamd, staat de oplage niet bekend. De productie draait inmiddels op volle toeren, waarbij de 5.000 stuks voor heel Europa zijn bedoeld.
Stekker

De V60 Plug-in Hybrid Is Volvo's eerste model met een hybride-aandrijflijn. De fabrikant kiest voor een dieselmotor van 215 pk in combinatie met een 70 pk sterke elektromotor. Het accupakket laat zich middels de dieselmotor van de nordige energie voorzien, maar via een stekker in het stopcontact wordt de batterij eveneens geladen. De Volvo is in staat om ongeveer 60 km volledig elektrisch te rijden. De wagen zou zelfs altijd elektrisch gereden kunnen worden. De elektromotor bevindt zich boven de achteras en draait dan ook de achterste wielen aan.

Bron

Geplaatst: 17.01.2013 - 18:37
door alexmem
Er staat (nu?) nog een stukje onder.

Benzine
Volvo ontwikkelde de V60 Plug-in Hybrid specifiek voor Europa. In de Verenigde Staten is men niet gecharmeerd van een zelfontbrander en ginds staat ook de stationwagon niet op de eerste plaats als het gaat om populaire carrosserievarianten. Voor Amerika werkt Volvo inmiddels aan een stekkerhybride met een benzinemotor. De aandrijflijn komt als eerste in een XC60 te hangen.

Edit: ontzettend slecht geschreven artikel trouwens.

Geplaatst: 17.01.2013 - 19:40
door ferretje
Maar wel goed gekopieerd......

Geplaatst: 17.01.2013 - 19:42
door ferretje
Bluemagics schreef:Goed punt ferretje!

Het rare is dat de inschrijven niet "onherroepelijk", omdat je dan wacht op de bevestiging van Volvo dat ze kunnen leveren in 2013, anders annuleer je de inschrijving. Ik ben dus benieuwd of dat juridisch gatendicht is.
Volgens mij is het precies andersom, je hebt een juridisch perfecte overeenkomst die door de consument alleen kosteloos kan worden ontbonden als Volvo niet voor 1 januari 2014 kan leveren.
Volvo hoeft volgens mij niets te bevestigen om de overeenkomst tot stand te laten komen.......

Geplaatst: 17.01.2013 - 19:59
door sandershortie
Ik wacht inmiddels op plek 7 op de wachtlijst op een MY2014... Maar er werd van de week een MY2013 aangeboden welke binnen 3 weken kan rijden..

Geplaatst: 19.01.2013 - 21:14
door Bluemagics
Ik ben vooral geïnteresseerd in de MY2014 versie. Ik denk dat het goed gaat komen. Nu in gesprek met iemand en via de dealer zou het weer kunnen.

Geplaatst: 20.01.2013 - 18:34
door marnixc70
Ik begreep dat Volvo dealer Niham in Den Haag nog productieplaatsen beschikbaar heeft? Misschien even een telefoontje doen?

Geplaatst: 20.01.2013 - 19:04
door NielsPHEV
Volgens mij is het precies andersom, je hebt een juridisch perfecte overeenkomst die door de consument alleen kosteloos kan worden ontbonden als Volvo niet voor 1 januari 2014 kan leveren.
Volvo hoeft volgens mij niets te bevestigen om de overeenkomst tot stand te laten komen.......
Dat klopt in zoverre dat Volvo nog moet wel moet melden wat je precies krijgt en wat het kost

Geplaatst: 27.01.2013 - 21:54
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 27.01.2013 - 22:33
door Msuidgeest
Beste VolvoXC70, ik ben een beetje verbaasd dat jij nog durft te reageren hier. In alle topics die ik gevolgd heb en jouw naam in voorkwam heb je al je berichten verwijderd.