Pagina 2 van 4
Geplaatst: 01.02.2013 - 09:34
door BlackSapphire
Klopt, Harm. Zij knippen liever Aygootjes.
Kortom: in geval van nood knippen ze hoe dan ook de zaak aan flarden, en wel zo gauw mogelijk. Ik wacht nog maar even met die rescuesheet.
Geplaatst: 01.02.2013 - 14:35
door M@rcel
de sheet is toch juist bedoeld om snel de beste "knippunten" te vinden en risico-gebieden en versterkte zones te vermijden?
Geplaatst: 01.02.2013 - 14:42
door Ben
Volvo werkt wereldwijd samen met Moditech Rescue Solutions.
Dat bedrijf levert dit soort informatie aan hulpverleners die het actief gebruiken.
Het wordt in digitale vorm aangeleverd en b.v. de brandweer heeft een computer aan boord waar deze info on line op verschijnt.
Alle technische info wordt door Volvo Zweden aan dit bedrijf ter beschikking gesteld zodat ze steeds de meest actuele informatie kunnen gebruiken.
De laatste ontwikkeling is natuurlijk alles m.b.t. de PIH.
Een accu losknippen is iets anders dan een electrische auto stroomloos maken.
Ik denk dat een hulpverlener eerder naar z'n eigen data kijkt dan op zoek gaat naar een A4tje achter een zonneklep, tenzij het landelijk verplicht zou zijn om daar zo'n kaartje te bewaren.
Geplaatst: 01.02.2013 - 14:46
door M@rcel
Ben schreef:Ik denk dat een hulpverlener eerder naar z'n eigen data kijkt dan op zoek gaat naar een A4tje achter een zonneklep, tenzij het landelijk verplicht zou zijn om daar zo'n kaartje te bewaren.
Daarom hoort er toch een sticker bij? Ik kan me voorstellen dat de brandweer die sticker ziet en, terwijl het medisch team zijn werk doet, even de zonneklep checkt.
Geplaatst: 01.02.2013 - 14:53
door Gast
Zag hier laatst een Ford staan die de rescuesheet, gelamineerd en wel op het linkerzijruit had geplakt (volgens mij verkleind naar A5-formaat).
Geplaatst: 01.02.2013 - 14:55
door Markh
dbosker schreef:Zag hier laatst een Ford staan die de rescuesheet, gelamineerd en wel op het linkerzijruit had geplakt (volgens mij verkleind naar A5-formaat).
dan heb je wel heeel weinig vertrouwen in het verkeer
Geplaatst: 01.02.2013 - 14:59
door Ben
M@rcel schreef:Ben schreef:Ik denk dat een hulpverlener eerder naar z'n eigen data kijkt dan op zoek gaat naar een A4tje achter een zonneklep, tenzij het landelijk verplicht zou zijn om daar zo'n kaartje te bewaren.
Daarom hoort er toch een sticker bij? Ik kan me voorstellen dat de brandweer die sticker ziet en, terwijl het medisch team zijn werk doet, even de zonneklep checkt.
Volgens mijn informatie gebruikt 95% van de Nederlandse hulpverleners het systeem.
Geplaatst: 01.02.2013 - 15:00
door Gast
ja, klopt. Ik heb me er ook over verbaasd. Het eerste wat ik dan een ferme trap zou geven als ik weinig vertrouwen had in het verkeer, was die oude Ford waarin hij/zij reed.
Geplaatst: 01.02.2013 - 15:00
door Volvoman
Je mag kiezen: wil je dat de heren en dames op zoek gaan naar een papiertje of wil je dat ze je helpen?
Geplaatst: 01.02.2013 - 15:01
door Gast
ik heb me eens laten vertellen dat onze hulpverleners met name bij Volvo's wel eens problemen hadden met het knippen en dat men daarvoor ook speciale apparatuur nodig had.
Geplaatst: 01.02.2013 - 15:14
door Markh
Volvoman schreef:Je mag kiezen: wil je dat de heren en dames op zoek gaan naar een papiertje of wil je dat ze je helpen?
Misschien een domme opmerking, maar mi moet je wel met een gelamineerde reskjoe sjiet-tje op je raam rondrijden, want als men moet gaan knippen had men toch die auto niet in kunnen komen om dat papiertje te zoeken?
Geplaatst: 01.02.2013 - 15:28
door ovwest
Klein probleem: Als ik zo naar dat sheet kijk valt er niet te knippen in de B stijl (V70) of knipt men dwars door de Gurtstraffer heen? Haha rescue sheet, waarop staat dat ze nergens kunnen knippen behalve in de A stijl.... (of is dit niet grappig?)
Geplaatst: 01.02.2013 - 15:33
door Gast
C70 kopen en altijd met het dak open rijden

Geplaatst: 01.02.2013 - 15:57
door Markh
dat van die c70 is inderdaad dan maar het beste. Ik zal het mijn baas eens voorleggen, alles voor veiligheid! Dan speelt geld toch geen rol meer? hahaha
Geplaatst: 01.02.2013 - 16:05
door ALF
In Nederland is dit toch overbodig?!
De brandweer in Nederland kan dit zelf opzoeken via hun eigen systeem (naam even kwijt), alle merken en modellen staan erin. Dit gebeurt dan onder het stabiliseren van de auto, zodat bevelvoerder kan opzoeken waar de "pijnpunten" van de auto zitten.
In het buitenland kan dit misschien goed werken, omdat ze daar misschien niet overal met dit soort systemen werken.
Geplaatst: 01.02.2013 - 22:10
door Fredhead
Klopt, mijn pa zit bij de brandweer en ze kunnen in zeer korte tijd in hun eigen systeem kijken hoe een auto in elkaar zit en waar ze op moeten letten.
Met de huidige scharen en spreiders is het knippen in Volvo's of andere stevigere moderne auto's geen probleem meer. Iets dat vroeger wel anders was
Geplaatst: 02.02.2013 - 02:15
door ALF
@fredhead weet jij toevallig ook hoe de naam van dat systeem ook alweer is? Is een mooi systeem in ieder geval.
Geplaatst: 02.02.2013 - 10:52
door Ben
Ik vermoed

Geplaatst: 02.02.2013 - 11:22
door V70/2.4D/2003
dbosker schreef:ik heb me eens laten vertellen dat onze hulpverleners met name bij Volvo's wel eens problemen hadden met het knippen en dat men daarvoor ook speciale apparatuur nodig had.
Problemen niet, het duurt alleen iets langer voor het dak er af is of het deurtje eruit is. Mag wel opgemerkt worden dat de tijdsduur slechts langer is in vergelijking met een vehicel van mindere kwaliteit dan de dikke Volvo's.
Geplaatst: 02.02.2013 - 11:58
door Fredhead
ALF schreef:@fredhead weet jij toevallig ook hoe de naam van dat systeem ook alweer is? Is een mooi systeem in ieder geval.
Als ik er vanavond aan denk als ik mijn pa weer zie zal ik het even navragen.
Naam wil mij ook zo 123 niet te binnen schieten