V40 T3: Momentum/R-design/Sumum?

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
LightStar
4th Gear member

nickster schreef:als je het verschil in zicht tussen halogeen en xenon nihil vind ben je aan de drank...
Misschien zitten die collega's enkel in de stad... Verschil vind ik namelijk wel groot.. Rij nu zakelijk een Polo met halogeen en heb prive een A3 met xenon en ik kan het verschil duidelijk zien! Daarom wordt mijn V40 ook uitgerust met xenon.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
wh82
1st Gear member

M.. gaat o.a. om een collega die van Golf zonder Xenon naar Golf met Xenon is gegaan. Nu zal die best van een lekker wijntje houden maar aan de drank nee.

@LightStar, je kunt het verschil duidelijk zien dat geloof ik (qua kleur) maar is je zicht daardoor echt beduidend beter? Dat vindt ik nl. best belangrijk.
LightStar
4th Gear member

Mischien dat dit iets duidelijk maakt...

http://www.google.nl/search?q=halogeen+ ... H74QStgIEY
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Rob2
2nd Gear member

Ik zou , als je veel in het donker rijdt op buitenwegen zeker voor Xenon kiezen. Mijn C30 heeft dual xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting,
ik vind het super ! Ik rij ook veel op binnenwegen in Zuid-Oost NL zonder
straatverlichting en dan is het geweldig.
Overigens is deze xenon nóg beter dan in de bmw die ik hier voor had..
XC60 T8 AWD Inscriprion + winterline + panorama - denim blue MY2020
Volvo 240 GL knalrood 1989
XC40 T4 AWD momentum - Bus.Pack pro + winterline + panorama - osmium grey/ wit dak MY2019
Saab 99 GL 5-speed rood 2 drs.
V70 Dynamic line D3 5 cyl. + winterline - crystal white pearl MY2016 - Volvotune 185pk
S60 R-design D4 - Bus.Pack Pro + winter & security line + Driver support line Black sapphire MY2013
wh82
1st Gear member

@LightStar, thanks voor de link, dat lijkt inderdaad behoorlijk te schelen.
@Rob2, het is voor mij vooral tijdens de winterperiode dat ik veel binnenwegen rijd bij regen en donker over onverlichte smalle dijkjes, dan is elk beetje extra zicht mooi meegenomen. Op dit moment nijg ik er naar om idd Xenon te kiezen (winter line).
wh82
1st Gear member

Nou de keuze is nu als volgt:

Summum met Zwart leer
of
Momentum met Cognac leer

Verder zijn ze identiek. Alles wat op Summum zit zit ook op de Momentum (Momentum dus aangevuld met opties en lines enz zoals boven genoemd).

Ik vind het lastig. In de lease is de Summum goedkoper maar dat maakt me eigenlijk weinig uit. In de bijtelling is de momentum een 10tje goedkoper maar dat tientje vind ik een beetje gedoe in de marge.. Gaat nu dus puur om smaak.
LightStar
4th Gear member

Heb je dan een momentum met Winterline ?? in dat geval heb je ook vooruit verwarming en stoelverwarming... beide zijn erg prettig en iets wat de Summum standaard niet heeft..

Zelf was ik gegaan voor de Momentum meer opties voor minder geld..

The Volvoboy
7th Gear member

Lastig...Qua kleur zeg ik cognac leer. Maar dat is dan denk ik achteraf leer? Hou je dan wel de originele knoppen op het dashboard voor de stoelverwarming?
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Goteborg
2nd Gear member

Ik ben dan wel prive rijder -dus geen lease- maar herken wel je keus. Ik heb uiteindelijk gekozen voor momentum uitvoering met diverse lines en extra"s waardoor de auto gelijk is aan summum maar dan met voorruitverwarming en verwarmde zetels maar exclusief leer. Ik ben niet echt leer minded. Bij betaling scheelde verschil mij dik 700 euries.
Kan nu voor dat geld bijna de tuning betalen.
2022 XC 40 T4 recharge Plus Dark, Onyx Black, trekhaak en heel veel leuks

2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak

2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak

2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak

2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
wh82
1st Gear member

The Volvoboy schreef:Lastig...Qua kleur zeg ik cognac leer. Maar dat is dan denk ik achteraf leer? Hou je dan wel de originele knoppen op het dashboard voor de stoelverwarming?
Ja, alles is hetzelfde, alleen het leer wordt achteraf gedaan, is mooi nappaleer.. (niet te verwarren met NEPleer ;)) Dit is nappa, mooi glad soepel leer. Kost 2050, gewoon leer kost evenveel achteraf als af fabriek.
wh82
1st Gear member

LightStar schreef:Heb je dan een momentum met Winterline ?? in dat geval heb je ook vooruit verwarming en stoelverwarming... beide zijn erg prettig en iets wat de Summum standaard niet heeft..

Inderdaad incl. winterline. De verwarmde stoelen doen mij niks (ik ben nog jong en denk graag aan m'n nageslacht ;) ), de verwarmde voorruit vind ik wel erg handig.
wh82
1st Gear member

Goteborg schreef:Ik ben dan wel prive rijder -dus geen lease- maar herken wel je keus. Ik heb uiteindelijk gekozen voor momentum uitvoering met diverse lines en extra"s waardoor de auto gelijk is aan summum maar dan met voorruitverwarming en verwarmde zetels maar exclusief leer. Ik ben niet echt leer minded. Bij betaling scheelde verschil mij dik 700 euries.
Kan nu voor dat geld bijna de tuning betalen.
Ik hoef voor mijzelf niet perse leer maar heb geen zin om vlekken uit de stof te poetsen als m'n zoontje die er inmaakt met limonade, melk, koekjes enz.
LightStar
4th Gear member

wh82 schreef:
LightStar schreef:Heb je dan een momentum met Winterline ?? in dat geval heb je ook vooruit verwarming en stoelverwarming... beide zijn erg prettig en iets wat de Summum standaard niet heeft..

Inderdaad incl. winterline. De verwarmde stoelen doen mij niks (ik ben nog jong en denk graag aan m'n nageslacht ;) ), de verwarmde voorruit vind ik wel erg handig.
Dan was voor mij de keuze simpel geweest.... de momentum dus ;), wat betreft de stoelen is het wel fijn dat ze warm kunnen worden in de winter (in de zomer zou ik ze ook niet gebruiken)

danceplaza
2nd Gear member

wh82 schreef:
The Volvoboy schreef:Lastig...Qua kleur zeg ik cognac leer. Maar dat is dan denk ik achteraf leer? Hou je dan wel de originele knoppen op het dashboard voor de stoelverwarming?
Ja, alles is hetzelfde, alleen het leer wordt achteraf gedaan, is mooi nappaleer.. (niet te verwarren met NEPleer ;)) Dit is nappa, mooi glad soepel leer. Kost 2050, gewoon leer kost evenveel achteraf als af fabriek.
heb je toevallig een foto hoe dat eruit zit als je het achteraf laat inzetten.
ben namelijk wel benieuwd hoe dat er uit ziet.
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
HakanC
3rd Gear member

danceplaza schreef:heb je toevallig een foto hoe dat eruit zit als je het achteraf laat inzetten.
ben namelijk wel benieuwd hoe dat er uit ziet.
Hier iemand die het achteraf heeft laten doen.. vind het wel netjes gedaan:
http://www.autoweek.nl/autoreview/35532 ... t3-kinetic

Ik had mijn vorige auto ook achteraf met leer laten bekleden bij http://www.lederinbouwnederland.nl/nl/.. Was zeer tevreden..
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
Plaats reactie

Terug naar “V40”