Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21.02.2013 - 18:49
door camy
... :P

Geplaatst: 21.02.2013 - 18:52
door camy
Leuke, vage maar vooral ook waardevolle reacties waarmee ik verder kan.

Nu nog ff over de afmetingen...zijn er mensen die 235/40/18 (of nog breder) gemonteerd hebben ipv 225/40/18 zonder dat de wielkasten hoeven te worden uitgeklopt.

* Passen 235 uberhaupt?
* Hoe zit het met verbruik van 235/40 en grip tov de 225/40?
* is het een aanrader om 235 te monteren, of juist niet doen?

Iedereen thx thx...voor alle reacties, ervaringen en tips!

Geplaatst: 21.02.2013 - 19:30
door Bas1982
Ik zou het bij 225/40 houden, geeft genoeg grip hoor en de banden zijn denk ik goedkoper omdat het een standaard maat is.

Laat ons even weten wat het geworden is met een foto erbij, altijd leuk om te zien.

Geplaatst: 21.02.2013 - 19:31
door camy
Oke, bedankt en ik zal nog even een reactie plaatsen als ik ze erop heb zitten.

Thx.

Geplaatst: 21.02.2013 - 22:14
door Fons099
Je rijdt een T5, trekt op met slippende wielen en dan vraag je je af of het verbruik van 235 banden hoger is....
Ik snap het niet helemaal.

Geplaatst: 22.02.2013 - 18:47
door Fredhead
Ik had onder mijn V50 Continental ContiSportcontact 5P liggen in de maat 235/40/18, qua optrekken was dat met een 2.0D niet zo extreem maar in de bochten echt perfecte banden.
Zijn banden die voor auto's met flink vermogen en ken diverse mensen die met deze banden op het circuit rijden/reden en daar erg goed over zijn te spreken

Geplaatst: 25.02.2013 - 13:22
door Hoekstra
Gewoon Michelin HP primacy banden. lekker grip en gaan lang mee!

Geplaatst: 25.02.2013 - 18:43
door janvanmeer
Conti gewoon top, absoluut. Bijna net zo goed als Michelin primacy HP.
Zelf heb ik nu nieuwe op laten leggen voor de zomer. Jazeker weer deze HP's,
Heb met de vorige HP 100.000 gedaan!

Geplaatst: 27.02.2013 - 09:12
door ex-Mooseman
Toen ik de banden op de BMW moest vervangen heb ik geen moment getwijfeld, en terug voor de Michelin Primacy HP gegaan.
Zowel mijn vrouw (die vooral op comfort let), als ik (die net wat meer aandacht aan 'presteren onder druk' besteed), zijn allebei ten zeerste te spreken over dat type band.
Ze lopen bovengemiddeld lang mee, ze zijn stil, presteren goed op het droge en in de regen. Sneeuw is een ander paar mouwen, maar het blijft een RWD natuurlijk.
Voordien lagen er Conti's op. Dat was goed, tout-court.

Op de 1reeks deden we het in de zomer op Bridgestone Potenza's, en in de winter eerst op Bridgestone Blizzak daarna op Dunlop. Alles in de Run On Flat-versie... Als je comfort belangrijk vindt, dan dien je dit zelfs niet te overwegen... Wegligging en prestaties in de regen: geen klachten. Duurzaamheid: goed tot zeer goed.

De Conti's SportContact3 die nu op de V60 liggen: goed in het droge, nog geen ervaring op supernatte weg, waardeloos in de sneeuw van dit weekend (en het was hier nog maar een microscopisch dun laagje). In oktober MOETEN er goede winterbanden onder... Ik voelde me veiliger in mijn RWD 1reeks, dan in de FWD Volvo...

Geplaatst: 27.02.2013 - 11:29
door Hoekstra
Voor de winter moet je naar mijn mening juist wel de conti's nemen! super grip in nat weer en sneeuw! Nu de Ts830 voor de 4e winter erop liggen en voor nog steeds geen 4 mm. Dus ook zeer te spreken over slijtgedrag. Voor de zomer hou ik het op Michelin Primacy HP. Duur maar erg goede banden die lang meegaan. Dus dat haal je er wel weer uit. :turn-l:

Geplaatst: 28.02.2013 - 09:26
door ex-Mooseman
Wat betreft die Conti's:
ik stond zondagmiddag geparkeerd op een licht hellend parkeervak. Het had hier die morgen lichtjes gesneeuwd. Neus van de auto naar beneden gericht. Ik activeer de handrem, en begin uit te stappen. Ik voel, en zie, de wagen met geblokkeerde achterwielen naar beneden schuiven... Freaky...
Ik heb dan maar de versnelling in zijn achteruit gezet.

Bij ons in de straat wordt er nooit of te nimmer gestrooid, er is immers geen doorgaand verkeer mogelijk (wijk met doodlopende straatjes en wandelpaden). Toen ik zondagmorgen van de bakker kwam, en onze straat wou indraaien (ik reed misschien 10 per uur): SCHUIVEN... gewoon rechtdoor... Dat was ik niet meer gewoon, na vier winters op aangepast rubber gereden te hebben.

Regenweer: nog afwachten, het heeft nog altijd niet echt geregend sedert ik de wagen heb.

De lente staat al te dringen aan de Franse grens (en dat is hier op 500 m vandaan), laat die warmere temperaturen maar komen ! Dan gaan we weer alle baat hebben van onze zomerslofjes.

Geplaatst: 20.03.2013 - 16:42
door BG_Volvoforum
voorwielaandrijving en zo een koppel gaat gewoon niet samen,
de enigste manier is schandalig dure banden kopen, die dan schandalig snel op zijn.

Maar troost je, een 2.0D, een stom dieselke, spint zot in eerste bij het minste water op de weg zelfs met winterbanden.

Geplaatst: 21.03.2013 - 15:14
door Boswachter
je kunt ook kijken naar Afbeelding