Pagina 2 van 4

Geplaatst: 21.02.2013 - 19:10
door ruuds70
en nog eens maar dan via deze site: http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dl ... z2LYg1EFXh

Geplaatst: 21.02.2013 - 19:53
door BillyBob
casper schreef:
OGA244 schreef:Ik snap de hint van Casper, het wordt idd hoog tijd dat er een stuk productie wordt overgeheveld richting Zweden
Ik zie absoluut niet in waarom.
Binnenkort bouwt Volvo wagens in China...

Indd: op termijn zal het gros van de Volvo's wel in China gebouwd worden, dat zie je van ver aankomen.
Of we dat nu leuk vinden of niet.

Geplaatst: 21.02.2013 - 20:03
door gsx750r
BillyBob schreef:Indd: op termijn zal het gros van de Volvo's wel in China gebouwd worden, dat zie je van ver aankomen. Of we dat nu leuk vinden of niet.
So what, in China ? Als de kwaliteit ok is en het zijn nog steeds mooie auto's maakt het mij echt niets uit waar ze gebouwd worden !

Rob

Geplaatst: 21.02.2013 - 20:06
door depeljo
Dat zal op lange termijn zijn. Momenteel is Noord Amerika nog een grote afzetmarkt voor Volvo, en die willen ook een grote bak. En vooralsnog nog niet uit China.

Geplaatst: 21.02.2013 - 20:24
door rammstein01
gsx750r schreef:
BillyBob schreef:Indd: op termijn zal het gros van de Volvo's wel in China gebouwd worden, dat zie je van ver aankomen. Of we dat nu leuk vinden of niet.
So what, in China ? Als de kwaliteit ok is en het zijn nog steeds mooie auto's maakt het mij echt niets uit waar ze gebouwd worden !

Rob
Dan krijgt een bezoekje aan de fabriek ineens een heel andere dimensie. Of was het dementie? Laat maar komen die grote V


Rob

Geplaatst: 21.02.2013 - 20:41
door BillyBob
gsx750r schreef:
BillyBob schreef:Indd: op termijn zal het gros van de Volvo's wel in China gebouwd worden, dat zie je van ver aankomen. Of we dat nu leuk vinden of niet.
So what, in China ? Als de kwaliteit ok is en het zijn nog steeds mooie auto's maakt het mij echt niets uit waar ze gebouwd worden !

Rob

Het is een heel andere discussie maar ik ben er persoonlijk nogal gevoelig voor waar iets geproduceerd wordt.
Dat is één van de redenen waarom ik Volvo rij. Naiëf? Misschien wel...

Al dat heen-en weergereis de wereld rond heeft een niet onaardige milieukost,
tel daarbij de povere arbeidsvoorwaarden, het onbestaande sociaal stelsel etc. etc.
Ik hoop dat dit ooit verrekend gaat worden en men eens appels met appels gaat vergelijken.
Anyway: offffff topic. :)

Geplaatst: 21.02.2013 - 21:19
door rsnhakan
Een V90 Hybride zou ik geen nee tegen zeggen.

Geplaatst: 21.02.2013 - 21:24
door Marc Apeldoorn
Een opvolger van de v70R met hybride techniek zou mij wel kunnen bekoren...

Geplaatst: 21.02.2013 - 21:41
door least
Fulaks schreef:Voor een V90 moet toch een markt zijn ? De ruimte op de achterbank in een V70 is niet riant, Mondeo, Passat en Superb zijn ruimer. Met puberende kinderen is dat wel een argument, en ook op kofferruimte wil ik liever niet inboeten.

Een V70 die een tikje groter is, mag best ook wat luxer afgewerkt zijn, ik zou zeggen : "Waar moet ik tekenen ?"
eens, zeker als je naar de binnenruimte kijkt van de Superb, dan moet een dergelijke ruimte toch ook in V te bedenken zijn, toefje luxe erbij, iets beter leder en een goeie ZF automaat, dan lease ik weer een V70, V80 of hoe dat ding ook mag gaan heten.

Geplaatst: 21.02.2013 - 23:04
door tune4ever
casper schreef: Ach, die grote modellen krijgen ze aan de straatstenen niet kwijt.
In Nederland worden ze haast niet verkocht, in België wordt het wat dat betreft ook als maar moeilijker, Volvo Zweden dankt 1000 arbeiders af, daar worden de grote modellen gebouwd.
Dat zegt toch allemaal genoeg.
Geen arbeiders, maar 500 bedienden en 500 consultants.

Geplaatst: 22.02.2013 - 08:39
door v0lv0freak
Fulaks schreef:Laat ons toch weer niet beginnen over die type-aanduidingen, die discussie hebben we toch al zat gehad. Dit topic gaat over vervangers voor de S80 en de V70, mogelijk iets daarboven gepositioneerd.

Laat het ons hebben over die auto's zelf, en niet hoe ze eventueel zouden kunnen gaan heten.
Dat is ook het doel. Nummer iets verhogen (zie C30 naar V40 en V50 naar V60) om zo meer in het vaarwater van audi en BMW te komen. Volvo zat er qua maat altijd net iets onder.. Dus V70 iets groter maken --> concurrent voor de A6 en 5 serie. Logisch toch?

Ik vind het goed nieuws! Eindelijk consistentie in de typeaanduidingen. Alleen de V70 cross crountry snap ik niet? Wordt dat dan geen V90 cross crountry?

Geplaatst: 22.02.2013 - 09:15
door JCF
Ik mis een beetje een milieu/uitstoot visie, althans er staat niets over in de berichten. Waar blijft een waterstofauto? Benzine en diesel is toch echt de toekomst niet. Als er auto's verkocht worden op het ogenblik, dan zijn het de allerzuinigste types ivm de wetgeving/tarieven. Verder wordt er niks verkocht, dat kan iedere dealer je vertellen.
Overigens vond ik destijds de S/V90 bepaald geen verbetering van de bestaande/oorspronkelijke 960. Echt een voorbeeld van een allerlaatste facelift die bedoeld was om een zeer overjarig model nog wat te rekken.
Als Volvo liefhebber heb ik dat vaker meegemaakt; in de jaren 80-90 met de 740-940. Het was eindeloos wachten op nieuwe ontwikkelingen wegens Zweeds geldgebrek. Dat is met de Chinese blanco cheque nu gelukkig over. Sky is the limit in China, en dus nu ook in Gothenburg.

Geplaatst: 22.02.2013 - 09:40
door Walter
BillyBob schreef: Het is een heel andere discussie maar ik ben er persoonlijk nogal gevoelig voor waar iets geproduceerd wordt.
Dat is één van de redenen waarom ik Volvo rij. Naiëf? Misschien wel...
Moet je voor de gein je auto eens helemaal demonteren en weer monteren maar de delen waar made in China op staan weglaten.

Geplaatst: 22.02.2013 - 09:41
door OGA244
dat is bij VAG ook al zo

Geplaatst: 22.02.2013 - 12:49
door v70bio
least schreef:
Fulaks schreef:Voor een V90 moet toch een markt zijn ? De ruimte op de achterbank in een V70 is niet riant, Mondeo, Passat en Superb zijn ruimer. Met puberende kinderen is dat wel een argument, en ook op kofferruimte wil ik liever niet inboeten.

Een V70 die een tikje groter is, mag best ook wat luxer afgewerkt zijn, ik zou zeggen : "Waar moet ik tekenen ?"
eens, zeker als je naar de binnenruimte kijkt van de Superb, dan moet een dergelijke ruimte toch ook in V te bedenken zijn, toefje luxe erbij, iets beter leder en een goeie ZF automaat, dan lease ik weer een V70, V80 of hoe dat ding ook mag gaan heten.
Nog luxer? Vindt de huidige luxe genoeg. Bedenk ook dat er dan weer een ander prijskaartje aan komt te hangen. En dan maak ik geen vergelijk met de super B maar eerder met bmw 5 of mercedes E

Geplaatst: 22.02.2013 - 13:53
door Laguna-S60
Als ze ze dan ook weer net zo mooi als "vroeger" maken ben ik voor :D

Geplaatst: 22.02.2013 - 14:15
door Fulaks
v70bio schreef:Nog luxer? Vindt de huidige luxe genoeg. Bedenk ook dat er dan weer een ander prijskaartje aan komt te hangen. En dan maak ik geen vergelijk met de super B maar eerder met bmw 5 of mercedes E
Ik zou het er voor over hebben, maar dan moet het wel een hele mooie goede auto worden, en niet het gedrochtje op die AMS-foto.

Geplaatst: 22.02.2013 - 15:58
door least
luxe van een Mercedes/BMW en de ruimte van een Superb voor een prijs er tussenin, met de kwaliteit van voor het Ford tijdperk (één van de billig Duitsers).

Geplaatst: 22.02.2013 - 18:41
door guidof
Zweedse Auto Motor Sport had bijgaande afbeeldingen, met signatuur van Peter Reuterberg, Senior exteriör designer bij Volvo.

Voor aanzicht ziet er wel helemaal Volvo uit!!

”Det är precis som på en människa, det första man ser är ögonen”
PETER REUTERBERG Senior exteriör designer

Geplaatst: 22.02.2013 - 18:54
door Mart van der Steeg
Gezien de laatste V40 ben ik ook niet zo bang voor gedrochten. Smaken verschillen, maar we zien wel wat er definitief komt. Komt vast goed.