Pagina 2 van 3

Geplaatst: 07.03.2013 - 15:28
door a3sedition
Maar kan je ook meerdere auto's met één iSoftloader voorzien van software?

Geplaatst: 07.03.2013 - 15:36
door VolvoTech
Timmy schreef:@VolvoTech: Hoe zit het als Volvo de software van mijn V40 upgrade. Als ik dan de software van de iSoftloader zou terugplaatsen heb ik weer een "oude" versie, correct?
Correct.
De niet aangepaste map wordt bewaard op de iSoftloader.

Geplaatst: 07.03.2013 - 15:41
door VolvoTech
a3sedition schreef:Maar kan je ook meerdere auto's met één iSoftloader voorzien van software?
ja, er kunnen tbv eigen tuning, meerdere auto's aan 1 iSL gekoppeld worden.

Geplaatst: 07.03.2013 - 19:27
door Bakboord1
Wauw, dat koppel. Ziet er goed uit!

Geplaatst: 07.03.2013 - 20:01
door VolvoTech
Die van jou kan ook naar dik 170Pk trouwens...Koppel natuurlijk niet zoals een T5 of D motor... maar toch... schelt behoorlijk in het doortrekken.

Geplaatst: 10.03.2013 - 14:41
door jimrask
Ik ben er heel benieuwd naar in ieder geval. Ik ben nog bezig met inrijden (nu bijna 2000 km), dus ik wacht liever nog enkele maanden, als er mensen zijn die hun V40 D2 gaan laten doen, hoor ik graag de ervaringen :-)
Aangezien het koppel serieus toeneemt, zal ie veel soepeler worden, al vraag ik me af of de versnellingsbak en koppeling dat aankan zonder problemen na enkele jaren?

Geplaatst: 10.03.2013 - 15:42
door VolvoTech
Mensen maken auto's kapot... tuning niet ;-)

Geplaatst: 10.03.2013 - 18:56
door jimrask
In het algemeen is dat grotendeels wel waar neem ik aan, ik vraag me eerder af of je met zo'n toename van koppel niet over de grens gaat van wat de koppeling aankan.

Hoe gebeurt die tuning nu eigenlijk voor een D2? Ik las dat de ECU moest worden opgestuurd naar Rica, is even langsgaan ook niet goed? Is het mogelijk om ook een dyno te doen bij Rica om te bevestigen dat het vermogen goed zit?

Verder nog een vraagje over die isoftloader: als je na een update de getunede software terugplaatst is dit de oude. Ik hoor van andere tuners dat zij gratis een update doen (je moet dan wel opnieuw langsgaan) van de getunede software op basis van de nieuwe geupdate originele software. Kan Rica dit niet doen met de isoftloader? (een soort van updateprogramma dat werkt via internet als je de isoftloader aan je PC hangt ofzo?)

Geplaatst: 10.03.2013 - 22:27
door VolvoTech
ECU moet even uitgelezen worden om de "pin" te vinden.
(hoeft niet uit je auto als je er mee langs komt inderdaad).

Dyno kan natuurlijk ook, alleen verdwijnen dan alle kortingen als sneeuw voor de zon...
(wij geven echt flinke kortingen, maar die vervallen dan...)

iSoftloader werkt al zo, je krijgt de tool "isoftloader sync" erbij, en die zorgt bij koppeling met je iSL aan de PC voor gegevensoverdracht naar de server en weer terug!
Dus je hoeft niet te bellen/mailen/faxen, als je dealer update hebt gehad, ziet je iSL dat, die roept "aan je pc hangen", wijzigingen gaan naar de server en een nieuwe versie staat asap voor je klaar.

Geplaatst: 10.03.2013 - 23:31
door jimrask
Ah, leuk om te weten :-)
nog ivm een Dyno-test, komt het vaak voor dat er dan blijkt dat er nog iets moet verder aangepast worden, of is die Rica-file zodanig geoptimaliseerd dat dat niet meer nodig is? (da's dan toch niet echt tuning op maat, of wel?)

Geplaatst: 11.03.2013 - 08:12
door Bakboord1
VolvoTech schreef:Die van jou kan ook naar dik 170Pk trouwens...Koppel natuurlijk niet zoals een T5 of D motor... maar toch... schelt behoorlijk in het doortrekken.
Nog altijd twijfel ik hierover om dit te laten doen. Power is de enige reden dat ik regelmatig via gaspedaal.nl naar een T5 zoek.
Het zou alleen fijn zijn als ik hier ook iets van zou merken onder de 4500 toeren aangezien ik normaal al niet eens boven de 3500 kom.

Geplaatst: 11.03.2013 - 09:32
door jimrask
Bakboord1 schreef:
VolvoTech schreef:Die van jou kan ook naar dik 170Pk trouwens...Koppel natuurlijk niet zoals een T5 of D motor... maar toch... schelt behoorlijk in het doortrekken.
Nog altijd twijfel ik hierover om dit te laten doen. Power is de enige reden dat ik regelmatig via gaspedaal.nl naar een T5 zoek.
Het zou alleen fijn zijn als ik hier ook iets van zou merken onder de 4500 toeren aangezien ik normaal al niet eens boven de 3500 kom.
Ik denk dat je dan beter een D5 zoekt :-)

Geplaatst: 11.03.2013 - 09:55
door VolvoTech
jimrask schreef:Ah, leuk om te weten :-)
nog ivm een Dyno-test, komt het vaak voor dat er dan blijkt dat er nog iets moet verder aangepast worden, of is die Rica-file zodanig geoptimaliseerd dat dat niet meer nodig is? (da's dan toch niet echt tuning op maat, of wel?)
Nee, als er een aantal auto's zijn gedaan en het resultaat is telkens nagenoeg hetzelfde, is dat juist reden om het niet meer te doen en geheel via de iSoftloader te werken...

(Zeker bij "nieuwe" auto's, is er nog nagenoeg geen afwijking te vinden, als auto's 10 jaar oud zijn natuurlijk wel (slijtage) maar zelfs dan blijkt de marge van de afwijking telkens zo acceptabel dat alleen in gevallen van "uitsluitend de meest optimale vermogens zoekers" (meestal R rijders) een handmatige na-tuning zin heeft.
(en vaak dan scheelt het nog maar een paar Pk/Nm...)

Groets!

Geplaatst: 11.03.2013 - 09:55
door VolvoTech
jimrask schreef:
Bakboord1 schreef:
VolvoTech schreef:Die van jou kan ook naar dik 170Pk trouwens...Koppel natuurlijk niet zoals een T5 of D motor... maar toch... schelt behoorlijk in het doortrekken.
Nog altijd twijfel ik hierover om dit te laten doen. Power is de enige reden dat ik regelmatig via gaspedaal.nl naar een T5 zoek.
Het zou alleen fijn zijn als ik hier ook iets van zou merken onder de 4500 toeren aangezien ik normaal al niet eens boven de 3500 kom.
Ik denk dat je dan beter een D5 zoekt :-)
Geheel eens... ook met een T5 ga je onderin niet veel vermogen vinden, een D5 heeft het JUIST onderin...

Geplaatst: 11.03.2013 - 10:20
door Bakboord1
Maar een d5 mist de kik van het doortrekken. Ik heb laatst nog in een 185pk d5 gereden maar prefereer dan toch een benzine auto met dit vermogen.
Ik vind een getunde R onderin al goed genoeg oppakken.
2.5T zou idd de betere keuze zijn.

Vraag me alleen af wat tuning op een 140pk benzine zal doen met het rijplezier.

Geplaatst: 11.03.2013 - 10:38
door VolvoTech
Ik nodig je uit om in een getunede D4 te komen rijden.
Je hoeft NOOIT meer een benzine auto ;-)

Maar goed, je 2.4 140 gaat hetzelfde (iets beter) doen na tuning als een 170... en daar bereik je onderin dus niet veel mee.

Geplaatst: 11.03.2013 - 14:14
door Vince1985
heb mijn auto (Volvo V40 D4) door rica laten tunen..
auto rijdt fantastisch.. gewoon echt een compleet anders rijdende auto geworden!

kortom erg blij hiermee....

Geplaatst: 11.03.2013 - 15:11
door V40-D2
is er al iemand die zijn V40 D2 heeft laten tunen?

Geplaatst: 12.03.2013 - 08:43
door Lacourtje
Volvotech zou je mij een pm kunnen geven
met de prijs voor het tunen van mij v40 D2?

Alvast bedankt!

Geplaatst: 12.03.2013 - 21:07
door jimrask
Ben ik ook wel benieuwd naar :-)