Pagina 2 van 3

Geplaatst: 05.03.2013 - 23:16
door Ramon&Ramon
Na werkzaamheden aan het systeem is uitlezen enz en eventueel opnieuw inregelen verstandig.
Is ook bekend hoe het systeem werkt?

Geplaatst: 06.03.2013 - 11:18
door Jan Horsten
Hoe het systeem werkt is mij niet bekend.

Geplaatst: 06.03.2013 - 11:24
door Ramon&Ramon
Dat is wel zaak om te weten voor je er aan begint te sleutelen.
Dat werkt een stuk makkelijker.

Geplaatst: 06.03.2013 - 13:53
door Brambo67
Mooi topic dit... Het staat me namelijk bij dat afgezien van Four-C ook de aandrijfassen van het achterste differentieel niet blij zijn met verdere verlaging. Eén van de redenen dat ik niet naar een AWD ben gegaan had daarmee te maken. Kan dus ook dure hobby worden

Geplaatst: 06.03.2013 - 17:14
door Jeroen-V70R
Maar ff hè, hoe kan dat? Ik zet de auto 3 cm lager dmv alleen veren en krijg de grootste problemen?? Wat merkt de elektronica hiervan dan?

Geplaatst: 06.03.2013 - 17:59
door Ramon&Ramon
Zou me ook van die verhalen verder niks aantrekken,het is je eigen auto en doe wat je leuk vindt?
Gaat het goed dan heb je mazzel.

Geplaatst: 06.03.2013 - 18:32
door Jeroen-V70R
Niet zo negatief Ramon, voor het kalibreren kom ik zeker bij jou langs!

Geplaatst: 06.03.2013 - 19:19
door Silver_R
Niks zo mooi als origineel.
Blijkbaar toch bijzonder tegenwoordig

Geplaatst: 06.03.2013 - 20:52
door MarcoHollaar
De AWD is al gevoelig voor een lichte afwijking in het bandenprofiel tussen de linker- en rechterband. Dus het aanpassen van hoogte, en dus andere hoek van aandrijfassen etc, kan zeker invloed hebben op de rij-eigenschappen en eventueel ook duurzaamheid van de onderdelen.
Als het niet origineel door Volvo wordt aangeboden, zou ik me er denk ik niet mee inlaten.

Geplaatst: 06.03.2013 - 21:00
door Silver_R
Afwijking betreft profiel was met name bij de Visco awd.
Bij de Haldex is dat veel minder belangrijk geworden.

Geplaatst: 06.03.2013 - 22:02
door Philken
Jeroen,

de Eibach kit is niet meer leverbaar(ik zoek ze nu al 2 jaar en eindelijk een setje 2ehands gescoord, komen volgende maand eronder, huidige eigenaar wacht op zijn nieuwe originele veren)
ik heb de Elevate veren gehad maar de wagen kom tspijtig genoeg te laag nu ze op LPG staat
ik heb nu de TME veren maar vind die iets te hoog
beide veersets(Elevate& TME) zijn dus binnenkort beschikbaar
Elevate+lpg:
Afbeelding

Elevate zonder LPG:
Afbeelding

TME met LPG:
Afbeelding

Elevate rijdt comfortabeler dan de TME, is echt op de US markt afgestemd, de TME is eerder iets harder dan origineel

Geplaatst: 06.03.2013 - 22:03
door Philken
meer foto's op aanvraag(liefst via mail om de omweg van Imageschack te vermijden)

Geplaatst: 06.03.2013 - 22:06
door Philken
btw: veren voor de R hebben ze nizet bij KW(ook naar geïnformeerd)
enige die een setje hebben is KAW maar die zijn rood en hebben geen GOCA attest(nodig voor de Belgische APK)Elevate en TME zijn zwart en dan heb je (heel veel) kans dat ze 't niet opmerken op de Belgische keuring :mrgreen:

Geplaatst: 06.03.2013 - 22:07
door MarcoHollaar
Jullie kennen geen verkeersdrempels in België?
Hier is in NL, en zeker niet bij ons in de stad, niet mee te rijden.
Of je moet elke week je onderkant laten tectileren.

En wat voor velgen zitten erop, 19inch?

Staat wel stoer, maar vind de laatste verhouding/verlaging mooiste staan.

Geplaatst: 06.03.2013 - 22:09
door Philken
MarcoHollaar schreef:Jullie kennen geen verkeersdrempels in België?
Hier is in NL, en zeker niet bij ons in de stad, niet mee te rijden.
Of je moet elke week je onderkant laten tectileren.

En wat voor velgen zitten erop, 19inch?

Staat wel stoer, maar vind de laatste verhouding/verlaging mooiste staan.
wegen in B zijn in een nog slechtere staat dan bij jullie, verkeersdrempels waren geen probleem, enkel de hogere moest je op de jonnywijze nemen(nadat de lpg erin lag)
zijn idd 19"(odysseus replica) velgen

Geplaatst: 06.03.2013 - 23:21
door Ramon&Ramon
Jeroen-V70R schreef:Niet zo negatief Ramon, voor het kalibreren kom ik zeker bij jou langs!
Waarom negatief,is dus niet negatief bedoeld,ik zeg alleen,dat je zelf weet wat het beste is.
Het is niet zo dat ik er afwijzend tegenover sta,zeg alleen dat je misschien storingen kunt verwachten.
Maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk.

Geplaatst: 07.03.2013 - 07:51
door edraket
Eibach wordt erg laag aan de achterkant en is geen feest om mee te rijden weet ik uit ervaring. De balans in het onderstel wordt er danig mee verstoord. Ik houd zelf ook wel van een beetje verlaging, maar denk niet dat ik het bij een V70R zou doen. Vindt met name de achterkant erg hoog staan. Je zou kunnen overwegen om alleen die ietsje lager te zetten.

Geplaatst: 08.03.2013 - 00:13
door Jeroen-V70R
De update; Philken met zijn mooie "R" heeft een set Elevates liggen die ik heb overgenomen! Op de site van Elevate staat dat het geen problemen brengt met FourC...
Laten we daar op hopen dan;-)
Moet ik het systeem na montage van de veren nog wel laten kalibreren?

Geplaatst: 08.03.2013 - 12:16
door edraket
Altijd hercalibreren als er andere veren onder zijn gekomen.

Geplaatst: 08.03.2013 - 16:14
door Philken
edraket schreef:Altijd hercalibreren als er andere veren onder zijn gekomen.
als je met kalibreren aan de volvopc hangen bedoelt, bij de mijne is dat tot nu toe nog niet gebeurd & geen foutmeldingen ook, enkel opnieuw laten uitlijnen