Pagina 2 van 2

Geplaatst: 15.02.2013 - 09:10
door VolvoTech
Laguna-S60 schreef:
Ramon&Ramon schreef:Niet op een nieuwe Volvo monteren,de garantie is dan gelijk voorbij!
Link die powerboxen!
voordeel is wel dat ie makkelijk te verwijderen is en dat de Dealer er niks van ziet ;)
Binnen 10 tellen gezien!
dat houd je niet geheim voor een Volvo dealer die oplet...
(en ook niet voor mij of een goede monteur!)

Geplaatst: 15.02.2013 - 09:53
door maxjager
Zie je dat aan fysieke kenmerken in de motorruimte of tijdens uitlezen?

Geplaatst: 15.02.2013 - 10:21
door VolvoTech
Uitlezen van 3 specifieke punten...

Geplaatst: 15.02.2013 - 14:31
door Laguna-S60
Owke..., is de eerste x dak dat hoor :P

Geplaatst: 15.02.2013 - 18:51
door Bas1982
Ik denk ook dat dit gemakkelijk te zien is in een log. 1 van die 3 punten zal de turbodruk wel zijn...

Geplaatst: 15.02.2013 - 18:53
door Laguna-S60
Zou je denken door even de min pool van de accu los te halen en ECU te resetten dat er dan niks meer te zien is??

Geplaatst: 15.02.2013 - 19:08
door Ramon&Ramon
Laguna-S60 schreef:Zou je denken door even de min pool van de accu los te halen en ECU te resetten dat er dan niks meer te zien is??

Dat is wel zo,n achterhaald broodje aap verhaal.

Geplaatst: 15.02.2013 - 19:18
door Laguna-S60
daarom vraag ik 't ook :)

Geplaatst: 15.02.2013 - 20:44
door Marcel480
Ramon&Ramon schreef:
Laguna-S60 schreef:Zou je denken door even de min pool van de accu los te halen en ECU te resetten dat er dan niks meer te zien is??

Dat is wel zo,n achterhaald broodje aap verhaal.

Wel een interessante discussie. Niet om iemand te foppen (ik heb een normale chip) maar meer om de techniek achter de auto te snappen.

Een 5min de minpool los zorgt dus niet voor een total reset?

@VolvoTech & RamonRamon: Waar zien jullie het verder aan? log bestand? Foutmeldingen?

Geplaatst: 16.02.2013 - 00:15
door Ramon&Ramon
Dat werkte vroeger bij een oude 440,480,240,740 enz.
Bij nieuwere auto,s met zeer geavanceerde techniek gaat dat niet meer op.
Het is net als met een normale computer die je thuis hebt,je kunt alles wissen en verwijderen,maar bijv de techneuten bij de polite,toveren alles weer tevoorschijn.

Als je de accupool loshaalt blijven er immers veel gegevens achter,zoals bijv de km stand enz enz,die zou na een accuwissel op nul moeten springen.
Die is immers ook elecronies gestuurd.

Je kunt met Vida precies zien hoe en wat,de km stand,aantal maanden dat er na een servicebeurt mee gereden is enz enz..

Geplaatst: 25.02.2013 - 16:11
door BG_Volvoforum
natuurlijk kan een dealer dat zien, er hangt een computer in je auto die alles registreert, dus een wakkere garagist zal dadelijk zien dat de turbodruk nogal raar hoog is op bepaalde toerentallen.

Maar ik heb er geen probleem mee als de garagist dit zou zien of niet.

Mijn auto is ondertussen 7 jaar.

Geplaatst: 25.02.2013 - 16:28
door diesel01
Mag ik stellen dat een powerbox doorgaans door mensen wordt aangeschaft omdat er voor relatief weinig geld meer vermogen gehaald kan worden.
Ik vraag mij dan af..stel dat een blok kapot loopt op een dergelijke powerbox, heeft de gebruiker dan het geld om zijn auto weer rijdbaar te krijgen?
Ik zou geen hobby box in mijn auto willen maar uitsluitend gerenomeerde merken tuners aan mijn auto willen hebben.