Pagina 2 van 2
Geplaatst: 19.02.2013 - 17:56
door jannjanssen
Walter, ik ga je advies waarschijnlijk opvolgen. Tenzij iemand me kan vertellen waar die 2 draadjes vanuit het (inmiddels niet-meer-zo-geheimzinnige) vierkantje naar toe lopen. Als ik dat punt dan zonder veel omhaal kan bereiken, ga ik nog even door met de missie. Dan ga ik daar voedingsspanning voor mijn navigatiesysteem opzetten. Sowieso heeft dit forum me al flink geholpen, waarvoor dank.
Geplaatst: 19.02.2013 - 21:57
door dutchlimits
Walter schreef:De foto die je ziet is uit een S40. Bij de V70 is het een combi van de lichtsensor van de climate control (niet de gewone airco) en het ledje van het alarm. Er zijn dus 3 versies.
Dit is van een V70 2004... (gevonden via google)
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 9&p=226588
@TS
Je kan erachter komen door te meten hoeveel stroom erop staat, die kabeltjes zijn alleen niet berekend op zoveel belasting, je navigatie lust wel wat.
Geplaatst: 20.02.2013 - 09:03
door Walter
Volgens mij praten we hier over een V70 van 1997-2000. 2004 kan totaal anders zijn
Geplaatst: 20.02.2013 - 12:08
door Ramon&Ramon
Dat zijn totaal verschillende auto,s voor of na modeljaar 2000.
En zo geheimzinnig is dat vierkantje niet.
Geplaatst: 20.02.2013 - 12:17
door dutchlimits
Grapje het is een 98, die man heeft 2 V70's en ik keek verkeerd.
Geplaatst: 20.02.2013 - 12:20
door Ramon&Ramon
Oh zo..
Geplaatst: 21.02.2013 - 15:17
door v40pokemon
De draadjes lopen over een kachelbuis naar de centrale kabelboom in je dash. Er snel even iets bij trekken is haast niet te doen, omdat het helemaal tegen het schutbord is. Als je dagelijks met navi rijdt, kun je er beter voor kiezen een mooie brodit-houder te installeren. En anders voor die enkele keer het kabeltje laten hangen
Geplaatst: 21.02.2013 - 16:36
door wrusman
volgens mij heeft de v70 behoorlijk wat ruimte achter (in) het dashboard.
Ik heb zelf voor mijn telefoonhouder een extra sigarettenaansteker aansluiting achter het dashboard aangesloten en laat de laadkabel naar de telefoonhouder naast de radio het dashboard uit komen.
Zo heb je in ieder geval niet die hele kabelboom dwars door je auto lopen.
Je zou zelfs kunnen overwegen een extra aansluiting te maken in de buurt van je navigatiesysteem, maar het is aan jezelf om te bepalen of je in je dashboard wilt gaan zagen of boren...