Achteruitkijk-camera coating?
-
- 1st Gear member
Het heel vlug smerig worden vd hele achterkant kan ik beamen. Voordien had ik ook een hatchback en die ruitenwisser heb ik eigenlijk nooit moeten gebruiken. Het kan dus wel degelijk anders. Vraag is of dan de luchtweerstand even goed blijft.
-
- 2nd Gear member
Dat heet aerodynamica: de lucht die vanachter tegen je auto botst zorgt voor een betere stroomlijn, maar ook voor vuiligheid op de achterkant ...
- automaiti
- 2nd Gear member
Naast de camera heb je toch ook altijd de parkeersensoren met een akoestisch signaal en daarnaast je gezonde verstand?Ze worden vuil, tja ieder voordeel heeft dus hier ook duidelijk een nadeel. De tijd dat auto's volledig zelf rijden duurt (helaas) nog even. Zo zie je maar weer dat we ook heel erg snel wennen aan iets wat 10 jaar geleden nog redelijk zeldzaam was. Hoe zal het er over 10 jaar uit zien...? :-k :-k
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
- LightStar
- 4th Gear member
-
- 2nd Gear member
het gaat er toch niet om of we zonder kunnen?
het zit nu eenmaal op je auto, je verwacht dan ook dat daar iets beter over nagedacht wordt.
Ook mijn ervaring is dat die camera zó snel vies is op die locatie, dat je er 8 van de 10 keer niets aan hebt.
het zit nu eenmaal op je auto, je verwacht dan ook dat daar iets beter over nagedacht wordt.
Ook mijn ervaring is dat die camera zó snel vies is op die locatie, dat je er 8 van de 10 keer niets aan hebt.
Alfa Romeo Virus in my veins
NU: AR 33 QV 1.7 16V , AR GT 2.0 JTS
Lease:Volvo V40 D2 Summum
-
- 1st Gear member
@Alfist33
Eens!
Hadden ze beter bovenin de achterruit kunnen plaatsen of in de antenne of zo.
Typisch geval van beetje jammer...
Theorie en praktijk gaan weer eens hand in hand...
Eens!
Hadden ze beter bovenin de achterruit kunnen plaatsen of in de antenne of zo.
Typisch geval van beetje jammer...
Theorie en praktijk gaan weer eens hand in hand...
V40 T4 Powershift R-Design ¦ Ice White[/b][/size]
Driver Support Line ¦ Intro Line ¦ Premium sound ¦ 17"; Ixion ¦ Security Line ¦ Winterline ¦ Panorama Dak ¦ Getint glas ¦ R-Leder
Driver Support Line ¦ Intro Line ¦ Premium sound ¦ 17"; Ixion ¦ Security Line ¦ Winterline ¦ Panorama Dak ¦ Getint glas ¦ R-Leder
- casper
- 5th Gear member
Onmogelijk!RLB schreef:Vanochtend had ik de camera schoongepoetst en na 70 km snelweg was hij op de plaats van bestemming eigenlijk al niet meer bruikbaar
Ik rij al vele jaren dagelijks met achteruitrijcamera's op mijn Volvo's en heb dit nog nooit zo meegemaakt. Als het echt vuil weer is veeg je er even over met je vinger.
Moeilijk ? Helemaal niet. Kwestie van eraan te denken.
Maar als men daar te lui voor is...
Er zijn er hier die van een mug een olifant maken.
Dit zogenaamd probleem is de moeite niet waard om over te schrijven.
- Marcel
- 4th Gear member
Helemaal mee eens, gewoon even aan denken. Overigens kan ik met alle prut en rommel op de lens de witte strepen van het parkeervak nog steeds zien, niet haarscherp maar goed genoeg.casper schreef:Onmogelijk!RLB schreef:Vanochtend had ik de camera schoongepoetst en na 70 km snelweg was hij op de plaats van bestemming eigenlijk al niet meer bruikbaar
Ik rij al vele jaren dagelijks met achteruitrijcamera's op mijn Volvo's en heb dit nog nooit zo meegemaakt. Als het echt vuil weer is veeg je er even over met je vinger.
Gr. Marcel
-
- 3rd Gear member
Ik stel voor dat degene die de camera onzin vinden of niet geloven dat het zo snel vies wordt.. euhm... iets anders gaan doen? 
Het kan (uit ervaring) in een korte rit (40km) al zo wazig worden dat je er niets meer aan hebt. Voornamelijk met het weer als afgelopen periode, dat het echt ranzig is op de weg.
Waar het mij om gaat:
Hoe kan een lui, verwend en gewend persoon als ik er voor zorgen dat mijn gadget altijd goed bruikbaar is?;)
Maar volgens mij heeft niemand ervaring met coating etc.? Dat flesje kost uiteindelijk iets van €20,- om thuis te krijgen. Het is het wel waard om eens te proberen!

Het kan (uit ervaring) in een korte rit (40km) al zo wazig worden dat je er niets meer aan hebt. Voornamelijk met het weer als afgelopen periode, dat het echt ranzig is op de weg.
Waar het mij om gaat:
Hoe kan een lui, verwend en gewend persoon als ik er voor zorgen dat mijn gadget altijd goed bruikbaar is?;)
Maar volgens mij heeft niemand ervaring met coating etc.? Dat flesje kost uiteindelijk iets van €20,- om thuis te krijgen. Het is het wel waard om eens te proberen!
- V40-D2
- 2nd Gear member
soms is het wat wazig, maar als ik mijn tas uit de auto pak haal ik even mijn vinger over de lens heen.
Het is nu met de pekel van de afgelopen weken gewoon heel erg snel vies.
Het is nu met de pekel van de afgelopen weken gewoon heel erg snel vies.
-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
-
- 2nd Gear member
Afgelopen weken gewoon erg snel vies, soms binnen een dag weer nauwelijks doorheen te kijken....
Dus dat is met een km of 80 woon-werk in totaal (snelweg/autoweg en binnen stad)
Soms maakt het zichzelf ook wel weer schoon (regenbui, iets warmere temperaturen)...
Over het algemeen even een vingertje (wel erg zwart dan) over de lens halen. Raak eraan gewend. Spiegels en piepers zijn uiteraard goed fallback scenario, maar je raakt wel erg snel gewend aan die camera hoor :s
Dus dat is met een km of 80 woon-werk in totaal (snelweg/autoweg en binnen stad)
Soms maakt het zichzelf ook wel weer schoon (regenbui, iets warmere temperaturen)...
Over het algemeen even een vingertje (wel erg zwart dan) over de lens halen. Raak eraan gewend. Spiegels en piepers zijn uiteraard goed fallback scenario, maar je raakt wel erg snel gewend aan die camera hoor :s
-
- 2nd Gear member
mensen betichten van lui zijn?
als je auto een keer niet start en je wilt hem niet aanduwen? LUIWAMMES!
gewoon kwestie van uitstappen, 1 hand aan stuurwiel, duwen en hop, weer de auto inspringen
</cynische>
Als ik een auto koop die een achteruit rij camera bevat, verwacht ik dat deze werkt, zonder dat ik er dan iedere keer handmatig moet schoonmaken.
Ik maak gemiddeld 60.000 - 80.000 km per jaar en heb al ruim 22.000 kilometers met de V40 achter de rug en de camera kan zeer zeker wél binnen een rit van minder dan 100 km dusdanig vies worden dat deze niet te gebruiken is.
Overigens kan ik zonder ook heel goed parkeren, het gaat erom dat die hele feature, waar je voor betaalt, zo goed als onbruikbaar is!
als je auto een keer niet start en je wilt hem niet aanduwen? LUIWAMMES!
gewoon kwestie van uitstappen, 1 hand aan stuurwiel, duwen en hop, weer de auto inspringen
</cynische>
Als ik een auto koop die een achteruit rij camera bevat, verwacht ik dat deze werkt, zonder dat ik er dan iedere keer handmatig moet schoonmaken.
Ik maak gemiddeld 60.000 - 80.000 km per jaar en heb al ruim 22.000 kilometers met de V40 achter de rug en de camera kan zeer zeker wél binnen een rit van minder dan 100 km dusdanig vies worden dat deze niet te gebruiken is.
Overigens kan ik zonder ook heel goed parkeren, het gaat erom dat die hele feature, waar je voor betaalt, zo goed als onbruikbaar is!
Alfa Romeo Virus in my veins
-
- 2nd Gear member
Gast, relax toch.casper schreef:Onmogelijk!RLB schreef:Vanochtend had ik de camera schoongepoetst en na 70 km snelweg was hij op de plaats van bestemming eigenlijk al niet meer bruikbaar
Eerder zei ik al dat ik het ding regelmatig even schoonveeg. Maar nuttig is dat niet als hij al na een enkele rit al erg smerig is. Geen idee waarom je me lui noemt.
En rijd jij al jaren met een V40?
- automaiti
- 2nd Gear member
Zou het helpen om de cameralens met banke autowas te behandelen. Dat zou toch een beetje een vuilafwerende functie kunnen hebben. Het is maar een suggestie.
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding