Da's het probleem van duits, de opties zijn peperduur
Geplaatst: 20.01.2013 - 17:43
door lint
Wat zijn deze pack's: covenience pack en covenience pro en motion pack?
Is dat alleen voor de Belgische markt en hebben deze pack's in Nederland een andere naam of samenstelling?
Geplaatst: 20.01.2013 - 19:01
door Thom
Volvocars.be en gij weet t
Geplaatst: 20.01.2013 - 20:15
door BlackcurrantV70
Natuurlijk liever een XC60 D3 FWD dan een BMW 318d.....zeker nu met deze wegomstandigheden, rijden die BMerrtjes wel erg voorzichtig met de achterhaalde RWD....
Vanochtend reed er een 640d voor me, de kerel had bij elke richtingsverandering zijn handen vol om die kar in een recht spoor te houden....
Geplaatst: 20.01.2013 - 20:16
door dutchlimits
RWD is leuk bij het spelen maar er is een reden dat bijna alle fabrikanten hier vanaf zijn gestapt
Geplaatst: 20.01.2013 - 20:23
door BlackcurrantV70
Het was wel lachen, die kerel in die 640d probeerde alles om van me weg te rijden maar ik volgde mooi op afstand met de C70 FWD, bij elke dot gas, ging zijn bolide dwars, hij had geluk dat ik de Xc60 niet bij had, dan had ik em ingehaald, omgekeerde wereld nu, de Volvo gaat de BMW voorbij
Geplaatst: 20.01.2013 - 20:50
door dutchlimits
Haha ja veel van dat soort mannetjes hebben een mentaliteit ... deze dagen zijn heerlijk om het tegendeel te bewijzen..
Dit is ook wel een mooie voorbeeld van Quattro:
Geplaatst: 21.01.2013 - 09:59
door Volvo T56
dutchlimits schreef:AWD zal je niet vaak wat aan hebben in NL als een normale gebruiker. Ben je vaak op weg met een sleurhut in het buitenland dan kan ik mij het voorstellen dat je ervoor kiest, anders niet.
AWD maakt de auto ook een stuk zwaarder, kost meer, meer verbruik, meer banden slijtage en meer kosten per maand... Zal onder belasting ook wel meer vergen van je bak.
Op dit moment ben ik erg blij met AWD, en als je vaak pittig optrekt met met FWD heb je meer slip en slijten voorbanden meer dan met AWD, heb nu ruim 52000 met Michelin gereden en er kan nog een seizoentje bij.
VWb branstof gebruik ik rijd gemiddeld 1 op 10 met T6.
Geplaatst: 21.01.2013 - 10:52
door dutchlimits
Volvo T56, mee eens dat het met dit weer hartstikke handig is, maar geef toe, zo vaak sneeuwt het niet in NL. Als je er geld voor over hebt dan is het een leuke toevoeging maar als je een budget hebt dan is het bijna niet te missen bij normaal gebruik en normale nederlandse weer.
Geplaatst: 21.01.2013 - 10:53
door Helspie
Zou toch graag weten wat het gemiddeld verbruik van de D3 (136pk) is bij normaal gebruik...
Wat betreft de BMW, de weersomstandigheden zijn nu wel uitzonderlijk, 99% van het jaar geeft dat geen problemen hé...
Zal het allemaal eens moeten afwegen hé...
Geplaatst: 21.01.2013 - 11:15
door Thom
RWD is leuk bij het spelen maar er is een reden dat bijna alle fabrikanten hier vanaf zijn gestapt
Natuurlijk liever een XC60 D3 FWD dan een BMW 318d.....zeker nu met deze wegomstandigheden, rijden die BMerrtjes wel erg voorzichtig met de achterhaalde RWD....
Nou nou..FWD wordt enkel toegepast omdat het goedkoper in ontwikkeling en productie is, want waarom zou je anders aangedreven wielen gaan sturen
:roll:? Nog los van draaicirkel, rijplezier etc.
Het is nu fantastisch weer voor een Volvo AWD, maar met XDrive red je je ook wel (nog los van een pak minder verbruik en uitstoot..) .
On topic: ik zou even gaan rijden met een Summum en een R Design, dan weet wat bij je past. Persoonlijk vind ik zo een Summum met die 18" Zephyrus wat chiquer, R Design zie je nu toch wel veel. Bovendien altijd dat zwarte interieur, ik vind de nieuwe leerkleuren bijzonder fraai, en die kan je niet krijgen op een R Design..
Geplaatst: 21.01.2013 - 11:49
door renezzzz
Thom schreef:
Nou nou..FWD wordt enkel toegepast omdat het goedkoper in ontwikkeling en productie is, want waarom zou je anders aangedreven wielen gaan sturen :roll:? Nog los van draaicirkel, rijplezier etc.
Inderdaad, komt ook nog eens bij dat bij het afremmen het allemaal niet uitmaakt of je FWD, AWD of RWD hebt... Dan maken de banden en het hoge gewicht van de auto het verschil.
OT: persoonlijk vind ik dat AWD op een XC thuishoort. Het blijft natuurlijk wel een stuk duurder bij aanschaf. De voordelen zijn bekend, de nadelen zijn bij de moderne AWD systemen van nu niet of nauwelijks meer aanwezig. Gelukkig is er een FWD versie en is daardoor de XC60 voor meer mensen bereikbaar.
Voor wat betreft het verbruik. Moeilijk in te schatten, helemaal afhankelijk van je rijstijl en het gebruik van de auto. De D5 AWD van mij zit op dit moment zo rond een verbruik van 7 tot 8 liter (normale rijstijl). Die D3 moet in principe zuiniger zijn. Maar nogmaals, geheel afhankelijk van je rijstijl en gebruik.
Thom schreef:
Nou nou..FWD wordt enkel toegepast omdat het goedkoper in ontwikkeling en productie is, want waarom zou je anders aangedreven wielen gaan sturen :roll:? Nog los van draaicirkel, rijplezier etc.
Daarnaast ook nog een stukje veiligheid?
De meeste automobilisten kunnen beter met een over de voorwielen doorschuivende auto overweg dan met één waarvan de achterkant uitbreekt.....(dat heeft m.i. mee gespeeld in het verleden, met de huidige stabiliteitssystemen gaat dat deels niet meer op) Het "voorttrekken" door de voorwielen heeft daarbij ook een rol tov het "voortduwen" door de achterwielen.
Geplaatst: 21.01.2013 - 16:50
door diesel01
renezzzz schreef:
Thom schreef:
Nou nou..FWD wordt enkel toegepast omdat het goedkoper in ontwikkeling en productie is, want waarom zou je anders aangedreven wielen gaan sturen :roll:? Nog los van draaicirkel, rijplezier etc.
Inderdaad, komt ook nog eens bij dat bij het afremmen het allemaal niet uitmaakt of je FWD, AWD of RWD hebt... Dan maken de banden en het hoge gewicht van de auto het verschil.
OT: persoonlijk vind ik dat AWD op een XC thuishoort. Het blijft natuurlijk wel een stuk duurder bij aanschaf. De voordelen zijn bekend, de nadelen zijn bij de moderne AWD systemen van nu niet of nauwelijks meer aanwezig. Gelukkig is er een FWD versie en is daardoor de XC60 voor meer mensen bereikbaar.
Voor wat betreft het verbruik. Moeilijk in te schatten, helemaal afhankelijk van je rijstijl en het gebruik van de auto. De D5 AWD van mij zit op dit moment zo rond een verbruik van 7 tot 8 liter (normale rijstijl). Die D3 moet in principe zuiniger zijn. Maar nogmaals, geheel afhankelijk van je rijstijl en gebruik.
Exact de reden dat wij voor een awd zijn gegaan.
Wij zitten nu op de wintersport en het systeem is heer en meester.
Een groot nadeel is het verbruik maar afgelopen vrijdag hoorde ik van Jelmer(Volvovelgen) dat een A6 qautrro 1 op 8 doet dan valt 1op11 best mee
Geplaatst: 21.01.2013 - 17:17
door BlackcurrantV70
1 op 11 ?
Welke AWD heb je dan ?
Mijn D3 AWD haalt gemiddeld 7.8L/100km
Geplaatst: 21.01.2013 - 21:51
door Helspie
Een verbruik van 6,5-7L/100km vind ik toch wel een maximum.
En dan zonder moeite te doen, een gewone rijstijl...
Geplaatst: 21.01.2013 - 22:48
door renezzzz
Helspie schreef:Een verbruik van 6,5-7L/100km vind ik toch wel een maximum.
En dan zonder moeite te doen, een gewone rijstijl...
Dat moet denk ik wel mogelijk zijn... afhankelijk van het gebruik van de auto: veel korte stukjes met koude motor kunnen roet in het eten gooien. Ook autosnelweg met bv continue 130-140km/h is niet echte handig (stroomlijn van een tuinhuisje helpt niet mee).
Geplaatst: 22.01.2013 - 09:23
door BlackcurrantV70
Zal toch krap worden denk ik, de D3 2.0 is niet echt zuiniger dan de D3 2.4 of D5 hoorde ik.
Bij korte stukjes zit ik met de 2.4 D3 AWD om en bij de 8.3l/100km
Geplaatst: 22.01.2013 - 09:56
door renezzzz
BlackcurrantV70 schreef:Zal toch krap worden denk ik, de D3 2.0 is niet echt zuiniger dan de D3 2.4 of D5 hoorde ik.
Zoals gezegd, het is afhankelijk van het gebruik van de auto. Hoe dan ook een superzuinige auto is het zeker niet, maar dat geld ook voor de directe concurentie. Het is een zware auto (~2000kg) met een grote luchtweerstand.
Een grootverbruiker is het daarentegen ook niet.... 9l/100 km heb ik ook wel eens als gemiddelde gehad. Die waarde heeft echter weinig met normaal gebruik te maken.