Pagina 2 van 8
Geplaatst: 28.02.2013 - 17:00
door iRay
NielsV70 schreef:heb wel interesse in de type 2 lapp kabel voor 225 ex btw
+1
Geplaatst: 28.02.2013 - 17:33
door XC30
Ik doe voor die € 225,- ex btw ook wel mee. Ik denk dat dit een reële prijs gaat worden voor een dergelijke kabel. Nu er meer van dergelijke auto's gaan rondrijden zullen er ook meer producenten met aanbod komen.
Geplaatst: 28.02.2013 - 17:46
door friend
Met individuele BTW factuur of bon doe ik ook mee voor € 225.
Geplaatst: 28.02.2013 - 18:41
door NielsPHEV
volgens mij tel ik al 4 bestellingen bas
Geplaatst: 28.02.2013 - 19:54
door basvolvo75
Ik zal een lijstje op gaan zetten, hoe meer mensen er meedoen, hoe lager de prijs, minimale orderomvang is 5 stuks en daar zitten we nu zo denk ik al aan, prijs bij 5 stuks is dus €301,65 (ex btw) per stuk.
Hoe meer mensen meedoen, hoe lager de prijs zoals reeds eerder aangegeven!
kabel ziet er zo uit, maar dan langer....
Ik zal tijdig aangeven als we genoeg mensen hebben om een eerste bestelling te doen.
GEINTERESSEERDEN ZET JE NAAM HIERONDER
en prijs die je wil betalen ex btw:
1. basvolvo75
2. NielsV70 1*225
3. iRay 1*225
4. XC30 1*225
5. friend 2*225
6. friend
7. gvs 1*225
Geplaatst: 28.02.2013 - 20:23
door IV39
Er zit op de kabel van volvo toch ook een adapter? Zit die dan standaard op elke andere kabel?
Als ik de demo heb gereden en mijn dealer heb gesproken over de auto en alle benodigdheden en daaruit blijkt dat ik extra kabels nodig heb, dan wil ik wel meedoen voor een aantal kabels (max 7)..... Mits deze kabel aan al de vereisten voldoet.
Geplaatst: 28.02.2013 - 21:26
door friend
zet mij maar op 2*225
Geplaatst: 28.02.2013 - 21:57
door YoVol
Is het erg om te wachten tot week 14? Dan hebben de meeste hun dealer gesproken en weten we beter waar we aan toe zijn. Ik ben wel geïnteresseerd maar ik zeg nu nog niks toe. Goeie actie, dat wel!
Geplaatst: 28.02.2013 - 22:11
door friend
Ik ontvang de auto toch niet voor augustus, dus maakt mij niet zoveel uit. Liever meer korting, dan 4 maanden in de kast.
Geplaatst: 28.02.2013 - 22:42
door basvolvo75
Geen haast mensen, ik wil trachten pas bij 20 stuks te gaan bestellen dus nu inventarisatie en de komende weken zullen we gaan zien wie er meedoet met de eerste batch!
Mijn wagen verwacht ik ook pas eind september op z'n vroegst dus voorlopig is mijn hobby het uitzoeken van de bijkomstige aanpassingen aan infrastructuur tav opladen!
Wordt dus vervolgd!
Geplaatst: 28.02.2013 - 22:47
door friend
We schelen ca. 20 stuks in productievolgnummer zie ik.
Alvast bedankt voor de moeite in ieder geval.
Geplaatst: 28.02.2013 - 23:54
door v60pih
Ik ga eerlijk gezegd niet publiek opladen. Het "tuig" van tegenwoordig waar al een deel van mijn belastinggeld naar toe gaat slopen alles voor een paar tientjes. Als ze de laadkabel van honderden euro's knippen en laten zitten dan heb je een kapotte kabel. Maar als ik goed ben ingelicht valt de vergrendeling weg zonder spanning en dan ben ik alles kwijt.
Of ze schoppen eens lekker tegen de stekker, nee dank u.
En ja.... knippen onder (hoog)spanning doen ze tegenwoordig al voor een paar paar tientjes aan koper.
Thuis staat de auto op het (bewaakte) erf achter een poort en mag de auto er heel de nacht over doen.
Geplaatst: 01.03.2013 - 03:06
door friend
v60pih schreef:Ik ga eerlijk gezegd niet publiek opladen. Het "tuig" van tegenwoordig waar al een deel van mijn belastinggeld naar toe gaat slopen alles voor een paar tientjes.
Zijn hier al meldingen (in de kranten) van dan?
Met On Call kan je wel een signaal krijgen dat je auto van het net is geraakt. En dan een kwestie van snel naar buiten om de dader te achterhalen. In Amsterdam met al die Car2Go autotojes had ik er ook nog niet van gehoord. Die hebben ook allemaal een directe verbinding met een centrale.
Als dat een trend is dan moeten we er nog een bordje voor ontwikkelen: 'ATTENTION: REMOTELY MONITORED!!'. Al denk ik niet dat dit afschrikt.
Missschien moet Volvo wel de mogelijkheid geven om direct het autoalarm af te laten gaan bij ongewenst verbreken, maar dan moet er ook niet vaak een laadpaalstoring zijn, want dan geeft dat ook teveel valse meldingen.
Mooier was geweest dat je de rest van de kabel en stekkers binnen de auto en laadpaal kon opbergen en afsluiten. Dan is die 1,5 meter kabel echt de moeite niet meer.
Geplaatst: 01.03.2013 - 10:22
door basvolvo75
Ik zal tijdig aangeven als we genoeg mensen hebben om een eerste bestelling te doen.
GEINTERESSEERDEN ZET JE NAAM HIERONDER en prijs die je wil betalen ex btw:
1. basvolvo75
2. NielsV70 1*225
3. iRay 1*225
4. XC30 1*225
5. friend 2*225
6. friend
7. gvs 1*225
Geplaatst: 01.03.2013 - 14:20
door MartijnEV
Het is het handigste om altijd BEIDE typen kabels bij je te hebben:
1) de kabel met aan beide zijden de Type 2 stekker is handig voor het laden aan de publieke laadpunten die overal in Nederland staan (en thuis of op bedrijfslocatie als daar ook een Type 2 lader aanwezig is)
2) de kabel met aan ene zijde de Type 2 stekker en aan de andere zijde de Schuko stekker; deze wordt standaard bij de V60 PIH meegeleverd.
De eerste kabel is ideaal voor de normale en meest voorkomende laadsituatie in Nederland. Hiermee kan je bovendien het snelste laden: op de maximale 16 Ampère. Dus inderdaad: kopen dat ding.
De tweede kabel is meer bedoeld als 'noodkabel' (of 'beginnerskabel...') want deze past in elk gewoon stopcontact (met randaarde). Hiermee kan je iets minder snel laden: op maximaal 13 Ampère.
Ik ben blij dat ik ze allebei altijd bij me heb, en gebruik ze ook beide, afhankelijk van waar ik ben en welk type aansluiting er beschikbaar is (voorkeur is wel altijd Type 2 want dat is zoals gezegd sneller én veiliger).
De originele Mennekes kabels van beide typen zijn overigens ook gewoon te koop in Nederland, niet alleen via Volvo maar ook via de elektrotechnische installatiebedrijven. In Duitsland gefabriceerd, topkwaliteit, maar ook wat duurder.
Geplaatst: 01.03.2013 - 14:29
door MartijnEV
v60pih schreef:Ik ga eerlijk gezegd niet publiek opladen. Het "tuig" van tegenwoordig waar al een deel van mijn belastinggeld naar toe gaat slopen alles voor een paar tientjes.
Dat zal niet zo snel gebeuren of het moet heel dom 'tuig' zijn: knippen in een kabel waar 3,7 kilowatt aan energie doorheen gaat geeft een enorme opdonder en is levensgevaarlijk.
v60pih schreef:Maar als ik goed ben ingelicht valt de vergrendeling weg zonder spanning en dan ben ik alles kwijt.
Nee de vergrendeling gaat er niet af als het laadproces is beëindigd en je nog niet terug bent bij de auto. De stekkervergrendeling gaat er pas af als je daar zelf voor gekozen hebt, namelijk door de laadpas opnieuw voor de laadpaal te houden.
v60pih schreef:
Thuis staat de auto op het (bewaakte) erf achter een poort en mag de auto er heel de nacht over doen.
Natuurlijk is thuis laden inderdaad bovenal het handigste en prettigste.
Geplaatst: 01.03.2013 - 21:58
door v60pih
Dat zal niet zo snel gebeuren of het moet heel dom 'tuig' zijn: knippen in een kabel waar 3,7 kilowatt aan energie doorheen gaat geeft een enorme opdonder en is levensgevaarlijk.
Ze slopen tegenwoordig in bedrijf zijnde trafohuisjes leeg onder spanning en dan heb je het over al gauw 10 kV.
http://corporatenl.eneco.nl/Organisatie ... aties.aspx
Nee de vergrendeling gaat er niet af als het laadproces is beëindigd en je nog niet terug bent bij de auto. De stekkervergrendeling gaat er pas af als je daar zelf voor gekozen hebt, namelijk door de laadpas opnieuw voor de laadpaal te houden.
Als ze de draad doorknippen is dat wat anders dan voltooid laadproces toch? Bij voltooid laadproces houdt de paal spanning op de vergrendeling. Zonder deze spanning valt de vergrendeling weg (zodat je ook bij stroomuitval weg kan met de auto).
Geplaatst: 01.03.2013 - 22:33
door MartijnEV
Nee de vergrendelingen aan beide kanten wordt door servo's in de paal en in de auto aangestuurd.
Doorknippen kabel heeft er geen directe invloed op.
Ook het wegvallen van de spanning niet.
De controller in de laadpaal, waar de laadpaslezer mee in verbinding staat, regelt het vergrendelen en ontgrendelen aan laadpaalzijde.
De controller in het laadsysteem in de auto regelt dit aan autozijde.
De communicatie tussen auto en laadpaal, via de zg. Control Pilot en Proximity signalen die door de laadkabel lopen, bepalen de status van het laden. Het vergrendelen of ontgrendelen hangt onder meer samen met de uitgewisselde status tussen auto en paal.
Geplaatst: 01.03.2013 - 23:25
door RichieB
GEINTERESSEERDEN ZET JE NAAM HIERONDER en prijs die je wil betalen ex btw:
1. basvolvo75
2. NielsV70 1*225
3. iRay 1*225
4. XC30 1*225
5. friend 2*225
6. friend
7. gvs 1*225
8. RichieB 1*225
Geplaatst: 02.03.2013 - 10:52
door RikP
Kort vraagje, is er niet een verloopstekker ofzo die van de standaard shucko stekker naar de mennekes stekker? Scheelt toch weer een paar honderd euro dan
