Klopt, Harm. Zij knippen liever Aygootjes.
Kortom: in geval van nood knippen ze hoe dan ook de zaak aan flarden, en wel zo gauw mogelijk. Ik wacht nog maar even met die rescuesheet.
Rescue sheet
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvo werkt wereldwijd samen met Moditech Rescue Solutions.
Dat bedrijf levert dit soort informatie aan hulpverleners die het actief gebruiken.
Het wordt in digitale vorm aangeleverd en b.v. de brandweer heeft een computer aan boord waar deze info on line op verschijnt.
Alle technische info wordt door Volvo Zweden aan dit bedrijf ter beschikking gesteld zodat ze steeds de meest actuele informatie kunnen gebruiken.
De laatste ontwikkeling is natuurlijk alles m.b.t. de PIH.
Een accu losknippen is iets anders dan een electrische auto stroomloos maken.
Ik denk dat een hulpverlener eerder naar z'n eigen data kijkt dan op zoek gaat naar een A4tje achter een zonneklep, tenzij het landelijk verplicht zou zijn om daar zo'n kaartje te bewaren.
Dat bedrijf levert dit soort informatie aan hulpverleners die het actief gebruiken.
Het wordt in digitale vorm aangeleverd en b.v. de brandweer heeft een computer aan boord waar deze info on line op verschijnt.
Alle technische info wordt door Volvo Zweden aan dit bedrijf ter beschikking gesteld zodat ze steeds de meest actuele informatie kunnen gebruiken.
De laatste ontwikkeling is natuurlijk alles m.b.t. de PIH.
Een accu losknippen is iets anders dan een electrische auto stroomloos maken.
Ik denk dat een hulpverlener eerder naar z'n eigen data kijkt dan op zoek gaat naar een A4tje achter een zonneklep, tenzij het landelijk verplicht zou zijn om daar zo'n kaartje te bewaren.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Daarom hoort er toch een sticker bij? Ik kan me voorstellen dat de brandweer die sticker ziet en, terwijl het medisch team zijn werk doet, even de zonneklep checkt.Ben schreef:Ik denk dat een hulpverlener eerder naar z'n eigen data kijkt dan op zoek gaat naar een A4tje achter een zonneklep, tenzij het landelijk verplicht zou zijn om daar zo'n kaartje te bewaren.
Zag hier laatst een Ford staan die de rescuesheet, gelamineerd en wel op het linkerzijruit had geplakt (volgens mij verkleind naar A5-formaat).
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 11.05.2012 - 11:33
dan heb je wel heeel weinig vertrouwen in het verkeerdbosker schreef:Zag hier laatst een Ford staan die de rescuesheet, gelamineerd en wel op het linkerzijruit had geplakt (volgens mij verkleind naar A5-formaat).
Volvo v60 D6 | BJ 2015 early.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volgens mijn informatie gebruikt 95% van de Nederlandse hulpverleners het systeem.M@rcel schreef:Daarom hoort er toch een sticker bij? Ik kan me voorstellen dat de brandweer die sticker ziet en, terwijl het medisch team zijn werk doet, even de zonneklep checkt.Ben schreef:Ik denk dat een hulpverlener eerder naar z'n eigen data kijkt dan op zoek gaat naar een A4tje achter een zonneklep, tenzij het landelijk verplicht zou zijn om daar zo'n kaartje te bewaren.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
ja, klopt. Ik heb me er ook over verbaasd. Het eerste wat ik dan een ferme trap zou geven als ik weinig vertrouwen had in het verkeer, was die oude Ford waarin hij/zij reed.
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Je mag kiezen: wil je dat de heren en dames op zoek gaan naar een papiertje of wil je dat ze je helpen?
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
ik heb me eens laten vertellen dat onze hulpverleners met name bij Volvo's wel eens problemen hadden met het knippen en dat men daarvoor ook speciale apparatuur nodig had.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 11.05.2012 - 11:33
Misschien een domme opmerking, maar mi moet je wel met een gelamineerde reskjoe sjiet-tje op je raam rondrijden, want als men moet gaan knippen had men toch die auto niet in kunnen komen om dat papiertje te zoeken?Volvoman schreef:Je mag kiezen: wil je dat de heren en dames op zoek gaan naar een papiertje of wil je dat ze je helpen?
Volvo v60 D6 | BJ 2015 early.
- ovwest
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20
Klein probleem: Als ik zo naar dat sheet kijk valt er niet te knippen in de B stijl (V70) of knipt men dwars door de Gurtstraffer heen? Haha rescue sheet, waarop staat dat ze nergens kunnen knippen behalve in de A stijl.... (of is dit niet grappig?)
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
-
- 4th Gear member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
- Locatie: Veenendaal
In Nederland is dit toch overbodig?!
De brandweer in Nederland kan dit zelf opzoeken via hun eigen systeem (naam even kwijt), alle merken en modellen staan erin. Dit gebeurt dan onder het stabiliseren van de auto, zodat bevelvoerder kan opzoeken waar de "pijnpunten" van de auto zitten.
In het buitenland kan dit misschien goed werken, omdat ze daar misschien niet overal met dit soort systemen werken.
De brandweer in Nederland kan dit zelf opzoeken via hun eigen systeem (naam even kwijt), alle merken en modellen staan erin. Dit gebeurt dan onder het stabiliseren van de auto, zodat bevelvoerder kan opzoeken waar de "pijnpunten" van de auto zitten.
In het buitenland kan dit misschien goed werken, omdat ze daar misschien niet overal met dit soort systemen werken.
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27359
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Klopt, mijn pa zit bij de brandweer en ze kunnen in zeer korte tijd in hun eigen systeem kijken hoe een auto in elkaar zit en waar ze op moeten letten.
Met de huidige scharen en spreiders is het knippen in Volvo's of andere stevigere moderne auto's geen probleem meer. Iets dat vroeger wel anders was
Met de huidige scharen en spreiders is het knippen in Volvo's of andere stevigere moderne auto's geen probleem meer. Iets dat vroeger wel anders was
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik vermoed


Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Problemen niet, het duurt alleen iets langer voor het dak er af is of het deurtje eruit is. Mag wel opgemerkt worden dat de tijdsduur slechts langer is in vergelijking met een vehicel van mindere kwaliteit dan de dikke Volvo's.dbosker schreef:ik heb me eens laten vertellen dat onze hulpverleners met name bij Volvo's wel eens problemen hadden met het knippen en dat men daarvoor ook speciale apparatuur nodig had.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27359
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als ik er vanavond aan denk als ik mijn pa weer zie zal ik het even navragen.ALF schreef:@fredhead weet jij toevallig ook hoe de naam van dat systeem ook alweer is? Is een mooi systeem in ieder geval.
Naam wil mij ook zo 123 niet te binnen schieten
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D