Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29.12.2013 - 17:53
door rsnhakan
Volgens mij is het heel erg persoonlijk. Net zoals de kleur van de auto

Geplaatst: 29.12.2013 - 18:01
door Autozoeker
hmm ik heb het en vindt het erg fijn.
bij het parkeren lekker makkelijk draaien en op de snelweg lekker stug. Ik vond het juist stabieler vanwege de weerstand bij hogere snelheden.
Geplaatst: 29.12.2013 - 18:06
door lint
rsnhakan schreef:Volgens mij is het heel erg persoonlijk. Net zoals de kleur van de auto

Dat is zo, besturing en afstelling van het onderstel zijn erg afhankelijk van de persoonlijke voorkeuren op dat gebied. De autofabrikanten proberen een auto te maken met rijeigenschappen die de meerderheid van de mensen aanspreekt. Voor de echte fijnproevers zijn er vaak speciale uitvoeringen te koop of je moet zelf aan de slag met tuning etc.
Geplaatst: 29.12.2013 - 19:50
door Pvdveen
Ben net terug uit Frankrijk.
Op de heenweg vorig weekend erg veel wind gehad. De PIH is hier wel erg gevoelig voor. Toen de besturing op hoog gezet. Het zenuwachtige gedrag waarbij je continu kleine correcties moet uitvoeren werd hierdoor minder. Maar oplage snelheid stuur mij dit toch te zwaar. Op de terug weg begon mijn vrouw te klagen dat het sturen zo zwaar ging. Dus bij de peage weer op middel gezet. Dit rijdt een stuk lichter. Toch blijft het wennen die elektrische stuurbekrachtiging. Je moet altijd een klein beetje kracht zetten voordat hij gaat meehelpen. Daardoor ben je steeds een beetje aan het corrigeren wat gewoon niet echt prettig stuurt. Dit is geen probleem van Volvo maar meer van de elektrische stuurbekrachtiging in het algemeen.
Ik ben er nog niet uit welke stand ik nu het plezierigst vindt.
In de stand middel op lage snelheid goed. Maar op hogere snelheid een beetje nerveus.
Op de stand hoog op lage snelheid te zwaar en op hoge snelheid stabieler maar nog steeds weinig gevoel.
Ideaal op parkeersnelheid stand laag. in de stad op stand middel en op hoge snelheid richting zwaar.
Op mijn vorige auto had ik ook snelheid afhankelijke servotronic. En daar was het verschil een stuk groter tussen lage en hoge snelheid. Lijkt me iets van software. Volvo updateje?
Geplaatst: 29.12.2013 - 20:02
door RoaldH
@Pvdveen: Wat is je bandenmaat, merk en bandenspanning? Ik merk dat de zijwindgevoeligheid bij mijn winterbanden groter lijkt te zijn dan bij mijn zomerbanden.
Geplaatst: 29.12.2013 - 22:28
door Pvdveen
Roaldh.
Ik heb er winterbanden in de maat 235/45 18 onder zitten.
Spanning staat nu op 2.9. Was door de dealer afgeleverd op 2.4 maar dat reedt als een dweil.
Voor de zomerbanden ga ik maar voor 19" bor. Dit zal wel een stukje strakker sturen.
Geplaatst: 29.12.2013 - 23:51
door plugger
Als ik het zo hoor denk ik dat het voor mij het beste is om deze optie niet te nemen op de PIH, en de bandenspanning te controleren direct na aflevering.
Geplaatst: 30.12.2013 - 03:46
door rsnhakan
Hoe kun je nou een MY15 besteld hebben?
Geplaatst: 30.12.2013 - 07:20
door Paul
Niet, is nu MY14 nog, misschien wel een MY14.5

Nieuwe Sensus etc...
Ik heb ook die functie niet, is het voor geen meter. Wat wel apart is, rij af en toe ook nog in mijn C30, die stuurt opeens ligt...poeh.
Geplaatst: 30.12.2013 - 08:44
door rsnhakan
Een oud model S60 stuurt ook zwaarder dan de nieuwe. (kwam ik vrijdag achter

) Paul, op hoeveel bar heb jij je banden staan?
Maar ik ben benieuwd naar de servotronic. Nooit gehad, echter lijkt het mij wel een prettige optie op zo'n zware auto. Vooral in de stad.
Geplaatst: 30.12.2013 - 10:46
door plugger
rsnhakan schreef:Hoe kun je nou een MY15 besteld hebben?
Reactie geplaatst in het
bestellingen topic.
Geplaatst: 30.12.2013 - 10:56
door Texelrob
Superfunky schreef:Bluemagics schreef:Ik denk dat ik het niet ga doen. Tijdens de proefrit beviel het iets zwaarder voelen van het stuur eigenlijk wel. Dan voel je tenminste meer van de auto en juist meer contact met de voorwielen. Ik volg de wijze woorden van Paul's dealer: "als je gezond bent in je rug en armen dat je het niet nodig hebt". Ik ben een jonge god van 32, moet dus wel lukken.

Nee he, rijdt God straks ook al in een hybrid? 't moet niet gekker worden!!!
Dat doet ie om onder de bijtelling uit te komen!
Geplaatst: 30.12.2013 - 11:56
door Paul
rsnhakan schreef:Een oud model S60 stuurt ook zwaarder dan de nieuwe. (kwam ik vrijdag achter

) Paul, op hoeveel bar heb jij je banden staan?
Maar ik ben benieuwd naar de servotronic. Nooit gehad, echter lijkt het mij wel een prettige optie op zo'n zware auto. Vooral in de stad.
Geen idee, garage doet die dingen eronder en ik kijk daar verder nooit naar. Moet ik zeker even naar tankstation rijden?
Geplaatst: 30.12.2013 - 12:25
door rsnhakan
plugger, bedankt voor je reactie! Succes met wachten in ieder geval.
Paul, nee hoor, bedankt voor het aanbod

Ik ben een lijst aan het maken met to do's, voor het afleveren. Ik denk dat 2,9-3 bar voor 18" het beste rijdt.
Geplaatst: 30.12.2013 - 12:28
door lint
Paul schreef:rsnhakan schreef:Een oud model S60 stuurt ook zwaarder dan de nieuwe. (kwam ik vrijdag achter

) Paul, op hoeveel bar heb jij je banden staan?
Maar ik ben benieuwd naar de servotronic. Nooit gehad, echter lijkt het mij wel een prettige optie op zo'n zware auto. Vooral in de stad.
Geen idee, garage doet die dingen eronder en ik kijk daar verder nooit naar. Moet ik zeker even naar tankstation rijden?
Je zal toch tussen de garagebezoeken door wel eens de bandenspanning moeten controleren.
Geplaatst: 30.12.2013 - 13:51
door Autozoeker
Altijd controleren wanneer je banden zo niet warm/ingereden zijn.
Bij hooftman (waar jij geoof ik ook zit) doen ze wel redelijk netjes, mijn bandjes waren op 2.8bar afgeleverd.
Geplaatst: 30.12.2013 - 15:32
door RoaldH
Zit een nog een versie tussen de MY13 PIH en de MY14(.5) PIH qua sturen?
Geplaatst: 30.12.2013 - 15:41
door rsnhakan
De PIH 14.5 zijn welke PIH's?
Geplaatst: 30.12.2013 - 16:27
door Alex V70R
Ik ben bijzonder tevreden met de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging.
Heb het sinds vandaag in de zware stand staan en ben er erg blij mee. Ondanks dat ik 80% van mijn kilometers in de stad doorbreng, maar vind het juist wel fijn als het wat zwaarder stuurt.
In mijn BMW had ik ook snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, (voor zover ik weet niet instelbaar) deze stuurde ook redelijk zwaar in de stad en dit heb ik altijd als erg prettig ervaren.
Wanneer ik echter de auto uitleende aan collega's kreeg ik met regelmaat de opmerking dat het zo zwaar stuurde.
Geplaatst: 30.12.2013 - 16:42
door Montalbano
rsnhakan schreef:De PIH 14.5 zijn welke PIH's?
Dat zijn de PIH's die na week 46 in 2013 geproduceerd zijn. Met Sensus Connect.