Pagina 2 van 3
Geplaatst: 29.01.2013 - 20:20
door w.stif
Allereerst, een goede keuze.
Dit is mijn mening over het verhaal, doe er je voordeel mee.
Ik zelf ben van huis uit een audi man!
Aangezien audi niet een betrouwbare automaat kon leveren ben ik hier vanaf gestapt. Een BMW ging het zeker niet worden, dat is voor de petjes en de ex petjes....
Een volvo hoort ook eigenlijk niet in dit rijtje thuis, eerder bij mercedes,saab en lexus.
Mijn optie lijst voor volvo was:Een bruin leren interieur, automaat en een dikke motor, wat het uiteindelijk is geworden zie je helemaal onderaan.
Grote lekkere auto's rij je met een automaat!
Laat je niet gek maken door de GT verhalen.
Van de twee door jouw gekozen volvo's vind ik die zwarte wel leuk, de uitstraling zonder die gekke handvaten [roofrails] is fantastisch.
Mijn volgende V is een XC70 dus jou tweede keus vind ik altijd mooi.
Ik weet niet wat je budget is maar stap eens bij een dealer binnen, op mijn zoektocht belande ik ook daar en heb nog geen tel spijt.
Iets je meer uit geven is vaak lager km stand en dealer onderhouden, later pluk je dar de vruchten van.
Succes
Geplaatst: 29.01.2013 - 22:47
door becasse
Kijk net weer op t forum en ben aangenaam verrast door alle reacties!
Inmiddels ben ik weer wat verder in mijn gedachtevorming en zoektocht mede dankzij jullie input.
W stif schreef
Aangezien audi niet een betrouwbare automaat kon leveren ben ik hier vanaf gestapt. Een BMW ging het zeker niet worden, dat is voor de petjes en de ex petjes....
Haha. Zoals een goede vriend van me pleegt te zeggen, BMW en Audi zijn als lekkere wijven, met een volvo koop je een mooie vrouw :oops:
Eerste keus xc70. Vanwege uitstraling, een smaakvolle mooie vrouw, die jachtlaarzen aan kan

v70 legt het voor mij af tegen Audi of BMW.
Inmiddels ben ik bezig met een xc, wellicht morgen meer nieuws. Ik zoek sowieso een dealeronderhouden auto, dan mogen de km wel wat hoger zijn. Liever 3 ton met voorbeeldig onderhoud dan 225 zonder lijkt me. Prijs moet gewoon goed zijn, mag ook wel wat meer zijn dan de door mij aangegeven links, maar zoals gezegd alles moet samenvallen. Tis echt net een relatie :roll:
Geplaatst: 30.01.2013 - 08:52
door jpwg001
becasse schreef:bedankt voor het meedenken zover!
ov west schreef:
Geartronic vind ik wel een punt. Ik lees daar toch iets teveel rottige dingen over bij hoge km standen. Mooiste is iets zoeken met een 3de generatie haldex koppeling (na 2005 als ik het goed heb???)
Op basis van die info neig ik naar een handgeschakelde auto. Hoe weet ik trouwens of een auto over de haldex koppeling beschikt?
Tot nu toe heb ik de volgende auto's op t oog, ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
V70:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/9644339
XC70:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/xc70/9341625
Mooie auto's. Ik zou gaan voor de V70. Maar dat is puur smaak.
Geplaatst: 30.01.2013 - 08:54
door jpwg001
Had jij geen Forumsticker???
Geplaatst: 30.01.2013 - 09:21
door diesel01
jpwg001 schreef:
Had jij geen Forumsticker???
Nee, ik ben niet van de stickers

.
Geplaatst: 30.01.2013 - 09:25
door jpwg001
diesel01 schreef:jpwg001 schreef:
Had jij geen Forumsticker???
Nee, ik ben niet van de stickers

.
Ok. Nog steeds een hele mooie auto!
Geplaatst: 30.01.2013 - 09:45
door diesel01
Klopt!
Hij is ook niet weggegaan omdat hij stuk/op is maar we wilden graag een hogere zit en een auto die minder "uitdaagt".
De huidige is precies datgene wat we zoeken, solide, veilig met de juiste uitrusting/uitstraling.
Geplaatst: 30.01.2013 - 20:32
door Classic
Na bijna 9 jaar een vrijwel probleemloze V70 Classic naar de 5 ton te hebben gereden, ben ik sinds twee maanden in het bezit van een V70N 2.4D met zestraps Geartronic (nu 247.000 km). De auto is volledig dealeronderhouden en ik ben de derde eigenaar. Gelukkig heb ik de auto met Bovag-garantie gekocht, want nadat een bakflush bij een specialist de schakelproblemen niet kon verhelpen, is de conclusie nu dat er een nieuw kleppenhuis moet worden gemonteerd. Geen goedkope grap.
Kortom, check bij een proefrit goed het schakelgedrag van de GT. Ikzelf weet het wat ruwe schakelen aan koude bakolie/en het nog niet aangepast zijn aan mijn rijgedrag, maar helaas was dat te optimistisch gedacht.
Ook qua stoelen, verwarming (vooral de verdeling van warme lucht) en stuurgedrag (oude was directer en gevoeliger en had een veel kleinere draaicirkel!) vond ik de oude eigenlijk beter. Natuurlijk, Volvo's eigen diesel is een erg fijne en veel beschaafdere motor dan die oude TDI en de V70N is comfortabeler geveerd, maar al met al ben ik nog steeds niet gewend aan mijn V70N. Sterker nog, ik heb best spijt dat ik de Classic heb weggedaan. Hopelijk verandert dat nog.
Geplaatst: 30.01.2013 - 22:36
door Quota
@classic, ja hoor, het enige wat je daarvoor.hoeft te doen is over een paar weken weer eens in een classic met de TDI motor rijden, dan waardeer je (En merk je de vooruitgang van de N tov de classic echt wel. De rustigere motor, overvloed aan koppel . Alllee die draaicirkel wordt niet kleiner, maar daar was de classic ook geen held in (wel iets beter)
Geplaatst: 31.01.2013 - 08:13
door diesel01
Het verhaal mbt de draaicirkel klopt gewoon.
Ik kan met de XC weer gewoon een parkeergarage ronden.
Geplaatst: 31.01.2013 - 08:34
door ovwest
Classic schreef:
Ook qua stoelen, verwarming (vooral de verdeling van warme lucht) en stuurgedrag (oude was directer en gevoeliger en had een veel kleinere draaicirkel!) vond ik de oude eigenlijk beter. Natuurlijk, Volvo's eigen diesel is een erg fijne en veel beschaafdere motor dan die oude TDI en de V70N is comfortabeler geveerd, maar al met al ben ik nog steeds niet gewend aan mijn V70N. Sterker nog, ik heb best spijt dat ik de Classic heb weggedaan. Hopelijk verandert dat nog.
Hmmm, ik hoor het vaker maar ben het er niet mee eens. Ik heb in beide heel wat km gereden maar vind de V70N echt wel in alle opzichten beter!
Over smaak valt wederom blijkbaar niet te twisten

Geplaatst: 31.01.2013 - 12:09
door Jers3n
diesel01 schreef:Het verhaal mbt de draaicirkel klopt gewoon.
Ik kan met de XC weer gewoon een parkeergarage ronden.
Wat dan weer verwonderlijk is aangezien de opgegeven draaicirkel van een MY07 V70 D5 10,6 meter is en dis van een XC60 D5 (AWD) 11,6 meter is! (bron: autoweek)
Geplaatst: 31.01.2013 - 12:11
door Jers3n
ovwest schreef:Classic schreef:
Ook qua stoelen, verwarming (vooral de verdeling van warme lucht) en stuurgedrag (oude was directer en gevoeliger en had een veel kleinere draaicirkel!) vond ik de oude eigenlijk beter. Natuurlijk, Volvo's eigen diesel is een erg fijne en veel beschaafdere motor dan die oude TDI en de V70N is comfortabeler geveerd, maar al met al ben ik nog steeds niet gewend aan mijn V70N. Sterker nog, ik heb best spijt dat ik de Classic heb weggedaan. Hopelijk verandert dat nog.
Hmmm, ik hoor het vaker maar ben het er niet mee eens. Ik heb in beide heel wat km gereden maar vind de V70N echt wel in alle opzichten beter!
Over smaak valt wederom blijkbaar niet te twisten

Heb je ook in andere uitvoeringen van de V70N gereden dan je R? Denk nl. dat die een iets vertekend beeld geeft....
Geplaatst: 31.01.2013 - 12:36
door Dentheman89
Jers3n schreef:ovwest schreef:Classic schreef:
Ook qua stoelen, verwarming (vooral de verdeling van warme lucht) en stuurgedrag (oude was directer en gevoeliger en had een veel kleinere draaicirkel!) vond ik de oude eigenlijk beter. Natuurlijk, Volvo's eigen diesel is een erg fijne en veel beschaafdere motor dan die oude TDI en de V70N is comfortabeler geveerd, maar al met al ben ik nog steeds niet gewend aan mijn V70N. Sterker nog, ik heb best spijt dat ik de Classic heb weggedaan. Hopelijk verandert dat nog.
Hmmm, ik hoor het vaker maar ben het er niet mee eens. Ik heb in beide heel wat km gereden maar vind de V70N echt wel in alle opzichten beter!
Over smaak valt wederom blijkbaar niet te twisten

Heb je ook in andere uitvoeringen van de V70N gereden dan je R? Denk nl. dat die een iets vertekend beeld geeft....
Ehh hij rijdt een 2.4D ....
Geplaatst: 31.01.2013 - 12:56
door diesel01
Jers3n schreef:diesel01 schreef:Het verhaal mbt de draaicirkel klopt gewoon.
Ik kan met de XC weer gewoon een parkeergarage ronden.
Wat dan weer verwonderlijk is aangezien de opgegeven draaicirkel van een MY07 V70 D5 10,6 meter is en dis van een XC60 D5 (AWD) 11,6 meter is! (bron: autoweek)
Dat is best bijzonder, met mijn V70 moest ik steken als op mijn werk de parkeerplek verliet, met de XC heb ik ruimte over.
Geplaatst: 31.01.2013 - 13:07
door Jers3n
Dentheman89 schreef:Jers3n schreef:ovwest schreef:
Hmmm, ik hoor het vaker maar ben het er niet mee eens. Ik heb in beide heel wat km gereden maar vind de V70N echt wel in alle opzichten beter!
Over smaak valt wederom blijkbaar niet te twisten

Heb je ook in andere uitvoeringen van de V70N gereden dan je R? Denk nl. dat die een iets vertekend beeld geeft....
Ehh hij rijdt een 2.4D ....
Onderschrift ovwest:
"Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)"
Da's geen 2.4D...
Geplaatst: 31.01.2013 - 15:04
door ovwest
Jers3n schreef:
Heb je ook in andere uitvoeringen van de V70N gereden dan je R? Denk nl. dat die een iets vertekend beeld geeft....
Zeker. Mijn vader heeft heeel veel Volvo's gehad en toen ik eenmaal mn rijbewijs had mocht ik ze altijd meenemen waar ook naartoe. (Vanaf 240, 850, v70I 2.5, V70 2.5t awd, XC70 Ocean Race)
De R is overigens mijn eerste eigen Volvo (waar ik zeker 5 jaar voor gespaard heb) maar ik heb wel enig vergelijkingsmateriaal gekend....
Geplaatst: 31.01.2013 - 15:08
door ovwest
Haha, we dwalen wel af trouwens.....
On topic: Wat ook een optie is: een V70 2,4t/D5 awd. Dus geen XC maar wel AWD. Volgens mij iets moeilijker te vinden maar wel echt iets moois....
Geplaatst: 31.01.2013 - 15:09
door Jers3n
Oké, ik kan/kon me namelijk voorstellen dat de referentie tussen een V70R, gezien onderstel Pk's, stoelen etc., of een "normale V70N" met de classic geheel anders is.
Geplaatst: 31.01.2013 - 15:13
door ovwest