Pagina 2 van 3
Geplaatst: 01.03.2013 - 18:13
door Marc Apeldoorn
Nee, mijn V70 was dat wel, maar ik heb deze ingeruild op S80 bij Schaaf & Mellema ivm 40.000+ km per jaar was diesel gewenst ipv benzine
Geplaatst: 01.03.2013 - 19:24
door depeljo
Wat een afknapper zeg. Een tablet met data abonnement kan evenveel, kost een pak minder en kan je ook nog eens op de sofa gebruiken.
Re: Volvo Sensus Connected Touch
Geplaatst: 01.03.2013 - 21:12
door friend
Walter schreef:Connected Touch is als accessoire in twee varianten leverbaar, met en zonder navigatie.
Dat het een accessoire moet zijn vind ik nog steeds vreemd, aangezien dan altijd het dashboard bij de dealer open moet terwijl dit als optie een stuk eenvoudiger kan.
Maar blijft het (dus eerder) geinstalleerde RTi gewoon werken of je nu SCT met of zonder navigatie neemt of ben je dat na installatie kwijt?
Geplaatst: 01.03.2013 - 22:01
door friend
De Sensus Connected Touch is gebaseerd op het Parrot Asteroid platform:
http://www.parrot.com/usa/products/aste ... roid-smart
http://telematicsnews.info/bulletin/TN_ ... b_2013.pdf
Sensus Connected Touch is based on Parrot OEM Infotainment open platform.
The complete electronic control unit and the software framework, the libraries, and the Apps for the platform (Spotify, Deezer, TuneIn, Live Radio, Coyote Series, Wikango HD) are designed in-house at Parrot. We worked closely together with Volvo R&D and HMI partners who implemented in Java the Human Machine Interface of Sensus Connected Touch.
Updates for the above applications, as well as the downloading of new Apps and services, will be made available both from Sensus Connected Touch and from a home computer by connecting to the Parrot ASTEROID Market operated by our IT partner.
Volvo Sensus Connected Touch is based on our open-platform. It brings cloud connectivity to the vehicle using all possible means: 3G / LTE USB dongles, the customer's smartphone through USB and Wi-Fi tethering, and Wi-Fi connection to a hotspot.
We implemented Sensus Connected Touch in a separate electronic control unit to address Volvo's need for upgrading existing and upcoming head units. The Parrot platform comes also in the form of a complete headunit (codenamed NIS, for 'New Infotainment System') with built-in AM/FM tuner, amplifier and multi-touch capacitive - several OEM programs based on our platform will launch in 2013-2014.
Geplaatst: 02.03.2013 - 08:50
door BlackcurrantV70
M@rcel schreef:GPS gebruikt inderdaad satelietsignalen om de locatie te bepalen. Alleen is dit éénrichtingsverkeer: De satellieten zenden een signaal uit en de GPS-ontvanger vangt dit op. Er zit geen zender in de navigatie-apparatuur.
http://www.weethet.nl/dutch/gps_howitworks.php

Niet helemaal correct, mijn TomTom 950 heeft GPRS ingebouwd om o.a. flitslocaties te delen met andere TomTom gebruikers, dus weldegelijk 2 richtngsverkeer, wel niet via satelliet.
Ik heb ooit een email gekregen van TomTom dat ze weldegelijk je positie en snelheid monitoren en doorgeven aan bepaalde "instanties" die dien data dan gebruiken om locaties met structurele fileproblemen te localiseren.
In de email stond uitdrukkelijk vermeld dat de data niet naar de politie ging voor eventuele verkeersboetes.
Geplaatst: 02.03.2013 - 09:46
door M@rcel
Maar dat heeft niets met GPS en/of satellieten te maken. Dat gaat via het mobiele-telefonie-netwerk.
Voor navigatie is die GPRS-link niet nodig.
Geplaatst: 02.03.2013 - 09:52
door BlackcurrantV70
Klopt, maar de vraag was of GPS toestellen al dan niet 2 richtings data verkeer hebben.
Ja dus zij het dan via GPRS.
Re: Volvo Sensus Connected Touch
Geplaatst: 02.03.2013 - 09:52
door Walter
friend schreef:Walter schreef:Connected Touch is als accessoire in twee varianten leverbaar, met en zonder navigatie.
Dat het een accessoire moet zijn vind ik nog steeds vreemd, aangezien dan altijd het dashboard bij de dealer open moet terwijl dit als optie een stuk eenvoudiger kan.
Maar blijft het (dus eerder) geinstalleerde RTi gewoon werken of je nu SCT met of zonder navigatie neemt of ben je dat na installatie kwijt?
Grote kans dat het ook als optie beschikbaar komt, even de MY14 prijslijsten afwachten. Maar dit artikel gaat over de accessoire.
Waarom maakt iedereen zich ineens zo druk om de privacy? Bespreek in dit topic liever de mogelijkheden van het systeem en niet de schizofrene randeffecten. Iedereen loopt al jaren met een telefoon rond te stampen, 90% met een 3G verbinding. En nu zo iets in de auto komt, is het ineens eng? Hypocriet? Mwah...
Geplaatst: 02.03.2013 - 09:54
door M@rcel
BlackcurrantV70 schreef:Klopt, maar de vraag was of GPS toestellen al dan niet 2 richtings data verkeer hebben.
Ja dus zij het dan via GPRS.
Nee dus, tenzij er allerlei funktionaliteit bijgebouwd zit die niks met de feitelijke navigatie te maken heeft.
Geplaatst: 02.03.2013 - 11:16
door Johan
VolvoTech schreef:Ach, het werkt prima zoals ik al schrijf, maar het voelt zo "goedkoop", zo "sjabbie"...
Kan ik inmiddels beamen. Net de video gezien van igo8 en dat lijkt in niets op bijv Google 3D in mijn bimmer wanneer je in Adam of Rdam rijdt. De skins op de gebouwen zijn fotorealistisch. BMW maakt gebruik van QNX en dat is een fantastisch OS voor geïntegreerde online toepassingen.
Geplaatst: 03.03.2013 - 09:27
door BlackcurrantV70
Ik vind het meestal eerder "realiteit" in plaats van "negativiteit", meestal legt hij wel de vinger op de wonde om sommigen later een serieuze aderlating te voorkomen

Geplaatst: 03.03.2013 - 21:30
door VolvoTech
BlackcurrantV70 schreef:Klopt, maar de vraag was of GPS toestellen al dan niet 2 richtings data verkeer hebben.
Ja dus zij het dan via GPRS.
?? Nee.
Een GPS toestel is in de basis een ontvanger.
Deze ontvangt (liefst van meer dan 3 GPS Satelieten) signalen die het de ontvanger mogelijk maken positie te bepalen.
Hier is dus GEEN bidirectioneel verkeer aanwezig, nog sterker, niet eens mogelijk.
(of je moet met een continue richtende schotel van minimaal 120cm doorsnede rond gaan rijden
GPRS is benaming voor het versturen van dataverkeer over een GSM netwerk. DIt is dan ook nog echt het GSM netwerk (2G) en niet het data netwerk (2.5G, 3G en 4G) wat voor UMTS, HSDPA en 4G gebruikt wordt...
Kortom, je zit er echt naast...
Geplaatst: 04.03.2013 - 16:22
door BlackcurrantV70
Dat bedoelde ik ook.
GPS info gaat via de GPS ontvanger en flits locaties en dergelijke gaan via GPRS.
Een beetje Tomtom heeft dus GPS en GPRS onvangers
Geplaatst: 06.03.2013 - 18:37
door santu001
Ga het iig in de gaten houden, maar is dit wat ik in het geneve filmpje zag? Ik neem aan dat dit naast de gewone sensus gaat draaien?
Geplaatst: 14.03.2013 - 14:44
door Reindeer14
Ik ben een V40 aan het bestellen met Connected Touch als optie voor 1.250 Euro. Weet iemand wat het verschil is tussen versie met en zonder navigatie? Ik heb het navigatiesysteem er al in (Bus Pack Pro). Als je dan Connected Touch als accessoire bijbestelt, krijg je dan ook een ander navigatiesysteem?
Geplaatst: 14.03.2013 - 15:10
door friend
Ik ben inderdaad heel benieuwd of RTI gewoon blijft werken.
Navigatie van Sensus Connected Touch is volledig nieuwe (t.o.v. RTI) navigatie-software: iGO Primo, die dus op het Connected Touch platform (Asteroid/Android) loopt. Hier krijg je off-line kaarten bij en gedurende 5 jaar live traffic information updates (via internet, waarbij de verbinding normaal gesproken via je mobiel loopt).
Zie:
http://www.nng.com/igo-primo
Geplaatst: 14.03.2013 - 19:42
door least
hoe ga je bij het scherm komen als dit een touchscreen is/wordt?
Geplaatst: 14.03.2013 - 19:56
door evert65
bonestaak mee
Geplaatst: 01.04.2013 - 09:13
door FeedbackRules
Weet iemand al wat de voordelen/verschillen zijn van de navi in connected touch t.o.v. de RTI-navi? (verschillen in snelheid, actueler, 3d, traffic-info enz)
Geplaatst: 01.04.2013 - 10:26
door least
tov de RTI of de Sensus?