Pagina 2 van 2

Geplaatst: 27.02.2013 - 14:32
door OGA244
Thom schreef:Maar dus niet voor S80/V70/XC70?
waarom denk je dat? die hebben hetzelfde systeem

Geplaatst: 27.02.2013 - 14:59
door Jers3n
OGA244 schreef:
Thom schreef:Maar dus niet voor S80/V70/XC70?
waarom denk je dat? die hebben hetzelfde systeem
Hierom?
Ben, uit beginpost schreef:De nieuwe S60, V60 en XC60 - voor het eerst aan het publiek getoond op de Geneva Motor Show - zijn vanaf dit voorjaar uit te rusten met een innovatie die rijden in het donker veiliger en comfortabeler maakt. ....

....Het is beschikbaar op de Volvo S60, V60 en XC60 vanaf het voorjaar 2013. .....
De overige modellen worden in het stuk niet gekoppeld aan het Active High Beam Contol systeem. Dus de vraag van Thom is eigenlijk best logisch.

Ook ik zou het systeem wel eens IRL willen zien, ik ben best nieuwsgierig hoe het lichtbeeld plaatselijk (dynamisch, meegewegend met de overige weggebruiker) geblokt wordt.

Geplaatst: 27.02.2013 - 16:20
door Fulaks
De gefacelifte 60-reeks heeft nieuwe koplampen gekregen, de gefacelifte S80 en V70 niet. vermoedelijk daarom dus niet dat nieuwe systeem op laatstgenoemden.

Geplaatst: 27.02.2013 - 17:19
door Msuidgeest
Vroeger, erg lang terug begin jaren 90, was ik op de autorai en daar werden Volvo 900's tentoongesteld die in de mistarmaturen Ultra Violet-lampen hadden zitten (is dat goed Nederlands?).
De bijbehorende film liet heel duidelijk zien dat witte voorwerpen enorm goed kunnen oplichten zodra je in de lichtbundel komt. Net zoiets als in de disco.

Ik vond het een veilig systeem met een verblinding van nul.

Geplaatst: 27.02.2013 - 17:28
door tip
Ja, inderdaad. Volgens mij waren meerdere merken met UV bezig. Niets meer van gehoord, waarom niet eigenlijk?

Geplaatst: 27.02.2013 - 17:46
door Thom
Was dat toen de lucht nog schoon was en de s*ks nog vies?

De boten van hout en de mannen van staal?

8)

Geplaatst: 27.02.2013 - 18:20
door lint
Zinvolle optie die zeker de veiligheid ten goede komt, moet eigenlijk bij een merk als Volvo standaard zijn.

Geplaatst: 27.02.2013 - 18:36
door BlackcurrantV70
Ik vraag me af of het met bi-xenon nog veel uithaalt, sinds ik de XC60 met bi-xenon heb, heb ik nagenoeg nooit meer grootlicht gebruikt.

De bi-xenon geeft al bakken light

Geplaatst: 27.02.2013 - 20:13
door diesel01
Nee ik gebruik hier regelmatig grootlicht, wat op de XC gelijk staat aan de V70 met Hella update.
Het is metname op de secundaire en landwegen waar ik het grootlicht gebruik en ook gewoon niet wil missen.
Ik selecteer mijn auto's op o.a xenon en wil ook niet meer zonder, grootlicht assistent zou voor in de toekomst ook zoiets kunnen zijn.
Dus nieuw kopers graag een vinkje bij de desbetreffende line..

Geplaatst: 27.02.2013 - 20:37
door rsnhakan
Grootlicht gebruik ik ook op donkere wegen. Niet dat ik het nodig heb, maar het rijdt gewoon veel fijner.

Geplaatst: 27.02.2013 - 21:24
door Volvo-ehv
Heeft iemand een idee welke "Collision-Avoidance" verbetering ze op de persconferentie in Geneve gaan onthullen?

Ik heb vorig jaar Volvo filmpjes gezien dat aankomend verkeer in de gaten houdt wanneer de Volvo linksaf gaat slaan. Wellicht hebben ze dat systeem nu productierijp gemaakt.

Of weet iemand al welk systeem het wordt?

Geplaatst: 28.02.2013 - 14:27
door least
BlackcurrantV70 schreef:Ik vraag me af of het met bi-xenon nog veel uithaalt, sinds ik de XC60 met bi-xenon heb, heb ik nagenoeg nooit meer grootlicht gebruikt.

De bi-xenon geeft al bakken light
De bi van de Bi-xenon is het grootlicht: normaal rij je met xenon, grootlicht zet de BI erbij...

Geplaatst: 11.03.2013 - 09:42
door hd46
Handig systeem gaat veel ongelukken verkomen

Re: Veiliger rijden in het donker

Geplaatst: 27.03.2014 - 14:00
door bryangmr
zou iemand mij kunnen meer vertellen hoe dit juist werkt?
Het werkt met meerdere figuren in een cilinder?
Veel technische informatie vindt je niet op het internet zelf

mvg.