Geplaatst: 01.02.2013 - 17:50
Dat is dan ook weer opgelost, nu maar hopen dat het alleen de mof is geweest.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Het is alleen de mof, heb hem vervangen en heb nu werkend awd!lint schreef:Dat is dan ook weer opgelost, nu maar hopen dat het alleen de mof is geweest.
ja dat begrijp ik, ik bedoelde te zeggen als de tussenbak maar geen schade heeft opgelopen en ook binnen afzienbare tijd kapot gaat.jaapburg schreef:Het is alleen de mof, heb hem vervangen en heb nu werkend awd!lint schreef:Dat is dan ook weer opgelost, nu maar hopen dat het alleen de mof is geweest.
Ah zo... Nouja de tanden van de tussenbak waren een klein beetje gesleten, maar met nieuwe bus erop praktisch geen speling. Dus die gok nemen we wel. Misschien dat de nieuwe bus nu 'sneller' slijt, maar ik kan 10 nieuwe bussen kopen voor de prijs van een nieuwe tussenbaklint schreef:ja dat begrijp ik, ik bedoelde te zeggen als de tussenbak maar geen schade heeft opgelopen en ook binnen afzienbare tijd kapot gaat.jaapburg schreef:Het is alleen de mof, heb hem vervangen en heb nu werkend awd!lint schreef:Dat is dan ook weer opgelost, nu maar hopen dat het alleen de mof is geweest.
Ik hoop het uiteraard niet voor je!
tdvXC90T6 schreef:rare vraag misschien: zijn er voortekenen dat de mof zijn langste tijd heeft gehad? geluiden of trillingen ofzo?
Deze manier van testen begrijp ik niet helemaal..je kunt ook aan de cardanas draaien als de mof heel is,dan draaien alle vier de wielen mee.jaapburg schreef:Zou ze toch eens opnieuw uit laten balanceren. Naarmate je band slijt word ook de balans iets anders. Bij 60-70 kun je er van uit gaan dat het een voorwiel is.
Mof kun je prima testen. Kruip even onder de auto en draai de cardanas met de hand rond. Als dit lukt: mof kapot, als dit niet lukt issie heel!
Geluid was met Continental CrossContact zomerbanden te horen, nu met splinternieuwe Dunlop SP Wintersport winterbanden ook. Dan zou je zeggen dat het niet een wiel in onbalans is, toch?Zou ze toch eens opnieuw uit laten balanceren. Naarmate je band slijt word ook de balans iets anders. Bij 60-70 kun je er van uit gaan dat het een voorwiel is.
Als hij met zn pootjes in de lucht zweeft wel ja! Maar als hij gewoon op de grond staat....en de as draait: mof kapot.Ramon&Ramon schreef:Deze manier van testen begrijp ik niet helemaal..je kunt ook aan de cardanas draaien als de mof heel is,dan draaien alle vier de wielen mee.jaapburg schreef:Zou ze toch eens opnieuw uit laten balanceren. Naarmate je band slijt word ook de balans iets anders. Bij 60-70 kun je er van uit gaan dat het een voorwiel is.
Mof kun je prima testen. Kruip even onder de auto en draai de cardanas met de hand rond. Als dit lukt: mof kapot, als dit niet lukt issie heel!
Ben geneigd om te zeggen dat het van achteren komt, maar dat is niet heel duidelijk te horen. Tussenbak ben ik nog nooit aangeweest. Wel hebben we de olie van Haldex en differentieel vervangen. Dif-olie was mooi, Haldex was prut...Ramon&Ramon schreef:Zit het geluid voor of achter,is de juiste olie voor de tussenbak gebruikt?
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Moet je een kapot lager niet bij elke snelheid horen "zingen" ?Ramon&Ramon schreef:Wellicht een achterwiellager stuk?
Waarschijnlijk heb ik hetzelfde probleem met de AWD. Waar heb je dit laten repareren?jaapburg schreef:Gelukt! Mof was inderdaad aan gort, tussenbak vertanding was nog redelijk goed. Nieuwe mof erop en gokken dat het een tijdje goed gaat.
Maarre Ramon&Ramon, uurtje? Dat wil ik je wel zien doenBen zelf (als amateur uiteraard) een uurtje of 3 bezig geweest met klieren. Mof kwam er gelukkig makkelijk af, moordenaar erop, beetje meppen en daar kwam hij al.
Ik heb het zelf gedaan, kon een brug 'lenen' bij een bevriende garagist, plus al zijn tools gebruiken.DriverV70 schreef:Waarschijnlijk heb ik hetzelfde probleem met de AWD. Waar heb je dit laten repareren?jaapburg schreef:Gelukt! Mof was inderdaad aan gort, tussenbak vertanding was nog redelijk goed. Nieuwe mof erop en gokken dat het een tijdje goed gaat.
Maarre Ramon&Ramon, uurtje? Dat wil ik je wel zien doenBen zelf (als amateur uiteraard) een uurtje of 3 bezig geweest met klieren. Mof kwam er gelukkig makkelijk af, moordenaar erop, beetje meppen en daar kwam hij al.
jaapburg schreef:nouja, werd gebeld door de specialist dat de mof en de tussenbak beide kapot zijn. Ga straks de auto ophalen (reparatie nog niet gedaan, eerst nadenken) en dan zal ik wel precies horen wat er allemaal mis is.
Wintersport was desondanks fantastisch!