Allereerst, een goede keuze.
Dit is mijn mening over het verhaal, doe er je voordeel mee.
Ik zelf ben van huis uit een audi man!
Aangezien audi niet een betrouwbare automaat kon leveren ben ik hier vanaf gestapt. Een BMW ging het zeker niet worden, dat is voor de petjes en de ex petjes....
Een volvo hoort ook eigenlijk niet in dit rijtje thuis, eerder bij mercedes,saab en lexus.
Mijn optie lijst voor volvo was:Een bruin leren interieur, automaat en een dikke motor, wat het uiteindelijk is geworden zie je helemaal onderaan.
Grote lekkere auto's rij je met een automaat!
Laat je niet gek maken door de GT verhalen.
Van de twee door jouw gekozen volvo's vind ik die zwarte wel leuk, de uitstraling zonder die gekke handvaten [roofrails] is fantastisch.
Mijn volgende V is een XC70 dus jou tweede keus vind ik altijd mooi.
Ik weet niet wat je budget is maar stap eens bij een dealer binnen, op mijn zoektocht belande ik ook daar en heb nog geen tel spijt.
Iets je meer uit geven is vaak lager km stand en dealer onderhouden, later pluk je dar de vruchten van.
Succes
Advies V70 vs XC70
-
- 4th Gear member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
- Locatie: West-Friesland
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 09:24
Kijk net weer op t forum en ben aangenaam verrast door alle reacties!
Inmiddels ben ik weer wat verder in mijn gedachtevorming en zoektocht mede dankzij jullie input.
W stif schreef
Aangezien audi niet een betrouwbare automaat kon leveren ben ik hier vanaf gestapt. Een BMW ging het zeker niet worden, dat is voor de petjes en de ex petjes....
Haha. Zoals een goede vriend van me pleegt te zeggen, BMW en Audi zijn als lekkere wijven, met een volvo koop je een mooie vrouw :oops:
Eerste keus xc70. Vanwege uitstraling, een smaakvolle mooie vrouw, die jachtlaarzen aan kan
v70 legt het voor mij af tegen Audi of BMW.
Inmiddels ben ik bezig met een xc, wellicht morgen meer nieuws. Ik zoek sowieso een dealeronderhouden auto, dan mogen de km wel wat hoger zijn. Liever 3 ton met voorbeeldig onderhoud dan 225 zonder lijkt me. Prijs moet gewoon goed zijn, mag ook wel wat meer zijn dan de door mij aangegeven links, maar zoals gezegd alles moet samenvallen. Tis echt net een relatie :roll:
Inmiddels ben ik weer wat verder in mijn gedachtevorming en zoektocht mede dankzij jullie input.
W stif schreef
Aangezien audi niet een betrouwbare automaat kon leveren ben ik hier vanaf gestapt. Een BMW ging het zeker niet worden, dat is voor de petjes en de ex petjes....
Haha. Zoals een goede vriend van me pleegt te zeggen, BMW en Audi zijn als lekkere wijven, met een volvo koop je een mooie vrouw :oops:
Eerste keus xc70. Vanwege uitstraling, een smaakvolle mooie vrouw, die jachtlaarzen aan kan

Inmiddels ben ik bezig met een xc, wellicht morgen meer nieuws. Ik zoek sowieso een dealeronderhouden auto, dan mogen de km wel wat hoger zijn. Liever 3 ton met voorbeeldig onderhoud dan 225 zonder lijkt me. Prijs moet gewoon goed zijn, mag ook wel wat meer zijn dan de door mij aangegeven links, maar zoals gezegd alles moet samenvallen. Tis echt net een relatie :roll:
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Mooie auto's. Ik zou gaan voor de V70. Maar dat is puur smaak.becasse schreef:bedankt voor het meedenken zover!
ov west schreef:
Geartronic vind ik wel een punt. Ik lees daar toch iets teveel rottige dingen over bij hoge km standen. Mooiste is iets zoeken met een 3de generatie haldex koppeling (na 2005 als ik het goed heb???)
Op basis van die info neig ik naar een handgeschakelde auto. Hoe weet ik trouwens of een auto over de haldex koppeling beschikt?
Tot nu toe heb ik de volgende auto's op t oog, ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
V70:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/9644339
XC70:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/xc70/9341625
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Had jij geen Forumsticker???diesel01 schreef:Ik weet niet wat het budget is maar van deze weet ik dat hij zeer strak is onderhouden![]()
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/9642201
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21203
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Nee, ik ben niet van de stickersjpwg001 schreef:Had jij geen Forumsticker???diesel01 schreef:Ik weet niet wat het budget is maar van deze weet ik dat hij zeer strak is onderhouden![]()
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/9642201

-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ok. Nog steeds een hele mooie auto!diesel01 schreef:Nee, ik ben niet van de stickersjpwg001 schreef:Had jij geen Forumsticker???diesel01 schreef:Ik weet niet wat het budget is maar van deze weet ik dat hij zeer strak is onderhouden![]()
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/9642201.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21203
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Klopt!
Hij is ook niet weggegaan omdat hij stuk/op is maar we wilden graag een hogere zit en een auto die minder "uitdaagt".
De huidige is precies datgene wat we zoeken, solide, veilig met de juiste uitrusting/uitstraling.
Hij is ook niet weggegaan omdat hij stuk/op is maar we wilden graag een hogere zit en een auto die minder "uitdaagt".
De huidige is precies datgene wat we zoeken, solide, veilig met de juiste uitrusting/uitstraling.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
- Locatie: Provincie Utrecht
Na bijna 9 jaar een vrijwel probleemloze V70 Classic naar de 5 ton te hebben gereden, ben ik sinds twee maanden in het bezit van een V70N 2.4D met zestraps Geartronic (nu 247.000 km). De auto is volledig dealeronderhouden en ik ben de derde eigenaar. Gelukkig heb ik de auto met Bovag-garantie gekocht, want nadat een bakflush bij een specialist de schakelproblemen niet kon verhelpen, is de conclusie nu dat er een nieuw kleppenhuis moet worden gemonteerd. Geen goedkope grap.
Kortom, check bij een proefrit goed het schakelgedrag van de GT. Ikzelf weet het wat ruwe schakelen aan koude bakolie/en het nog niet aangepast zijn aan mijn rijgedrag, maar helaas was dat te optimistisch gedacht.
Ook qua stoelen, verwarming (vooral de verdeling van warme lucht) en stuurgedrag (oude was directer en gevoeliger en had een veel kleinere draaicirkel!) vond ik de oude eigenlijk beter. Natuurlijk, Volvo's eigen diesel is een erg fijne en veel beschaafdere motor dan die oude TDI en de V70N is comfortabeler geveerd, maar al met al ben ik nog steeds niet gewend aan mijn V70N. Sterker nog, ik heb best spijt dat ik de Classic heb weggedaan. Hopelijk verandert dat nog.
Kortom, check bij een proefrit goed het schakelgedrag van de GT. Ikzelf weet het wat ruwe schakelen aan koude bakolie/en het nog niet aangepast zijn aan mijn rijgedrag, maar helaas was dat te optimistisch gedacht.
Ook qua stoelen, verwarming (vooral de verdeling van warme lucht) en stuurgedrag (oude was directer en gevoeliger en had een veel kleinere draaicirkel!) vond ik de oude eigenlijk beter. Natuurlijk, Volvo's eigen diesel is een erg fijne en veel beschaafdere motor dan die oude TDI en de V70N is comfortabeler geveerd, maar al met al ben ik nog steeds niet gewend aan mijn V70N. Sterker nog, ik heb best spijt dat ik de Classic heb weggedaan. Hopelijk verandert dat nog.
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
@classic, ja hoor, het enige wat je daarvoor.hoeft te doen is over een paar weken weer eens in een classic met de TDI motor rijden, dan waardeer je (En merk je de vooruitgang van de N tov de classic echt wel. De rustigere motor, overvloed aan koppel . Alllee die draaicirkel wordt niet kleiner, maar daar was de classic ook geen held in (wel iets beter)
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- ovwest
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20
Hmmm, ik hoor het vaker maar ben het er niet mee eens. Ik heb in beide heel wat km gereden maar vind de V70N echt wel in alle opzichten beter!Classic schreef: Ook qua stoelen, verwarming (vooral de verdeling van warme lucht) en stuurgedrag (oude was directer en gevoeliger en had een veel kleinere draaicirkel!) vond ik de oude eigenlijk beter. Natuurlijk, Volvo's eigen diesel is een erg fijne en veel beschaafdere motor dan die oude TDI en de V70N is comfortabeler geveerd, maar al met al ben ik nog steeds niet gewend aan mijn V70N. Sterker nog, ik heb best spijt dat ik de Classic heb weggedaan. Hopelijk verandert dat nog.
Over smaak valt wederom blijkbaar niet te twisten

Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Wat dan weer verwonderlijk is aangezien de opgegeven draaicirkel van een MY07 V70 D5 10,6 meter is en dis van een XC60 D5 (AWD) 11,6 meter is! (bron: autoweek)diesel01 schreef:Het verhaal mbt de draaicirkel klopt gewoon.
Ik kan met de XC weer gewoon een parkeergarage ronden.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Heb je ook in andere uitvoeringen van de V70N gereden dan je R? Denk nl. dat die een iets vertekend beeld geeft....ovwest schreef:Hmmm, ik hoor het vaker maar ben het er niet mee eens. Ik heb in beide heel wat km gereden maar vind de V70N echt wel in alle opzichten beter!Classic schreef: Ook qua stoelen, verwarming (vooral de verdeling van warme lucht) en stuurgedrag (oude was directer en gevoeliger en had een veel kleinere draaicirkel!) vond ik de oude eigenlijk beter. Natuurlijk, Volvo's eigen diesel is een erg fijne en veel beschaafdere motor dan die oude TDI en de V70N is comfortabeler geveerd, maar al met al ben ik nog steeds niet gewend aan mijn V70N. Sterker nog, ik heb best spijt dat ik de Classic heb weggedaan. Hopelijk verandert dat nog.
Over smaak valt wederom blijkbaar niet te twisten
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 02.09.2012 - 16:22
Ehh hij rijdt een 2.4D ....Jers3n schreef:Heb je ook in andere uitvoeringen van de V70N gereden dan je R? Denk nl. dat die een iets vertekend beeld geeft....ovwest schreef:Hmmm, ik hoor het vaker maar ben het er niet mee eens. Ik heb in beide heel wat km gereden maar vind de V70N echt wel in alle opzichten beter!Classic schreef: Ook qua stoelen, verwarming (vooral de verdeling van warme lucht) en stuurgedrag (oude was directer en gevoeliger en had een veel kleinere draaicirkel!) vond ik de oude eigenlijk beter. Natuurlijk, Volvo's eigen diesel is een erg fijne en veel beschaafdere motor dan die oude TDI en de V70N is comfortabeler geveerd, maar al met al ben ik nog steeds niet gewend aan mijn V70N. Sterker nog, ik heb best spijt dat ik de Classic heb weggedaan. Hopelijk verandert dat nog.
Over smaak valt wederom blijkbaar niet te twisten
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21203
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat is best bijzonder, met mijn V70 moest ik steken als op mijn werk de parkeerplek verliet, met de XC heb ik ruimte over.Jers3n schreef:Wat dan weer verwonderlijk is aangezien de opgegeven draaicirkel van een MY07 V70 D5 10,6 meter is en dis van een XC60 D5 (AWD) 11,6 meter is! (bron: autoweek)diesel01 schreef:Het verhaal mbt de draaicirkel klopt gewoon.
Ik kan met de XC weer gewoon een parkeergarage ronden.
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Onderschrift ovwest:Dentheman89 schreef:Ehh hij rijdt een 2.4D ....Jers3n schreef:Heb je ook in andere uitvoeringen van de V70N gereden dan je R? Denk nl. dat die een iets vertekend beeld geeft....ovwest schreef: Hmmm, ik hoor het vaker maar ben het er niet mee eens. Ik heb in beide heel wat km gereden maar vind de V70N echt wel in alle opzichten beter!
Over smaak valt wederom blijkbaar niet te twisten
"Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)"
Da's geen 2.4D...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- ovwest
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20
Zeker. Mijn vader heeft heeel veel Volvo's gehad en toen ik eenmaal mn rijbewijs had mocht ik ze altijd meenemen waar ook naartoe. (Vanaf 240, 850, v70I 2.5, V70 2.5t awd, XC70 Ocean Race)Jers3n schreef: Heb je ook in andere uitvoeringen van de V70N gereden dan je R? Denk nl. dat die een iets vertekend beeld geeft....
De R is overigens mijn eerste eigen Volvo (waar ik zeker 5 jaar voor gespaard heb) maar ik heb wel enig vergelijkingsmateriaal gekend....
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
- ovwest
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20
Haha, we dwalen wel af trouwens.....
On topic: Wat ook een optie is: een V70 2,4t/D5 awd. Dus geen XC maar wel AWD. Volgens mij iets moeilijker te vinden maar wel echt iets moois....
On topic: Wat ook een optie is: een V70 2,4t/D5 awd. Dus geen XC maar wel AWD. Volgens mij iets moeilijker te vinden maar wel echt iets moois....
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Oké, ik kan/kon me namelijk voorstellen dat de referentie tussen een V70R, gezien onderstel Pk's, stoelen etc., of een "normale V70N" met de classic geheel anders is.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- ovwest
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20
Bijvoorbeeld:
Benzine: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st%7cas
Diesel: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st%7cas
Benzine: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st%7cas
Diesel: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st%7cas
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995