Koplampsproeiers weigeren dienst

Buurtje
3rd Gear member

Hahaha, idd. Dan maar bij elk tankstation stoppen om gratis van de emmer met sop gebruik te maken...
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
wtr_s60
4th Gear member

edraket schreef: Maar even serieus, de eigenlijke reden dat ik die zekering eruit heb gehaald is dat ik er een bloedhekel aan heb als je net je auto hebt gepoetst de motorkap er na 1 keer sproeien niet meer uit ziet. Dat bijvullen irriteerde me ook.
Jij snapt het helemaal. 't Zal me echt ook niet om die paar euro's extra gaan. En als ik geen tijd of zin heb om de auto te wassen zorg ik toch wel minstens dat ik de koplampen zelf even snel schoonmaak met bvb wat keukenpapier en water.

Koplampsproeiers zijn overrated. Die oldskool koplampwissers die je op de pré-facelifts zag en vroeger bij Mercedes enz., dit had tenminste nog een praktisch nut.
Walter deRoche Bruene
1st Gear member

Dank voor alle informatie; het zal een bezoekje aan de garage worden on dit te verhelpen.
De vloeistof maakt mij niet zoveel uit; ik zie 's nachts op de onverlichte Engelse wegen wel een verschil na een spoeibeurt.
Kunnen ze direct naar de fan van de climate control kijken want die piept vreselijk...
diesel01
Geartronic member

Walter deRoche Bruene schreef:Dank voor alle informatie; het zal een bezoekje aan de garage worden on dit te verhelpen.
De vloeistof maakt mij niet zoveel uit; ik zie 's nachts op de onverlichte Engelse wegen wel een verschil na een spoeibeurt.
Kunnen ze direct naar de fan van de climate control kijken want die piept vreselijk...
Tja in een randstad en Belgie waar ze overal straatverlicht hebben staan zal het geen verschil maken, op wegen waar geen verlichting is is het zeer prettig dat de koplampen schoon gemaakt worden.
Mijn vorige auto had te vaak een keukenpapiertje gezien en de koplamp glazen zaten vol met (zand)krassen.
Eens in de maand tankje volgooien en 2 maal in de maand de auto wassen...
ALF
4th Gear member

Ik heb gelukkig nog koplampwissers! Die dingen helpen tenminste wel goed :-D
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
Walter deRoche Bruene
1st Gear member

Na een bezoek aan de garage is het probleem nu verholpen en kunnen we weer lekker met water knoeien. Het bleek een kabeltje te zijn die zo gemonteerd was dat het langs de sproeiwatertank schuurde en geheel doorgesleten was. Er is een nieuw stukje kabel er tussen gesoldeerd en een dikke beschermlaag over de kabel gedaan want een gewaarschuwd man telt voor twee. De bumper moest er af maar dat was echt 5 minuten werk en klaar is Kees (of Sean in dit geval).

Ook nog even naar de piepende ventilator gekeken (die zit wel op het meest moeilijk bereikbare gedeelte van de auto dus eruit halen was echt geen optie. We konden er wel in kijken en het bleek dat er erg veel stof op zat. Na het geheel goed te hebben door geblazen met perslucht hebben we het geheel weer in elkaar gezet en gelukkig is het gepiep niet weer gehoord; so far so good.

Blij dat het allemaal weer gerepareerd is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”