Na werkzaamheden aan het systeem is uitlezen enz en eventueel opnieuw inregelen verstandig.
Is ook bekend hoe het systeem werkt?
Welke verlagingsveren op een V70R?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 05.02.2008 - 19:59
Hoe het systeem werkt is mij niet bekend.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat is wel zaak om te weten voor je er aan begint te sleutelen.
Dat werkt een stuk makkelijker.
Dat werkt een stuk makkelijker.
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Mooi topic dit... Het staat me namelijk bij dat afgezien van Four-C ook de aandrijfassen van het achterste differentieel niet blij zijn met verdere verlaging. Eén van de redenen dat ik niet naar een AWD ben gegaan had daarmee te maken. Kan dus ook dure hobby worden
- Jeroen-V70R
- 2nd Gear member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 23.01.2012 - 19:29
- Locatie: Bennekom
Maar ff hè, hoe kan dat? Ik zet de auto 3 cm lager dmv alleen veren en krijg de grootste problemen?? Wat merkt de elektronica hiervan dan?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zou me ook van die verhalen verder niks aantrekken,het is je eigen auto en doe wat je leuk vindt?
Gaat het goed dan heb je mazzel.
Gaat het goed dan heb je mazzel.
- Jeroen-V70R
- 2nd Gear member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 23.01.2012 - 19:29
- Locatie: Bennekom
Niet zo negatief Ramon, voor het kalibreren kom ik zeker bij jou langs!
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 06.08.2012 - 20:00
- Locatie: Midden van het land
De AWD is al gevoelig voor een lichte afwijking in het bandenprofiel tussen de linker- en rechterband. Dus het aanpassen van hoogte, en dus andere hoek van aandrijfassen etc, kan zeker invloed hebben op de rij-eigenschappen en eventueel ook duurzaamheid van de onderdelen.
Als het niet origineel door Volvo wordt aangeboden, zou ik me er denk ik niet mee inlaten.
Als het niet origineel door Volvo wordt aangeboden, zou ik me er denk ik niet mee inlaten.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2275
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
Jeroen,
de Eibach kit is niet meer leverbaar(ik zoek ze nu al 2 jaar en eindelijk een setje 2ehands gescoord, komen volgende maand eronder, huidige eigenaar wacht op zijn nieuwe originele veren)
ik heb de Elevate veren gehad maar de wagen kom tspijtig genoeg te laag nu ze op LPG staat
ik heb nu de TME veren maar vind die iets te hoog
beide veersets(Elevate& TME) zijn dus binnenkort beschikbaar
Elevate+lpg:

Elevate zonder LPG:

TME met LPG:

Elevate rijdt comfortabeler dan de TME, is echt op de US markt afgestemd, de TME is eerder iets harder dan origineel
de Eibach kit is niet meer leverbaar(ik zoek ze nu al 2 jaar en eindelijk een setje 2ehands gescoord, komen volgende maand eronder, huidige eigenaar wacht op zijn nieuwe originele veren)
ik heb de Elevate veren gehad maar de wagen kom tspijtig genoeg te laag nu ze op LPG staat
ik heb nu de TME veren maar vind die iets te hoog
beide veersets(Elevate& TME) zijn dus binnenkort beschikbaar
Elevate+lpg:

Elevate zonder LPG:

TME met LPG:

Elevate rijdt comfortabeler dan de TME, is echt op de US markt afgestemd, de TME is eerder iets harder dan origineel
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2275
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
meer foto's op aanvraag(liefst via mail om de omweg van Imageschack te vermijden)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2275
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
btw: veren voor de R hebben ze nizet bij KW(ook naar geïnformeerd)
enige die een setje hebben is KAW maar die zijn rood en hebben geen GOCA attest(nodig voor de Belgische APK)Elevate en TME zijn zwart en dan heb je (heel veel) kans dat ze 't niet opmerken op de Belgische keuring :mrgreen:
enige die een setje hebben is KAW maar die zijn rood en hebben geen GOCA attest(nodig voor de Belgische APK)Elevate en TME zijn zwart en dan heb je (heel veel) kans dat ze 't niet opmerken op de Belgische keuring :mrgreen:
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 06.08.2012 - 20:00
- Locatie: Midden van het land
Jullie kennen geen verkeersdrempels in België?
Hier is in NL, en zeker niet bij ons in de stad, niet mee te rijden.
Of je moet elke week je onderkant laten tectileren.
En wat voor velgen zitten erop, 19inch?
Staat wel stoer, maar vind de laatste verhouding/verlaging mooiste staan.
Hier is in NL, en zeker niet bij ons in de stad, niet mee te rijden.
Of je moet elke week je onderkant laten tectileren.
En wat voor velgen zitten erop, 19inch?
Staat wel stoer, maar vind de laatste verhouding/verlaging mooiste staan.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2275
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
wegen in B zijn in een nog slechtere staat dan bij jullie, verkeersdrempels waren geen probleem, enkel de hogere moest je op de jonnywijze nemen(nadat de lpg erin lag)MarcoHollaar schreef:Jullie kennen geen verkeersdrempels in België?
Hier is in NL, en zeker niet bij ons in de stad, niet mee te rijden.
Of je moet elke week je onderkant laten tectileren.
En wat voor velgen zitten erop, 19inch?
Staat wel stoer, maar vind de laatste verhouding/verlaging mooiste staan.
zijn idd 19"(odysseus replica) velgen
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Waarom negatief,is dus niet negatief bedoeld,ik zeg alleen,dat je zelf weet wat het beste is.Jeroen-V70R schreef:Niet zo negatief Ramon, voor het kalibreren kom ik zeker bij jou langs!
Het is niet zo dat ik er afwijzend tegenover sta,zeg alleen dat je misschien storingen kunt verwachten.
Maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Eibach wordt erg laag aan de achterkant en is geen feest om mee te rijden weet ik uit ervaring. De balans in het onderstel wordt er danig mee verstoord. Ik houd zelf ook wel van een beetje verlaging, maar denk niet dat ik het bij een V70R zou doen. Vindt met name de achterkant erg hoog staan. Je zou kunnen overwegen om alleen die ietsje lager te zetten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Jeroen-V70R
- 2nd Gear member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 23.01.2012 - 19:29
- Locatie: Bennekom
De update; Philken met zijn mooie "R" heeft een set Elevates liggen die ik heb overgenomen! Op de site van Elevate staat dat het geen problemen brengt met FourC...
Laten we daar op hopen dan;-)
Moet ik het systeem na montage van de veren nog wel laten kalibreren?
Laten we daar op hopen dan;-)
Moet ik het systeem na montage van de veren nog wel laten kalibreren?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Altijd hercalibreren als er andere veren onder zijn gekomen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2275
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
als je met kalibreren aan de volvopc hangen bedoelt, bij de mijne is dat tot nu toe nog niet gebeurd & geen foutmeldingen ook, enkel opnieuw laten uitlijnenedraket schreef:Altijd hercalibreren als er andere veren onder zijn gekomen.
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick