Pagina 2 van 3

Geplaatst: 20.05.2006 - 18:55
door Michel740Turbo
Mijn 440 heb ik niet echt een onderhoud historie van maar denk dat hij drie keer van eigennaar verwisseld is.
De 340 is volgens mij echt een hoer geweest hij staat op 223400 en zit vol deuken een poets lap kende ze niet :?

Geplaatst: 12.01.2007 - 19:33
door killerbee
Kan er geen antwoord op geven.
Ga hem morgen ophalen en komt uit Italië.
En geen idee waar ik daar gegevens kan inzien :oops: :oops: :oops:
En dan is mijn Italiaans ook niet best :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Pizza dat gaat nog maar verder :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire:

Geplaatst: 12.01.2007 - 19:48
door maarten s60
Ik ben de 2e eigenaar en trotse bezitter van de auto. De vorige eigenaar heeft de wagen vertroeteld tot en met.
Ik heb de beste man, voordat ik een proefrit ging maken, gebeld en hem gevraagd naar de historie van de wagen. De beste man reageerde verrukt en raakte niet uitgesproken over zijn auto. :P Hij vond het zeer leuk om mijn vragen mbt onderhoud en gebruik t evertellen. Bleek dat de auto altijd bij Hoeke in delft in ondrhoud was geweest (boekjes vertelden dit al). Na de proefrit knoop door gehakt en tot aankoop besloten. (dit voorspelde de beste man al) Ik heb nog een berichtje achter gelaten bij de 1e eigenaar en deze was blij te horen dat "zijn auto" in goede handen kwam. \:D/ .....En de man kreeg gelijk. Het is een (h)eerlijke auto.

Geplaatst: 12.01.2007 - 20:05
door V70ORD5
Ik ben de 2e eigenaar.

Auto gekocht in Zwolle bij Furness. Was 1,5 jaar jong met nog geen 40.000 op de teller. Hij kwam uit een ander filiaal. Welke weet ik niet.
Zo te zien was de vorige eigenaar er behoorlijk zuinig op.
Enige geschiedenis van de eigenaar heb ik niet.

Zou de eerste eigenaar nu op willen staan?

Geplaatst: 13.01.2007 - 12:53
door New S40
Eerste eigenaar, eerste Volvo. De auto gekocht bij Volvo Ton van kuijk te Schagen. Nieuwe auto gekocht vanwege de vele kilometer. En niet de zin om verder te rijden met eventueel iemand anders problemen.

Geplaatst: 13.01.2007 - 14:21
door Jurgen S60
Ik ben de 2e eigenaar.
De 1e was een of andere bomen-ministerie-medewerker uit Bonn. Maar hij komt van oorsprong wel uit Spanje. Dus misschien toch 3e eigenaar.
Maakt mij iig niet uit, hij is lekker voorzien van alle luxe en rijdt voortreffelijk.

Geplaatst: 13.01.2007 - 17:19
door hollander
Ik ben de derde eigenaar van een geweldige S80 en heb die na goed zoeken op internet in Almelo gekocht van een beginnend ondernemer.
De auto heeft eerst als demo in Duidsland zn werk gedaan en na 1 jaar is hij in Nederland terecht gekomen.

Geplaatst: 15.01.2007 - 07:46
door Bart
Summum schreef:Eerste eigenaar van een heerlijke V50! En al zeg ik het zelf, de tweede eigenaar die mijn auto ooit gaat berijden heeft in ieder geval het geluk dat de eerste eigenaar er erg zuinig op is geweest! :mrgreen:
Same here, ondanks dat het een lease-auto is ben ik er super-zuinig op. Bovendien mijn eerste gloednieuwe auto 8)

Geplaatst: 15.01.2007 - 21:32
door Maarten
nou beslist geen maagd :o
heb hem gekocht in badhoevedorp van iemand van ver in de 80,maar weet verder niet veel van vorige eigenaren.
volgens onderhouds boekje van 0 tot 75.000 km bij W.Heemskerk in Lisse in onderhoud geweest,en daarna tot ik hem kocht met 132.000 km bij een seat(?) dealer in hillegom.
waarschijnlijk ben ik dan de derde eigenaar

Geplaatst: 15.01.2007 - 22:42
door YannickvanRooyen
Onbekend hoeveelste eigenaar.. niet van de auto en niet van het motorblok..

De auto vermoed ik van iemand die meer van zn hond dan zn volvo hield en het woord "onder-houd" iets te serieus nam (ducttape, kauwgom, paperclips).

Het blok komt uit mn vorige 440.. in de staat waarin ik die kocht.. mensen van 85+ die nadat hun volvo de achterkant van een vrachtwagen een kusje gegeven had (vast ook een volvo!) hun roze papiertje toch maar ingeleverd hebben. Perfecte staat dus, onder de motorkap en in de auto.. laatst op 133.000 kleppen gesteld en de orginele stelplaatjes zaten er nog in!

Geplaatst: 16.01.2007 - 01:00
door Fat Rat
Gezien mijn volvo nog geen 3 jaar jonger is dan ik zelf ben, en menig meer kilometer of 's werelds wegen gezworven heeft dan ik al dan niet als passagier heb gedaan durf ik gerust te zeggen nee ze was niet nieuw meer...

Ik ben minimaal de 3e eigenaar(handelaren/garages niet meetelend) vermoed ik. Want uit het beetje historie dat ik heb blijkt dat vanaf zo rond 2000 ofzo de auto duidelijk meer kilometers is gaan maken per jaar. De stand volgens de apk rapporten waarvan ik er 4 ofzo heb sinds 2001 is was nog geen 3 ton en toen ik het de 740 kocht zat ze net over de 418dkm heen.
Tsja en nu 4 maand later zit ze op de 427dkm en heb ik al eea laten doen en ben weer bezig een beetje historie op te bouwen. Al bestaat er goede kans dat ik de laatste eigenaar zal zijn...

Want zolang ze goed blijft houd ik er en als er echt ernstige defecten komen zullen er niet veel mensen zijn die flink willen investeren in reparaties aan een dik 20 jaar oude 740 met tegen die tijd over de 4.5 ton op de klok.

Geplaatst: 16.01.2007 - 10:57
door Dirk242
De mijne heb ik gekocht van een oudere man uit het dorp die hem 6 jaar had. Daarvoor heeft ie bij een oudere boer in een stal gestaan, hier werd hij uitgehaald als het goed weer was en anders kwam zijn knecht hem een paar keer per week starten om hem te laten lopen (misselijk wat ie er destijds mee heeft gedaan :lol: ) Ben 3de eigenaar dus.

Verhaaltje is wat anders dan oud vrouwtje, verwarmde garage. Maar toch best romantisch...

Geplaatst: 16.01.2007 - 12:01
door V480-S60
Tweede eigenaar van beide bolides.

De V40 was bijna exact 3 jaar oud met 150.000 km's (begin december 2003) en was van VOLVO-lease geweest. Via de dealer. Onderhoudshistorie bekend.

De 480 GT is gekocht in november 2001 met 58.000 km's op de teller. De vorige eigenaar had hem ingeruild voor een V40 omdat hij (of eigenlijk zijn vrouw) de lage in en uitstap niet meer zonder kraken kon maken. (Ze waren inmiddels 65 jaar oud). Gehele geschiedenis van bekend.
De vorige eigenaar is zelfs speciaal in 1995 naar Beesd gegaan om proef te rijden in een 2.0 GT en een GT-Turbo. De Turbo was hem echter wat te hard.

Geplaatst: 16.01.2007 - 13:51
door volvo for life
Mijn eigen 360, eigenlijk geen idee hoeveel eigenaren ie voor mij heeft gehad, de vorige eigenaresse was een ouder iemand.

De S80 van de man van m'n moeder is van de overburen geweest, diende daar als directieauto.
Perfect onderhouden met de afgestempelde boekjes.

De 850 van m'n moeder komt bij Volvo dealer reede vandaan, was daar ingeruild door de eerste eigenaar (die ik overigens niet ken), ook alle boekjes en rekeningen erbij (voor zover die er al waren).

De C70 is ooit nieuwe gekocht voor de vrouw van mijn vader, inmiddels dient ie als 3e auto en rijdt ze nu een XC70 D5 GT, ook nieuw aangeschaft.

Geplaatst: 16.01.2007 - 22:00
door Hathu
Ik ben de derde eigenaar van de V70 TDI uit 1998. Eerste eigenaar een meneer uit Limburg, heeft er rond de 125000 km mee gereden, tweede eigenaar de directeur van een bedrijf uit Ede, heeft de km stand op 335000 km gebracht, ik heb hem in september 2006 via marktplaats gekocht na vele V70 TDI,s te hebben gezien die niet aan mijn eisen voldeden. Deze was prima onderhouden, had net een grote beurt gehad inclusief riemen en waterpomp, nieuwe remschijven en blokken, tevens een nieuwe thermostaat + thermostaathuis, ook de airco was al eens vervangen, automaat geflusth, alle opties erop die ik wilde, en een nieuwe APK. De gehele onderhoudshistorie erbij. Wilde aanvankelijk een bouwjaar 2000 kopen. Kwam al zoekende erachter dat de onderhoudsstaat belangrijker is dan het bouwjaar. Zelfs mijn echtgenote die niets heeft met auto,s (als het maar rijd) snapt nu waarom er een Volvo moest komen. Gevoel van veiligheid, comfort en gebruiksmogelijkheden zijn geweldig. En het geluid van motor als je hem de sporen geeft (veslavend)

Geplaatst: 06.07.2007 - 23:39
door Maurits440
Van mijn 440 ben ik de tweede eigenaar.. Originele boekjes en onderhoudsmap zaten er nog bij. Jammergenoeg maar tot de 70000 door de dealer onderhouden en afgestempeld. Daarna bij andere garage, alwaar de vorige eigenaar boekhouder (=dus precies) was.

De auto is door de vorige eigenaar vertroeteld en is door hem weg gedaan ivm gezondheidsredenen. Dit klinkt erg cliche, maar omdat dit een kennis van een kennis van mij is weet ik zeker dat het waar is..

Geplaatst: 08.07.2007 - 01:32
door broker
Van de s90 3.0 aut. lim.ed. uit 1998 ben ik de derde eigenaar. 1ste eigenaar was Terberg Lease, van de tweede eigenaar weet ik niets, heb de auto 2 jaar geleden bij Broekhuis in Zeist gekocht met 133000km op de teller. Verder was de auto redelijk slordig, maar inmiddels staat ie er perfect bij. Kostte wel de nodige dukaten en zelfwerkzaamheid, maar de auto was/is het waard.

Mijn dagelijkse s80 D5 exclusive aut.uit 2004 heb ik vier maanden geleden gekocht bij van Hemert in Gorinchem. Auto was van de 1ste eigenaar, werd regelmatig met chauffeur bereden. 148000km gelopen en in perfecte staat. Bomvol opties en in een "koninklijke" kleur blauw met beige leder.

Uiteraard zijn alle boekjes en andere documentatie bij beide auto's en ik rijd er met heel veel plezier in rond en dat hopelijk nog vele jaren.

Onlangs is er nog een Volvo bij gekomen, een donkergrijze 745 Turbo uit 1988. De auto was binnen de volvo700vereniging, waar ik voorzitter van ben, al enige jaren bekend als "Coos". De laatste eigenaar had Coos nogal verwaarloosd, maar enige leden hadden zich over hem ontfermd en hem weer behoorlijk opgeknapt. Het is een automaat, heeft een schuif/kanteldak en zelfs een werkende airco. Auto is voor mijn oudste zoon die er a.s. maandag met vier vrienden een grote trip naar Zuid-Italië mee gaat maken. Hij heeft 352000km op de klok en de complete historie met boekjes is er bij ( altijd dealer onderhouden) en dat is voor zo'n oude auto met zoveel kilometers redelijk uniek. Als Coos de grote trip zonder nukken volbrengt, dan gaan we hem maar eens verder opknappen, want het is gezien de motorisering en de vele opties toch best een bijzondere 700.



Groeten, Jan.

1e trotse eigenaar van m'n XC90

Geplaatst: 08.07.2007 - 10:48
door Zeke
Tja, debbel gevoel terwijl ik dit schrijf, ik ben dan wel de 1e trotse eigenaar van onze huidige
XC90 maar zoals het er nu voor staat, ben gister bij de Audi dealer geweest, loopt de kans dat
ik dit merk vaarwel ga zeggen behoorlijk hoog op. Gezien mijn recente ervaringen t.a.v. after
sales ben ik er helemaal klaar mee kan ik jullie vertellen. Over het product verder niets dan lof
maar service is een heel vies woord bij Volvo (Volvo Nederland in het bij zonder).

Niet dat het er toe doet, maar als je binnen 18 maanden tijd voor een slordige 160.000,= aan
auto's af neemt dan mag je op zijn minst fatsoenlijke aftersales verwachten. Mijn conclusie,
men probeert premium class auto’s te maken en te verkopen maar de daarbij horende after-
sales daar hebben ze echt helemaal niets van begrepen bij Volvo Nederland.

Kortom wel maagd maar zeer waarschijnlijk de laatste uit deze stal…………………………..

Groet,

Bert

Geplaatst: 08.07.2007 - 22:01
door Kai
Ik ben 3e eigenaar van de 460 de vorige eigenaar heeft hem ingeruild voor een S40 en de 1e eigenaar heeft er ruim 8 jaar in rondgereden. Het onderhoudsboekje is nog compleet met alle stempeltjes en tot nu toe ben ik niet meer dan 5 euro kwijtgeweest voor een nieuwe gasveer voor de motorkap en een nieuw kapje voor de deurhendel van het bijrijdersportier.

Re: 1e trotse eigenaar van m'n XC90

Geplaatst: 08.07.2007 - 22:17
door R.Bijl
Zeke schreef:Tja, debbel gevoel terwijl ik dit schrijf, ik ben dan wel de 1e trotse eigenaar van onze huidige
XC90 maar zoals het er nu voor staat, ben gister bij de Audi dealer geweest, loopt de kans dat
ik dit merk vaarwel ga zeggen behoorlijk hoog op. Gezien mijn recente ervaringen t.a.v. after
sales ben ik er helemaal klaar mee kan ik jullie vertellen. Over het product verder niets dan lof
maar service is een heel vies woord bij Volvo (Volvo Nederland in het bij zonder).

Niet dat het er toe doet, maar als je binnen 18 maanden tijd voor een slordige 160.000,= aan
auto's af neemt dan mag je op zijn minst fatsoenlijke aftersales verwachten. Mijn conclusie,
men probeert premium class auto’s te maken en te verkopen maar de daarbij horende after-
sales daar hebben ze echt helemaal niets van begrepen bij Volvo Nederland.

Kortom wel maagd maar zeer waarschijnlijk de laatste uit deze stal…………………………..

Groet,

Bert
oef......vlak de firma pon ook niet uit............ :(