Pagina 2 van 4
Geplaatst: 03.03.2013 - 08:47
door jan weemering
Beste Vincent,
alles kan natuurlijk, maar een c70 is op basis van een S en V 70 en een 850 is daarvan de voorloper.
ik kan me zo voorstellen dat er met de vernieuwing van de 850 naar de 70 serie ook een aantal modificaties zijn doorgevoerd zoals ophanging e.d.
Dus kan je beter zoeken naar een motor uit een V of S70 R lijkt me.
ik heb toevallig gisteren nog in een 193 pk sterke C70 gereden en daar is niets mis mee hoor, maar ik moet je ook zeggen dat ik een V70 R gehad heb en dat zijn beesten van motoren
Geplaatst: 03.03.2013 - 10:42
door The Volvoboy
Alles hangt van het bouwjaar af. Neem je een C70 met oud type blok (dus met gaskabel, hydraulische stoters en Motronic 4.4), kun je er zonder problemen een blok uit een V70R in zetten. Als je een C70 hebt met het nieuwe type blok (dus met ETM, vaste stoters, ME7 en Can-bus), betwijfel ik of je een oud type blok lopend gaat krijgen.
Geplaatst: 03.03.2013 - 12:14
door Ramon&Ramon
The Volvoboy schreef:Alles hangt van het bouwjaar af. Neem je een C70 met oud type blok (dus met gaskabel, hydraulische stoters en Motronic 4.4), kun je er zonder problemen een blok uit een V70R in zetten. Als je een C70 hebt met het nieuwe type blok (dus met ETM, vaste stoters, ME7 en Can-bus), betwijfel ik of je een oud type blok lopend gaat krijgen.
Dat kan dus niet.
Geplaatst: 03.03.2013 - 12:40
door volvovin
okee bedankt, ennuh, vanaf wanneer is het nieuwe type motor toegepast?
Ik heb zoiets ook gehad met mijn oude Hyundai Atos Spirit 1.0i....die had ook twee type motoren, met bijna geen verschil, had eens de motor vervangen en een verkeerd type van de "sloop" gehaald, moest die toen omruilen...verder geen problemen mee gehad.
Wie weet er trouwens of een automatische transmissie tegen chiptuning kan?
Ik zou er wat extra pk-tjes bij willen chippen...
graag hoor ik van jullie
groeten, Vincent
Geplaatst: 03.03.2013 - 12:41
door The Volvoboy
volvovin schreef:okee bedankt, ennuh, vanaf wanneer is het nieuwe type motor toegepast?
Ik heb zoiets ook gehad met mijn oude Hyundai Atos Spirit 1.0i....die had ook twee type motoren, met bijna geen verschil, had eens de motor vervangen en een verkeerd type van de "sloop" gehaald, moest die toen omruilen...verder geen problemen mee gehad.
Wie weet er trouwens of een automatische transmissie tegen chiptuning kan?
Ik zou er wat extra pk-tjes bij willen chippen...
graag hoor ik van jullie
groeten, Vincent
Geloof vanaf eind 98 al, MY99 in ieder geval. Gewoon even onder de motorkap kijken, dan kun je het direct zien.
Geplaatst: 03.03.2013 - 12:42
door MarioC70
Vanaf modeljaar 2000,dus eind 1999 waren die er al,het verschil is simpel te zien,met of zonder gaskabel.
Marktplaats staat er vol mee,er staat een mooie C70 Cabrio op voor niet te veel geld.
Het benzine verbruik is niet mis,hou daar wel rekening mee..
Ik heb er zelf eentje gehad en 150 euro benzine per week wordt je niet vrolijk van bij een beetje stadsverkeer..
Geplaatst: 04.03.2013 - 17:50
door volvovin
Beste Mario,
Heel erg bedankt voor jouw input. Alle beetjes helpen. Dit scheelt zeker want nu weet ik waar ik op letten moet.
Misschien moet ik ook niet te veel willen....
maar ja...moet eerst maar ff doorsparen, dan weet ik zeker dat ik het kan betalen.
groeten, Vincent
Geplaatst: 04.03.2013 - 21:00
door S80 Executive
Leuke kleurcombi en een handgeschakelde T5 met niet te veel kilometers:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/c70/9289149
Geplaatst: 04.03.2013 - 21:04
door jan weemering
Is dat niet een rare combinatie rood metallic met blauwe binnen bekleding
Geplaatst: 05.03.2013 - 07:13
door S80 Executive
Ja, maar onze vlag is ook rood-wit-blauw?
Geplaatst: 05.03.2013 - 14:32
door jan weemering
Auto wordt een T5 genoemd, maar nergens (ook de RDW) is het vermogen terug te vinden, maar wel dat het een 2.4 is ,en dat is geen T5 volgens mij want dat zijn toch de 2.3 blokken
Geplaatst: 05.03.2013 - 14:57
door Ramon&Ramon
Kan een italiaanse zijn...
Geplaatst: 05.03.2013 - 15:01
door Ramon&Ramon
Acceleratie 0-100: 6 sec Topsnelheid: 250 km/u Verbruik binnen bebouwde kom: +/- 1 op 7 Verbruik buiten bebouwde kom: +/- 1 op 12 Verbruik gecombineerd: +/- 1 op 9 Vermogen: 241 pk Koppel: 330 nm/2700 tpm Cilinderinhoud: 2319 cm³ Kleppen per cilinder: 4 Compressieverhouding: 8,5:1 Turbo: Ja Aandrijving: Voorwiel aandrijving Remmen voor: Schijf Remmen achter: Schijf Draaicirkel: 11,7 m Maten & gewichten
Het is een 2.3T ,orginele nederlandse auto..
Geplaatst: 05.03.2013 - 15:25
door jan weemering
Ramon ,het is inderdaad een Nederlandse auto, maar autotrack geeft aan 2435 cc, dus vandaar mijn opmerking.
ik kan er verder niets over vinden, en jij zal iets meer gegevens boven water krijgen dan ik
Geplaatst: 05.03.2013 - 15:33
door Ben
Geplaatst: 05.03.2013 - 15:34
door jan weemering
Geplaatst: 05.03.2013 - 15:52
door Ramon&Ramon
jan weemering schreef:Ramon ,het is inderdaad een Nederlandse auto, maar autotrack geeft aan 2435 cc, dus vandaar mijn opmerking.
ik kan er verder niets over vinden, en jij zal iets meer gegevens boven water krijgen dan ik
Zie boven..
Cilinderinhoud: 2319 cm³
Geplaatst: 05.03.2013 - 15:55
door jan weemering
Ramon&Ramon schreef:jan weemering schreef:Ramon ,het is inderdaad een Nederlandse auto, maar autotrack geeft aan 2435 cc, dus vandaar mijn opmerking.
ik kan er verder niets over vinden, en jij zal iets meer gegevens boven water krijgen dan ik
Zie boven..
Cilinderinhoud: 2319 cm³
ik had jou bericht wel gelezen Ramon!
Geplaatst: 05.03.2013 - 16:00
door Ben
jan weemering schreef:
doe niks op facebook
Dan mis je deze advertentie:
Te koop; mijn Volvo C70 Coupé T5 automaat 1998. 246000km. Kleur zwart, schuifdak, alle opties! Radio SC 900 Prologic incl. 3 en 6 CD wisselaar. Parrot CK-3100 carkit. Elektrisch verstelbare- en verwarmde stoelen. Set winterwielen 17 inch. Dakdragers. Afneembare trekhaak. Veerpootbrug. KNN-filter. Wordt afgeleverd met nieuwe distributie en nieuwe APK! Prijs; 4.950,00 euro.
foto kan ik niet kopiëren
Geplaatst: 05.03.2013 - 16:07
door Ramon&Ramon
Facebook C70