Zijn NAW gegevens adhv kenteken nu wel of niet verkrijgbaar?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Stinky schreef:
OGA244 schreef:ok, doe ik het voor, kenteken? :twisted:
50 - KDT - 1

succes!

Ford Focus 1,6 Wagon.
Datum eerste toelating NL: 26 oktober 2009 APK verloopdatum: 16 jan 2014
Eigenaar van: 26 oktober 2009 Dagen Eigenaar: 1210 Eigenaar tot: heden

Tenaamstelling zullen we hier maar niet neer zetten. :)
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

OGA244 schreef:Een importje, daar kan een dealer niets mee
Als al deze data gelijk zijn dan is het toch geen import ?

50-KDT-1

Historie
Datum eerste toelating: 26-10-2009
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 26-10-2009
Datum eerste afgifte Nederland: 26-10-2009

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Is het ook niet.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef: Ford Focus 1,6 Wagon.

Ja hallo hé Ramon&Ramon, zo lust ik er nog wel een.
Die gegevens kan iedereen via de RDW of VWE opzoeken en dan doen of je de tenaamstelling ook weet maar die niet vermeldt !

Of heb je Stinky via een PB het bewijs geleverd ?

Trouwens hoe weet jij dat de kentekenhouder/tenaamgestelde tevens de eigenaar is ?

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
OGA244
8th Gear member

Oeps, het is geen Volvo, verder gaan mijn kunsten niet
Stinky
6th Gear member
Contacteer:

Geen import idd. Nou? You talk the talk, do you walk the walk?
OGA244
8th Gear member

@ stinky, jouw Volvo is voor het laatst bij Henk scholten in Tiel binnengeweest in 11/2007 met een km.stand van 248.476
Ramon&Ramon
7th Gear member

gsx750r schreef:
Ramon&Ramon schreef: Ford Focus 1,6 Wagon.

Ja hallo hé Ramon&Ramon, zo lust ik er nog wel een.
Die gegevens kan iedereen via de RDW of VWE opzoeken en dan doen of je de tenaamstelling ook weet maar die niet vermeldt !

Of heb je Stinky via een PB het bewijs geleverd ?

Trouwens hoe weet jij dat de kentekenhouder/tenaamgestelde tevens de eigenaar is ?

Rob
Dat weet niemand ,ook de politie niet,die kijkt alleen naar de tenaamstelling en diegeen is ook verantwoordelijk voor de auto.
Wie de echte eigenaar is zal ze worst zijn.
Wat op papier staat,dat telt.
En even voor de duidelijkheid,ik doe niets alsof..
En het bewijs leveren,daar heb ik niemand voor nodig.
Stinky
6th Gear member
Contacteer:

OGA244 schreef:@ stinky, jouw Volvo is voor het laatst bij Henk scholten in Tiel binnengeweest in 11/2007 met een km.stand van 248.476
Wow, hier ben ik echt niet van onder de indruk. Ik wil telefoonnummers van lekkere wijven en eikels in BMW's.
OGA244
8th Gear member

pervert
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Kom op Ramon&Ramon niet zo licht geraakt reageren.
Stinky daagt OGA244 uit en jij reageert daarop met het verstrekken van gegevens die, zoals ik aangaf door iedereen opgezocht kunnen worden. Daar hoef je geen politieambtenaar voor te zijn, geen magische Blackberry voor te hebben of voor bij een dealer te werken.
Met je opmerking dat je de tenaamstelling maar niet zult vermelden suggereer je dat je die gegevens óók kent en daar heb ik op gereageerd en tevens een vraag over gesteld.

In je reactie heb je het ook over de 'eigenaar' en ook daar heb ik een vraag over gesteld.

En dat was alles. Maar goed ik laat het hier bij. Als jij zegt dat je de complete gegevens van de kentekenhouder kent dan zal dat wel zo zijn. Maar als je publiekelijk de uitdaging van Stinky aangaat moet je wel kunnen accepteren dat je niet iedereen kunt overtuigen met de incomplete gegevens die je hier wilt of kunt vermelden .......

Rob
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Mannen, laten we nu even verstandig zijn. NAW-gegevens zijn beschikbaar voor een aantal overheidsdiensten. Voor de importeurs is het waarschijnlijk mogelijk om over een deel van de NAW-gegevens te beschikken ten behoeve van reclame, analyse en whatever. Voor zover mij bekend alleen tegen betaling.
Wat julllie ook roepen, wat ik lekker wel kan kunnen jullie niet :twisted: , zo simpel is het. Tenzij je dus een magische BlackBerry of werkstation hebt dat die mogelijkheden biedt.

En diegene die meent met de NAW gegevens uit die systemen meent te moeten strooien heeft volgens mij een probleem. Dat noemen ze bij ons ernstig plichtsverzuim en geeft recht op een enkele reis UWV.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Ramon&Ramon
7th Gear member

Al kon ik dat hier wel,wil niet zeggen dat ik dat ook doe,zou dom zijn vind je zelf niet?
Hetgeen ik aangeef en zeg,dat het simpel is om een tenaamstelling te achterhalen,volgens een aantal lieden hier kan dat niet,nou dus wel.
En de manier waarop is totaal onbelangrijk.
Ik val verder niemand aan,ik geef gewooon antwoord,meer niet.
Dat wordt dan in twijfel getrokken,zo simpel is het.
Ik zet hier geen uit m,n duim verhalen neer,nooit gedaan,dus nu ook niet!
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Dat zal ongetwijfeld zo zijn Ramon&Ramon, reden te meer om het bepaalde in art. 126 (en alle letters) Wetboek van Stravordering dan ook maar gelijk en direkt af te schaffen. Spaart een hoop werk en tijd om al die 126 Sv verbalen op te maken, in te sturen etc etc voor het opvragen van de meest lullige gegevens. Om bijvoorbeeld de data van een bonuskaart van de Albert Heijn op te vragen zitten wij een uur achter de PC, moet een OvJ er wat van vinden, een RC de vordering maken en als je die hebt kun je zo maar een paar weken moeten wachten totdat er een dodo is die het behaagt om aan de vordering te voldoen.

En, zonder respectloos te willen zijn, laat dat vooral heel duidelijk zijn Ramon&Ramon, spreekwoordelijk de eerste de beste automonteur blijkbaar zo maar de privacy-gevoelige NAW gegevens bij de RDW op kan vragen.

Ik snap er niks meer van :?
Vigilat ut quiescant
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ger, het verschil is dat er met de gegevens die jij opvraagt in juridische zin iets kan worden gedaan.
Als een eenvoudige monteur dat doet heeft het geen juridische grondslag.
M.a.w. hij kan ze wel vinden maar kan er officieel niets mee aanvangen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Alles dat te maken heeft met het opvragen van kentekengegevens kun je vinden in de Regeling gegevensverstrekking kentekenregister 2008

Dat het grote gevaar van 'lekken', ondanks pogingen om middels Artikel 4. van de Regeling dit te vookomen, aanwezig is zal duidelijk zijn. Tevens zal het ook duidelijk zijn dat een ieder die zich niet kan beroepen op deze Regeling op zijn zachtst gezegd verkeerd bezig is !

Nog even iets anders: gewoon een briefje achter de ruitenwisser van de betreffende auto met het verzoek contact met je op te nemen, zou dat wat zijn ?

Rob
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Nog even iets anders: gewoon een briefje achter de ruitenwisser van de betreffende met het verzoek contact met je op te nemen, zou dat wat zijn ?
100 punten!
@Ben: de verstrekkingen vanuit het kentekenregister zijn "deelverstrekkingen", zie de link van Rob.

Daar waar het gaat om Naam Adres Woonplaats gegevens uit het kentekenregister, en dat was de discussie, kan ik het mij niet voorstellen dat die beschikbaar zijn voor autobedrijven.

Maar vooruit, ik daag de tent uit: 14-RV-LT
Ik ontvang volgaarne via PM de complete tenaamstelling conform het kentekenregister van de RDW. Let wel: De NAW gegevens van de kentekenhouder!

Tijd loopt! :twisted: en overheidsdienaren zijn uitgesloten van deelname.
Vigilat ut quiescant
E.T.
5th Gear member

De truc zit hem in communicerende garage databases. Er zijn systemen die data verzamelen bij dealers, vergelijken, aanpassen e.d. en dan geschoond weer bij de dealer aanbieden.

Bij mijn weten levert de RDW geen NAW gegevens meer aan importeurs, bij terugroepacties maken ze vlg mij een uitzondering.
Groet Edwin

Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Ger, die Corsa is ieder geval op 16 september 2005 op naam gesteld. Overigens wel jammer om deze actie te doen met 'nOpel ...
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
V70/2.4D/2003
8th Gear member

De tenaamstelling aub, daar is het om te doen en ik heb mog steeds geen PM. (En als die tenaamstelling boven tafel komt snapt diegene ook dat het een wonder mag heten dat dit (sl)Opelhok uberhaupt nog op de weg is)
Vigilat ut quiescant
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”