Pagina 2 van 7
Geplaatst: 16.02.2013 - 00:05
door Ramon&Ramon
Ze suggeren het wel als zodanig,dus wie wil het ondervinden?
Geplaatst: 17.02.2013 - 17:26
door ovwest
Was met waterpomp maar weet niet wat ik daar voor betaald heb eigenlijk. Was met ervaren monteur wel bijna 3 uur werk.
Geplaatst: 18.02.2013 - 00:15
door MarioC70
Het is volgens mij ook onmogelijk,250 incl Waterpomp,riem plus rollen en arbeidsloon.Maar in Duitsland weet je het maar nooit.
Het is minimaal 2 uur werk en dan de onderdelen nog erbij.
Geplaatst: 18.02.2013 - 10:18
door ovwest
Nou ik ben dr achter. heb even terug gezocht. Ik heb voor de Kit 149,50 betaald en voor de pomp 100,49. Heb hem er voor nog eens 100 samen met een bevriende monteur op gezet. Dus totaal (met originele onderdelen) was ik 349,99 kwijt
Geplaatst: 18.02.2013 - 22:23
door bartv70
Offerte gevraagd bij Volvo-dealer in Moers(D)
Sehr geehrte Damen und Herren
Da ich keine Fahrgestellnummer habe kann ich nur einen ungefähren Preis nennen.
Die volle Inspektion mit Zahnriemen ect. liegt bei knapp 1000,- Euro.
Mit freundlichen Grüßen
Thorsten Nüse
Lauff Automobile
Geplaatst: 18.02.2013 - 22:37
door OGA244
een Duitse Euro is toch ongeveer net zo veel als een NL Euro?
Geplaatst: 18.02.2013 - 22:50
door lint
bartv70 schreef:Offerte gevraagd bij Volvo-dealer in Moers(D)
Sehr geehrte Damen und Herren
Da ich keine Fahrgestellnummer habe kann ich nur einen ungefähren Preis nennen.
Die volle Inspektion mit Zahnriemen ect. liegt bei knapp 1000,- Euro.
Mit freundlichen Grüßen
Thorsten Nüse
Lauff Automobile
Dat komt meer in de richting van de prijzen bij de Nederlandse Volvodealer.
Geplaatst: 18.02.2013 - 23:32
door Ramon&Ramon
Tel uit je winst.

Geplaatst: 19.02.2013 - 08:31
door ovwest
Wat een geld man. Dat gaat toch nergens over. Kom op, iedereen mag wat verdienen maar dat is wel echt geld.....
Geplaatst: 19.02.2013 - 10:49
door Ramon&Ramon
[quote="ovwest"]Wat een geld man. Dat gaat toch nergens over. Kom op, iedereen mag wat verdienen maar dat is wel echt geld.....[/quote
Er zit denk ik een beurt bij in,maar dan nog..
Geplaatst: 19.02.2013 - 11:10
door ovwest
Denk dat je gelijk hebt: Die volle Inspektion mit Zahnriemen ect. liegt bei knapp 1000,- Euro.
Geplaatst: 19.02.2013 - 11:17
door Diesel70
En dan zitten we dus precies op de prijs die Volvo Nederland ook aangeeft op de site.
Voor een D5 op dit moment € 1015.
Geplaatst: 20.02.2013 - 08:01
door staaf
Ik ga hier even op inpikken,
Ik ben het een en ander aan het bekijken om binnen een paar maand zelf de distributiewissel uit te voeren. Nu loop ik tegen de merkenkeuze aan; er wordt zowel gates, contitech aangeboden. Zit hier kwaliteitsverschil in? Welk merk monteerd Volvo standaard?
Geplaatst: 20.02.2013 - 11:34
door ovwest
Volvo monteerd Volvo mag ik hopen....
Gates is dacht ik wel van goede kwaliteit al ga ik altijd gewoon voor origineel Volvo.
Geplaatst: 20.02.2013 - 11:35
door Ramon&Ramon
Met Gates en Contitech is niks mis.
Gates zit standaard op Volvo en Conti op Audi,VW,Skoda,Seat enz.
Geplaatst: 20.02.2013 - 11:46
door wim de jong
ovwest schreef:Volvo monteerd Volvo mag ik hopen....
Nu even realistisch blijven, hoor.
Volvo "maakt" auto's, en hierin zitten honderden onderdelen van toeleveranciers, wo remschijven, remblokken, boutjes, moertjes, lampjes, ramen, raamrubbers, bougies, olie-, brandstof- en luchtfilters, spiegels, ruitenwissers, aircopomp, dynamo, draad en kabels, schakelaars en sensors.
En dus ook de riemen komen van een toeleverancier.
En zoals boven al gezegd is, van Gates.
Net als lampjes, waarschijnlijk van Philips, boutjes misschien van Overtoom, dynamo van Bosch, etc etc.
Volvo heeft echt geen eigen lijn voor al die onderdelen.......ze zetten al die onderdelen in elkaar zodat het een auto wordt.
Geplaatst: 20.02.2013 - 11:56
door Jers3n
wim de jong schreef:ovwest schreef:Volvo monteerd Volvo mag ik hopen....
Nu even realistisch blijven, hoor.
Volvo "maakt" auto's, en hierin zitten honderden onderdelen van toeleveranciers, wo remschijven, remblokken, boutjes, moertjes, lampjes, ramen, raamrubbers, bougies, olie-, brandstof- en luchtfilters, spiegels, ruitenwissers, aircopomp, dynamo, draad en kabels, schakelaars en sensors.
En dus ook de riemen komen van een toeleverancier.
En zoals boven al gezegd is, van Gates.
Net als lampjes, waarschijnlijk van Philips, boutjes misschien van Overtoom, dynamo van Bosch, etc etc.
Volvo heeft echt geen eigen lijn voor al die onderdelen.......ze zetten al die onderdelen in elkaar zodat het een auto wordt.
Helemaal mee eens, met de toevoeging dat het natuurlijk wel mogelijk is dat de toeleveranciers hun (specifieke) onderdelen volgens de met de autofabrikant (in dit geval Volvo) overeengekomen specificaties produceert. (en dan bedoel ik niet alleen het Volvo logo er op 'plakken'.)
Geplaatst: 20.02.2013 - 12:01
door Ramon&Ramon
Riemen komen van toeleveringsbedrijven zoals al gezegd is,Volvo hangt daar geen specificaties aan,dat doet de Gates fabriek zelf.
Simpel gezegd bestaat een auto uit een kist vol bij elkaargeraapte onderdelen van verschillende merken en daar bouwen ze een auto van,die onderdelen kom je tegen op bijna alle merken die er maar te koop zijn.
Gates.
Contitech.
Bosch
Valeo.
Ate
Girling
Philips
Brembo
enz enz.
Wat het goedkoopst ingekocht kan worden,daar werken ze mee.
Geplaatst: 20.02.2013 - 14:26
door ovwest
Duidelijk verhaal maar ik mag wel hopen dat Volvo zelf ook A kwalitiet onderdelen monteerd als je hem daar naar toe brengt. De distributie-riem-kit die ik had stond overigens gewoon Volvo op (gedrukt in staal van de rollers en waterpomp) met made in france en geen gates of wat dan ook. Er zijn toch ook goedkopere immitaties te krijgen die niet van al te beste kwaliteit zijn? Als er Volvo op staat ga ik er wel van uit dat de kwaliteit goed is en dan mag het van mij best uit een Gates fabriek rollen of waar dan ook vandaan komen.... Verder zei ik al dat gates prima is

Geplaatst: 20.02.2013 - 14:39
door Ramon&Ramon
Op veel van die rollen staat Ina of SKF