ETS / ETM problemen - Wie heeft dit ook al eens gehad??

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gesloten
DrRossi
4th Gear member

Kamp schreef:maar wil die niet vervangen onder garantie omdat de kosten erg hoog zijn en een cruise control slechts een accessoire is.
Een af fabriek gemonteerde accesoire valt binnen de bovag garantie. enkel radio's niet ook al zijn ze standaard.
Indien je nog garantie hebt en je garage niet naar je wens reageerd bel je met de Bovag en ze helpen echt.
tuurlijk is het veel geld, had hij maar in oude papier moeten handelen!! Die auto heeft jou toch ook een rib uit je lijf gekost?
DannyB
3rd Gear member

Ik ben in het bezit van een V70 T5 uit 2001 met nu 200.000km op de teller. Bij de vorige eigenaar is bij 170.000km het gasklephuis vervangen.
Nu bij 200.000 km heb ik 'm weer moeten laten vervangen, wel erg snel.
Mail gestuurd naar Volvo zweden en Nederland, in eerste instantie krijg je de standaard mail terug.
Maar ik heb nu wel een soort toezegging dat als het gasklephuis het weer zo snel begeeft, ik een coulance regeling krijg, wat ever dat may mean!
De sleepcontacten die in de potmeters van het gasklephuis zitten slijten
geleidelijk door de koolstofbanen heen en hoe meer je het gaspendaal gebruikt, hoe sneller je er door heen bent. Bij mij heeft het deze keer 2 jaar en 30.000 km geduurd.
Ook schijnen de vervangingshuizen (met gele sticker) minder lang mee te gaan dan de originele (witte sticker).
Ik heb het defekte gasklephuis meegenomen, om eens de mogelijkheden van het plaatsen van betere potmeters te bekijken!
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
Gast

Het gasklephuis (ETM)

Afbeelding

De witte sticker

Afbeelding

Magneti Marelli? Dat is ook vragen om problemen :?
jevolvo
1st Gear member

Ik heb vandaag het gerepareerde huis gemonteerd. Ik hoefde niet met de auto naar de dealer om het huis te laten programmeren.

Hij loopt mooi, nu maar hopen dat het zo blijft.

Gr Jevolvo
Gast

jevolvo schreef:Ik heb vandaag het gerepareerde huis gemonteerd. Ik hoefde niet met de auto naar de dealer om het huis te laten programmeren.

Hij loopt mooi, nu maar hopen dat het zo blijft.

Gr Jevolvo
Wel of niet aan de kast van de Volvo-dealer?
Wie het nog snapt, mag het met ons delen.

Kon je trouwens zien wat ze vervangen hebben aan het gasklephuis?
Kamp
Starter

Wat ik begrepen heb is dat het gasklephuis zich in principe zelf inregelt.
In principe... dus dat werkt niet altijd goed. Dan moet je dus naar de dealer om te laten programmeren.
jevolvo
1st Gear member

Het huis hoefde niet aan de kast omdat de software die in het huis zit blijft zitten tijdens de reparatie. Ik heb het huis gemonteerd en alles was goed. Geen lampjes die blijven branden helemaal goed.

Ze vertelden mij dat zij diverse onderdelen hebben vervangen in het huis. Onder andere de potmeters, voor de rest wilden ze mij niet teveel vertellen over de onderdelen die hun vervangen hebben.

Ik kan echter wel zien dat alles wat open kan open geweest is, dit kan je zien doordat zijn andere kit gebruiken dan bij de Volvo fabriek.

Gr Jevolvo
Rogier64
5th Gear member

Hoi Erik, mijn factuur vermeld de volgende zaken:
8644347 klephuis € 515,00
8636753 pakking € 1,55
9494714 elek gaskleenh € 30,90
25128 gasklephuis verw en aanbrengen € 121,00
klein/reinigingsmateriaal € 7,26
Alles uiteraard exclusief 19% BTW, dus tel maar uit, de reparatie is op 13/08/2004 uitgevoerd en zoals al vermeld niet door mijn dealer die mijn auto in onderhoud heeft. Net briefje naar Volvo Nederland heeft niets opgeleverd wat coulance betreft. Mijn eigen dealer heeft me korte tijd later een kunststof bagagemat als coulance cadeau gedaan, die ik daar had besteld. Ze hebben er zelf niets aan gedaan en dat zegt mij wel wat over die dealer. Overigens is de dealer die het gasklephuis heeft vervangen vorig jaar overgenomen door mijn dealer. Voor mij echter geen reden om in het vervolg daar naar toe te gaan. Ik heb meer op met de dealer 50 kilometer verder. En het jaarlijkse ritje daarnatoe is ook al geen straf in zo'n Volvo :-)
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gast

Het reinigen heeft bij mijn gasklephuis niet geholpen.
Viel weer in storing. Tekst; "spoed motormanagement service"
En het uitroep teken (in driehoek) in oranje.
Staionair ongeveer 1000 toeren en wilde niet meer van benzine naar gas schakelen. En zuipen!!!!!!Het verbruik is verschrikkelijk.

Mijn gasklephuis gaat dus ook naar Actronics, want om nu even € 804,- af te tikken bij de Volvodealer zoals Rogier64, gaat me echt te ver.

WORDT VERVOLGD :(
jevolvo
1st Gear member

Hallo.

Na montage van het gasklephuis leek het een tijdje goed te gaan. Echter was het al snel weer mis. Vervolgens heb ik een paar keer mijn gaspedaal terug laten klappen. Intrappen en in een keer je voet van het pedaal aftrekken. Tevens heb ik mijn voet onder het pedaal geplaatst en het pedaal licht omhoog getrokken. Nu is hij nog maar een keer in twee weken tijd gaan branden.

Voordat ik ben gaan spelen met het pedaal ging hij een keer of 5 per rit branden. Ik begin dus sterk te denken dat het probleem het in het gaspedaal sensor zit en niet in het gasklephuis.

Heeft iemand ook een dergelijk ervaring.

Gr Jevolvo
Gast

jevolvo,

Dat is jammer.
Ik heb ongeveer een drie weken geleden, het zelfde laten doen bij Actronics.
Ze leveren misschien prima werk, maar de klant vriendelijkheid.............

Toen jongeman S.nd.r (telefonisch) in de gaten kreeg dat ik sprak over een gasklephuis van Volvo, kon er plotseling niet veel meer.
Hij had over klachten van Volvo? Een gasklephuis is moeilijk enz.......
Toen ik vroeg wat er moeilijk was aan vierboutjes en een stekker los halen, was de sfeer gezet.

Nee, de electronica dat was moeilijk. Toen ik aangaf dat er hoogst waarschijnlijk twee potmeters vervangen moeten worden en dat hierdoor de instellingen niet veranderen. Tja
Het hoge woord kwam er wel uit: "wij willen geen problemen met Volvo".

Toen ik hem erop had gewezen dat hij dan de site niet meer open moet stellen voor particulieren, was het gesprek helaas niet meer vriendelijk te noemen. Ik kreeg als antwoord stuur hem dan maar op, dan moet je het ook zelf maar weten.
Het "risico" was mij door dit gesprek te groot geworden en het opsturen via een bevriende (niet Volvo) garagehouder laten doen. (nog meer korting)

Ik heb wel een update (inregelen) uit laten voeren, terwijl het gasklephuis het naar mijn mening wel goed deed.

Dus toch even laten updaten en uitlezen, want ik denk dat je meer problemen te gelijk hebt cq gehad. Het valt mij vaak op dat je van de ene storing over springt naar de andere. Niet goed voor het vertrouwen in je auto! :cry:
jevolvo
1st Gear member

AlexV70

Ik vind het jammer dat jij het bedrijf op een dergelijk manier ervaren hebt. Ik vond wel dat ze een beetje kortaf maar zo als jij het ervaren heb heb ik het niet.

Maar hoe is het nu met de storing in het gasklephuis. Is alles ok.

Gr Jevolvo
Gast

jevolvo schreef:AlexV70

Ik vind het jammer dat jij het bedrijf op een dergelijk manier ervaren hebt. Ik vond wel dat ze een beetje kortaf maar zo als jij het ervaren heb heb ik het niet.

Maar hoe is het nu met de storing in het gasklephuis. Is alles ok.

Gr Jevolvo
Ja, vergeet ik dat helemaal te melden.
Het gasklephuis doet het tot nu toe geweldig.
Dus de kwaliteit van het werk is goed te noemen.
Maar een spoed cursus communicatie zou het zeker goed doen binnen AC-tronics.
Kan ook zijn dat wij net allebij de zelfde persoon aan de lijn hebben gehad.

Jevolvo, al een afspraak gemaakt voor uitlezen?
jevolvo
1st Gear member

AlexV70

Het is goed te horen de AC-Tronics wel met alle waarschijnlijkheid wel hun vak verstaan, dit door de reparaties goed uit te voeren. Communicatie, ach die moeten we dan voor lief nemen.

Ik ben afgelopen zaterdag naar een gasboer gegaan voor het afstellen van het gas systeem. Echter zeiden ze daar dat ze geen gas konden afstellen in verband met een aantal defect code's.

Er was een code van het gaspedaal (a) aanwezig. Dit was waarschijnlijk ook de storing die al in de auto zat voor het reviseren van het gasklephuis. Gaspedaal (a) is waarschijnlijk de sensor die op het gaspedaal zit. Volgens de gasboer is dit tevens de rede dat hij bij het starten bij warme motor meteen weer afslaat.

Ook is het Mengsel te rijk, waarschijnlijk de voorste lambdasonde defect. Deze blijft afregelen tussen de 450 en de 550 millivolt. Ik weet uit ervaring dat, dat tussen de 0 en de 950 millivolt moet zijn. Dus die is waarschijnlijk ook stuk.

Ik ben van plan om bij een andere Volvo dealer dan in Lelystad de boel eens goed te laten uitzoeken. In Lelystad zeiden ze namelijk dat het gasklephuis defect was. Als dit niet het geval was, wat ik nu nooit meer zeker zal weten heeft dat me een paar honderd euro extra gekost.

Gr Jevolvo
Gast

Jevolvo,
Een gasboer die jouw Volvo kan uitlezen, geweldig.
Houd mij (ons) op de hoogte, ik ben benieuwd naar het vervolg.
Gezien de km-stand was je tzt toch aan de beurt geweest met het gasklephuis.
En als het ongelegen gekomt (geen tijd) kost het je meer.
Succes.
erikm
1st Gear member

Even tussendoor. De aanleiding van dit topic was te informeren of er heel veel problemen zijn met ETMmen en ETSsen. Tot nu toe zie ik niet hele grote aantallen. Da's op zich jammer ::lol: want we kunnen volvo alleen maar overtuigen met aantallen. Het zou natuurlijk kunnen dat het forum niet genoeg aktieve leden heeft met dit probleem of dat er een groot aandeel lease rijders is die verder weinig op hebben met wat er aan kosten gemaakt wordt.
Er loopt nog een initiatief om eens wat te proberen via de media. Misschien werkt dat. Het gaat er niet om om Volvo in een kwaad daglicht te stellen, maar duidelijk is wel dat Volvo zal moeten erkennen dat het hier gaat om een inferieure artikel. Dat schept een verantwoordelijkheid.

Mijn nieuwe ETM werkt overigens nog steeds naar behoren. Mag ook wel. Is nog geen 2000 km oud.... ::?
T5Fred
3rd Gear member

jevolvo schreef:Ook is het Mengsel te rijk, waarschijnlijk de voorste lambdasonde defect. Deze blijft afregelen tussen de 450 en de 550 millivolt. Ik weet uit ervaring dat, dat tussen de 0 en de 950 millivolt moet zijn. Dus die is waarschijnlijk ook stuk.
De eerste lambdasensor is een breedbandsensor (bij de modellen vanaf 2000). De breedbandsensor pendelt niet tussen 0 en 950mV (rijk of arm mengsel) maar kan het mengsel goed op het gemiddelde (lambda=1) houden. Dus tussen 400 en 600 mV. De sensor is in mijn beleving goed.
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
josas
4th Gear member

Omdat het mij niet geheel duidelijk is;
betreft deze kapotte ETM ook het bouwjaar 2002? En tot wanneer 2002?
Modeljaar 2003 (juni 2003?) niet?
Ben nl. op zoek naar een v70 benzine, dus modellen tot en met 2002 moet ik niet hebben....

Jos
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Frumpy
5th Gear member

Wat ik laatst gehoord heb betreft het de auto's t/m modeljaar 2001, dat is geloof ik tot ergens medio 2001?
Maar ja, hoe ze precies de scheiding hebben aangebracht met het monteren? Kan me heel goed voorstellen dat er toch nog een bepaalde overloop met m.j. 2002 is geweest.

Is trouwens het arbeidsloon van 121,00 euro excl. BTW voor uit- en inbouw, wat de dealer gerekend heeft bij Rogier64, niet een beetje overdreven? Of zijn dat weer die "het kan meezitten en het kan tegenzitten" vaste prijzen van Volvo?
josas
4th Gear member

Nou, de Bi-fuel uit 2002 van AlexV70, heeft het probleem dus ook al gehad...:(

Jos
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Gesloten

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”