Hoge pieptoon D5
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Is het geluid ook weg met de airco uit?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 7th Gear member
AlexV70 schreef:Van?Ramon&Ramon schreef:vrijloop poelie?
Vaker gehoord/gezien?
Ben je nu serieus of neem je me in de maling,jij weet ook wel dat er op de dynamo een vrijloop poelie zit,mag ik aan nemen?

Uiteraard niet (in de maling)
Volgens mij zit op de aircopomp ook een vrijloop en welke geeft de meeste problemen?
Is de vrijloop poelie van de dynamo eenvoudig te vervangen?

Volgens mij zit op de aircopomp ook een vrijloop en welke geeft de meeste problemen?
Is de vrijloop poelie van de dynamo eenvoudig te vervangen?
-
- 7th Gear member
Als je de dynamo er af haalt wel,anders is er speciaal gereedschap voor,maar meestal komt de piep uit het wieltje van de multiriemspannen,riem eraf halen en dan is luisteren of de piep weg is?
Gevonden. Vrijloop naaf (dynamo) zit vast.
Ik zag dat het speciaal gereedschap een "bus" is met scherpe vertanding aan de buitenzijde waar weer een bout doorheen kan, ivm blokkeren.
Hoe krijg je de vrijloopnaaf eraf (zonder speciaal gereedschap) als je de dynamo er af hebt gehaald?
Want de vrijloop naaf is er op "geschroefd" en de scherpe vertanding is toch een "inbus" maat 19? en die heeft niet iedereen liggen.
Ik zag dat het speciaal gereedschap een "bus" is met scherpe vertanding aan de buitenzijde waar weer een bout doorheen kan, ivm blokkeren.
Hoe krijg je de vrijloopnaaf eraf (zonder speciaal gereedschap) als je de dynamo er af hebt gehaald?
Want de vrijloop naaf is er op "geschroefd" en de scherpe vertanding is toch een "inbus" maat 19? en die heeft niet iedereen liggen.
Ik heb de riemspanner ook maar gekocht, want die heb ik niet vervangen bij de distributie wissel.
Extra loopwieltje voor op riemspanner hadden ze niet op voorraad, is besteld.
Ga ik gelijk ook maar de luchtspleet van de aircopomp kleiner maken, is dat ook weer klaar.
Weet ik weer wat ik zaterdag heb te doen
Tips en trucs zijn van harte welkom.
Extra loopwieltje voor op riemspanner hadden ze niet op voorraad, is besteld.
Ga ik gelijk ook maar de luchtspleet van de aircopomp kleiner maken, is dat ook weer klaar.
Weet ik weer wat ik zaterdag heb te doen

Tips en trucs zijn van harte welkom.
-
- 7th Gear member
Eraf halen en even langs de dealer,vragen of zij het willen doen voor je.
Ik heb het allemaal wel,maar je woont iets uit de richting.
Dan is demonteren van de dynamo ook niet nodig.
Ik heb het allemaal wel,maar je woont iets uit de richting.

Dan is demonteren van de dynamo ook niet nodig.
-
- 7th Gear member
Dit dus..
Ik begrijp dus dat het zonder de grote "scherpe vertanding" inbus niet gaat lukken. Juist?
Want dan gooi ik er wel een taart tegen aan voor het gereedschap, hebben de jongens ook wat.
Want dan gooi ik er wel een taart tegen aan voor het gereedschap, hebben de jongens ook wat.

-
- 1st Gear member
Zet er dan meteen een nieuwe multiriem en spanner op kun je weer 100000 verder let op als je geen originele riem van Volvo gebruikt koop dan geen Gates deze geeft vaak een bijgeluid conti is een goed alternatief. Verder moet je natuurlijk niets , is alleen ervaringen van mij.
volvo liefhebber XC 90 D 5 AWD aut,
Dit zag ik in VIDA:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Thijs
- 7th Gear member
Wat is de prijs voor een riem, spanner en rol Alex? Ik ben er ook aan toe! En de spleet van de aircopomp, is dat te doen zelf?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 7th Gear member
Dat is de procedure inderdaad,de Vida uitleg.
Riem weet ik zo niet.Thijs schreef:Wat is de prijs voor een riem, spanner en rol Alex? Ik ben er ook aan toe! En de spleet van de aircopomp, is dat te doen zelf?
De spanner en de vrijlooppoelie zitten rond de € 75,- bruto ex per stuk.
Of de airco spleet zelf te doen is, ga ik zaterdag merken.

Is jouw uitleg makkelijker?Ramon&Ramon schreef:Dat is de procedure inderdaad,de Vida uitleg.

Want als jij nog een super tip hebt, hoor ik die graag.
- volvo-jan
- 4th Gear member
aircopomp lucht spleet kun je geloof ik aan de auto doen, heb daar hier volgens wel eens een how to van zien staan.
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
Ik ben inderdaad van plan om alles aan de auto doen. We gaan het zien, want ik heb een hekel aan extra werk.
Ik zal proberen wat foto's te maken.
Ik zal proberen wat foto's te maken.
- volvo-jan
- 4th Gear member
we wachten af
heb je het gereedschap al?
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
Nou de multiriemspanner + loopwiel en vrijlooppoelie van de dynamo vervangen.
Ook de magneet koppeling van de aircopomp los gehad, ivm teveel speling.
Gedaan bij een kennis op de brug, omdat volgens Vida de pomp los zou moeten en je met speciaal gereedschap de magneet koppeling moet los halen.
Niet dus, boutjes los halen, M8 bout erin draaien en los was de magneet koppeling, een hoop werk voor niks.
Maar goed, de vraag zal zijn is de piep weg? Op de brug wel en toen ik thuis kwam, was ie er weer. Shit, balen. Terug bij af. :evil:
Wie heeft er nog goede tips? Behalve inruilen. :?
Wel foto's gemaakt, maar ff de lol er af. Als ik de piep heb gevonden komt dat wel.
Ook de magneet koppeling van de aircopomp los gehad, ivm teveel speling.
Gedaan bij een kennis op de brug, omdat volgens Vida de pomp los zou moeten en je met speciaal gereedschap de magneet koppeling moet los halen.
Niet dus, boutjes los halen, M8 bout erin draaien en los was de magneet koppeling, een hoop werk voor niks.
Maar goed, de vraag zal zijn is de piep weg? Op de brug wel en toen ik thuis kwam, was ie er weer. Shit, balen. Terug bij af. :evil:
Wie heeft er nog goede tips? Behalve inruilen. :?
Wel foto's gemaakt, maar ff de lol er af. Als ik de piep heb gevonden komt dat wel.