Richo ik snap echt heel weinig van je betoog. Wat bedoel je nu te zeggen?
Daarentegen, voor Rob alias gsx750r: een dikke +1
Willen we dat eigenlijk allemaal wel?
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Als Volvo nou eerst eens die meter voor de koelvloeistof terug zou plaatsen...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Volgens mij, beste mensen, een voorbeeld van "vroeger was alles beter". Ik kan me deels vinden in Rob's en gsx750r's betoog, maar denk niet dat het echt veel beter was.
Auto's hadden vroeger veel minder en als je kijkt naar de Kinetic modellen zijn ze toch al aardig compleet.
Natuurlijk willen mensen zich onderscheiden (hoewel dat niet typisch Nederlands is, daar gelden calvinistische regels, steek je kop niet boven het maaiveld uit).
Ga vandaag mijn auto ophalen en daar zit bijna alles op wat je je kan wensen. Overbodig? Sommige dingen wel. Leuk? Jazeker. Gevaarlijk? Dat ligt aan je gedrag.
Het is nu eenmaal zo dat de maatschappij veranderd. Niet zo snel als sommige mensen denken. Is het nodig? Tja, dat is een filosofische vraag. Kunnen we met minder? Moet welvaart beer verdeeld worden? Jazeker!
De vele veiligheidsgadgets die Volvo aanbiedt lijken soms overdreven, maar kunnen in theorie levens redden, zoel in de auto als erbuiten. Dingen zoals touchscreen met internet? Waarom niet, is maar wat handig als je onderweg bent, maar niet gebruiken tijdens het rijden. Het voordeel van de huidige accessoire lijsten is dat je zelf kan bepalen of je het wil, vroeger had je inderdaad drie modellen. Ik vind het voordeel van deze tijd dat je zelf meer keuzes kan maken, in alles. Is dat een nadeel? Voor sommige mensen wel.
Het blijft zo dat als er objectieve analyses worden uitgevoerd, de auto's nu betrouwbaarder en veiliger zijn dan 10-15 jaar geleden. De uitzonderingen versterken het idee dat het nu allemaal minder is. En het is ons brein dat ons voor de gek houdt. Evolutionair gezien biedt het voordelen om slechte dingen te verdringen en positieve indrukken over te houden.....
Auto's hadden vroeger veel minder en als je kijkt naar de Kinetic modellen zijn ze toch al aardig compleet.
Natuurlijk willen mensen zich onderscheiden (hoewel dat niet typisch Nederlands is, daar gelden calvinistische regels, steek je kop niet boven het maaiveld uit).
Ga vandaag mijn auto ophalen en daar zit bijna alles op wat je je kan wensen. Overbodig? Sommige dingen wel. Leuk? Jazeker. Gevaarlijk? Dat ligt aan je gedrag.
Het is nu eenmaal zo dat de maatschappij veranderd. Niet zo snel als sommige mensen denken. Is het nodig? Tja, dat is een filosofische vraag. Kunnen we met minder? Moet welvaart beer verdeeld worden? Jazeker!
De vele veiligheidsgadgets die Volvo aanbiedt lijken soms overdreven, maar kunnen in theorie levens redden, zoel in de auto als erbuiten. Dingen zoals touchscreen met internet? Waarom niet, is maar wat handig als je onderweg bent, maar niet gebruiken tijdens het rijden. Het voordeel van de huidige accessoire lijsten is dat je zelf kan bepalen of je het wil, vroeger had je inderdaad drie modellen. Ik vind het voordeel van deze tijd dat je zelf meer keuzes kan maken, in alles. Is dat een nadeel? Voor sommige mensen wel.
Het blijft zo dat als er objectieve analyses worden uitgevoerd, de auto's nu betrouwbaarder en veiliger zijn dan 10-15 jaar geleden. De uitzonderingen versterken het idee dat het nu allemaal minder is. En het is ons brein dat ons voor de gek houdt. Evolutionair gezien biedt het voordelen om slechte dingen te verdringen en positieve indrukken over te houden.....
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Moeten ze wel een keer één gaan maken die de werkelijke kvs temperatuur aangeeftOceanracer schreef:Als Volvo nou eerst eens die meter voor de koelvloeistof terug zou plaatsen...
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
En een volwaardig reservewiel.......OGA244 schreef:en een wijzertje voor de tankinhoud
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Ikzelf vind het allemaal wel geinig, al die gadgets. Bluetooth is gewoon erg handig. Maar kan prima leven met de ouderwetse SC-900 in mijn V70 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
En een rood lampje aan de kopse kant van de deuren..Mart van der Steeg schreef:En een volwaardig reservewiel.......OGA244 schreef:en een wijzertje voor de tankinhoud
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 20.08.2005 - 21:52
- Locatie: Hoofddorp
Wel eens de film I.ROBOT gezien?
De audi waar will smith in rijd is dus hetgeen waar we langzamerhand heen gaan. En een dergelijke auto zou ik niet willen hebben.
Mvg,
Frank
De audi waar will smith in rijd is dus hetgeen waar we langzamerhand heen gaan. En een dergelijke auto zou ik niet willen hebben.
Mvg,
Frank
2023-Heden NJ-422-L Volvo V90 T5 156.000 - .......
2017-2023 9-ZFV-07 FORD S-MAX 2.0 TDCI 2010 163.500 - 268.000
2013-2017 69-JL-DR VOLVO S60 BI-FUEL 2002 245.000 - 370.500
2009-2013 NZ-JJ-76 VOLVO 850 2.5 20V 1996 265.000-350.000
2005-2009 FZ-LN-96 FORD SIERRA GT 1993 200.000-285.000
2017-2023 9-ZFV-07 FORD S-MAX 2.0 TDCI 2010 163.500 - 268.000
2013-2017 69-JL-DR VOLVO S60 BI-FUEL 2002 245.000 - 370.500
2009-2013 NZ-JJ-76 VOLVO 850 2.5 20V 1996 265.000-350.000
2005-2009 FZ-LN-96 FORD SIERRA GT 1993 200.000-285.000
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Denk eens aan de vliegtuigindustrie.
Ik ben ervan overtuigd dat er nog piloten zijn die liever in een Dakota vliegen dan in een Airbus A330. Toch stap ik liever in de laatste waar de piloot volledig door computers wordt ondersteund. Kijk maar eens naar de statistieken.....
Ik ben ervan overtuigd dat er nog piloten zijn die liever in een Dakota vliegen dan in een Airbus A330. Toch stap ik liever in de laatste waar de piloot volledig door computers wordt ondersteund. Kijk maar eens naar de statistieken.....
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41009
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Hoho, voordat we in allerlei toekomstscenario's terecht komen.
Lees mijn startpost nog eens. Het gaat hier niet over vliegtuigen.
Willen we al die gadgets wel in onze nieuwe auto.
Oude Chinese wijsheid: keep it simple stupid !
Lees mijn startpost nog eens. Het gaat hier niet over vliegtuigen.
Willen we al die gadgets wel in onze nieuwe auto.
Oude Chinese wijsheid: keep it simple stupid !
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Ja Ben, ik snap het, ik probeerde een vergelijking te maken. Zoals eerder aangegeven, het is vooruitgang. Mij bekruipt het gevoel dat je hier nostalgie aan de dag legt en geen ratio. Daarom maakte ik de vergelijking met vliegtuigen waar het makkelijker is om te zien dat gevoelsmatig mensen denkend dat piloten niet meer zelf vliegen maar de statistieken laten zien dat het een van de veiligste transportmiddelen is geworden....Ben schreef:Hoho, voordat we in allerlei toekomstscenario's terecht komen.
Lees mijn startpost nog eens. Het gaat hier niet over vliegtuigen.
Willen we al die gadgets wel in onze nieuwe auto.
Oude Chinese wijsheid: keep it simple stupid !
Daarom neem je je klassieke auto uit op een zondag om over de dijken te rijden met 30 km/u.... dat is weer het elementaire autorijden....
Oud Hollands gezegde: Vroeger was alles beter
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
haal eigenlijk teveel onderwerpen aan waar ik dan tekort uitleg wat ik ervan denk en hoe ik denk dat het uiteindelijk zo is gekomen met de momentele autos. Mijn mening uiteindelijk is dat het niet goed is waar de automarkt nu mee bezig is en dat ze te ver doorschieten met alle technologie. Dat ze deze gebruiken om rij conform en motor prestaties/efficiëntie te verbeteren is tot daar aan toe, maar om er overbodige luxe te gaan inbouwen die de potentie heeft onnodig gevaarlijk te zijn zeg ik stop :!:V480-S60 schreef:Richo ik snap echt heel weinig van je betoog. Wat bedoel je nu te zeggen?
Daarentegen, voor Rob alias gsx750r: een dikke +1
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Er ontstaat verschil van inzicht over 'al die' gadgets. Want de één vindt gadget 'a' wel geinig, de ander vindt het overbodig. En ik ben ook wel wat benieuwd naar Ben's vooronderstelling van hoe 'wij' een auto willen zien. Het profiel van de Volvo-rijder zeg maar. Misschien zit daar ook een veronderstelde klassieke visie op de Volvo-rijder achter: no nonsens, niet overbodig in luxe, wel stijlvol, en tamelijk basaal. En de vraag is: klopt dat profiel?
Volgens mij zijn gadgets leuk en nuttig en hebben ze een toegevoegde waarde als ze:
- werken, zonder complexe instellingen te hoeven regelen waar een gezagvoerder van een Airbus nog zijn hoofd over zou breken. Als er uren uitgelegd moet worden door de leveranciers en mensen later nog weer terugkomen met nog meer vragen, dan zitten gadgets te complex in elkaar
- functioneel zijn. Denk aan stoelverwarming. Je hoeft niemand uit te leggen dat dat lekker is.
- niet aandacht van je wegzuigt. Met alle veiligheidsbliepjes die moderne volvo's schijnen te hebben maak ik me daar wat zorgen over. Ik spreek niet uit uitgebreide ervaring, maar heb eenmaal in een prachtige XC60 mogen rijden die me met bliepjes waarschuwde dat de lijn aan de rechterkant van de weg dicht in de buurt kwam. Trekt al dit soort gepiep niet teveel aandacht op termijn?
Volgens mij zijn gadgets leuk en nuttig en hebben ze een toegevoegde waarde als ze:
- werken, zonder complexe instellingen te hoeven regelen waar een gezagvoerder van een Airbus nog zijn hoofd over zou breken. Als er uren uitgelegd moet worden door de leveranciers en mensen later nog weer terugkomen met nog meer vragen, dan zitten gadgets te complex in elkaar
- functioneel zijn. Denk aan stoelverwarming. Je hoeft niemand uit te leggen dat dat lekker is.
- niet aandacht van je wegzuigt. Met alle veiligheidsbliepjes die moderne volvo's schijnen te hebben maak ik me daar wat zorgen over. Ik spreek niet uit uitgebreide ervaring, maar heb eenmaal in een prachtige XC60 mogen rijden die me met bliepjes waarschuwde dat de lijn aan de rechterkant van de weg dicht in de buurt kwam. Trekt al dit soort gepiep niet teveel aandacht op termijn?
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41009
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Je vergist je Peer.
Ik wil niet terug naar vroeger. Met klassiekers op zondag over dijkjes rijden heeft weinig met mijn stelling te maken.
Waarom worden auto's steeds ingewikkelder en zijn daardoor voor gewone mensen niet meer te begrijpen.
Ontwerp een basisversie met alle noodzakelijke dingen. Maar maak het niet ingewikkelder dan nodig.
Ik hoorde deze week een verhaal van een heer van in de 60 die elke 2 jaar een nieuwe Volvo koopt. dat doet hij al jaren en zo is hij 4 weken geleden in een nieuwe S60 gestapt.
Deze week kwam hij bij de dealer vragen of hij z'n oude auto terug koin krijgen want hij begreep al die electronica niet.
Ander geval waarbij een verkoper meer dan 1 1/2 uur bezig is om bij aflevering aan de nieuwe eigenaar uit te leggen hoe het systeem werkt. Die klant is ook niet blij met z'n nieuwe auto want hij snapt 'm niet
In beide gevallen zouden de mensen gekozen hebben voor een basisversie, als die leverbaar geweest zou zijn.
Bijkomend is, en dat werd al genoemd, dat door de electronica steeds meer dingen op soms onverklaarbare wijze, met elkaar verbonden zijn. Als er iets eenvoudigs stuk gaat moet een complete dure module vervangen worden.
Niet elke vooruitgang is een verbetering als je de basis vergeet te bedienen.
Ik wil niet terug naar vroeger. Met klassiekers op zondag over dijkjes rijden heeft weinig met mijn stelling te maken.
Waarom worden auto's steeds ingewikkelder en zijn daardoor voor gewone mensen niet meer te begrijpen.
Ontwerp een basisversie met alle noodzakelijke dingen. Maar maak het niet ingewikkelder dan nodig.
Ik hoorde deze week een verhaal van een heer van in de 60 die elke 2 jaar een nieuwe Volvo koopt. dat doet hij al jaren en zo is hij 4 weken geleden in een nieuwe S60 gestapt.
Deze week kwam hij bij de dealer vragen of hij z'n oude auto terug koin krijgen want hij begreep al die electronica niet.
Ander geval waarbij een verkoper meer dan 1 1/2 uur bezig is om bij aflevering aan de nieuwe eigenaar uit te leggen hoe het systeem werkt. Die klant is ook niet blij met z'n nieuwe auto want hij snapt 'm niet
In beide gevallen zouden de mensen gekozen hebben voor een basisversie, als die leverbaar geweest zou zijn.
Bijkomend is, en dat werd al genoemd, dat door de electronica steeds meer dingen op soms onverklaarbare wijze, met elkaar verbonden zijn. Als er iets eenvoudigs stuk gaat moet een complete dure module vervangen worden.
Niet elke vooruitgang is een verbetering als je de basis vergeet te bedienen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Ben, nog even dit uit je betoog.
Denk je dat mensen overstappen van Volvo naar een ander merk om het teveel aan gadgets of omdat de modellen qua interieur en exterieur minder onderscheidend worden? Uiteraard een volledig andere discussie maar belangrijk te scheiden in je betoog daar ik denk dat Volvo niet voorop loopt met gadgets. In tegendeel, ze lopen achter. Kijk maar eens naar de andere premium merken. (Oh jee, hoop niet weer een discussie te ontketenen over premium...)
Denk je dat mensen overstappen van Volvo naar een ander merk om het teveel aan gadgets of omdat de modellen qua interieur en exterieur minder onderscheidend worden? Uiteraard een volledig andere discussie maar belangrijk te scheiden in je betoog daar ik denk dat Volvo niet voorop loopt met gadgets. In tegendeel, ze lopen achter. Kijk maar eens naar de andere premium merken. (Oh jee, hoop niet weer een discussie te ontketenen over premium...)
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4297
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Zo'n voetgangersairbag zoals op de V40 vind ik prima : je hebt er geen last van, en het werkt bij een aanrijding. Maar dat digitaal dashboard hoeft niet voor mij.
In mijn Sensus-loze V70 met de 'oude' middenconsole zit alles erg overzichtelijk op z'n plek. Stap ik in de V60, dan moet ik soms aardig naar die kleine knopjes kijken, en ben ik even afgeleid. Alles went natuurlijk.
Rij ik in de Mini, dan zoek ik soms een seconde naar het knopje om het raam open te doen op de deur, terwijl het op de middenconsole staat.
Van auto wisselen, of meerdere auto's rijden, is veel moeilijker geworden dan vroeger, gewoon omdat er veel meer op zit en het is bij elke auto anders.
Misschien moeten we wat meer naar een soort standaardisering van alle nieuwe toepassingen, zoals de richtingaanwijzer links zit en de ruitenwissers rechts, op elke auto.
In mijn Sensus-loze V70 met de 'oude' middenconsole zit alles erg overzichtelijk op z'n plek. Stap ik in de V60, dan moet ik soms aardig naar die kleine knopjes kijken, en ben ik even afgeleid. Alles went natuurlijk.
Rij ik in de Mini, dan zoek ik soms een seconde naar het knopje om het raam open te doen op de deur, terwijl het op de middenconsole staat.
Van auto wisselen, of meerdere auto's rijden, is veel moeilijker geworden dan vroeger, gewoon omdat er veel meer op zit en het is bij elke auto anders.
Misschien moeten we wat meer naar een soort standaardisering van alle nieuwe toepassingen, zoals de richtingaanwijzer links zit en de ruitenwissers rechts, op elke auto.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41009
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ja, dat denk ik en ik hoor dat als ik met verkopers en dealers praat.PeerTronic schreef:Ben, nog even dit uit je betoog.
Denk je dat mensen overstappen van Volvo naar een ander merk om het teveel aan gadgets of omdat de modellen qua interieur en exterieur minder onderscheidend worden? Uiteraard een volledig andere discussie maar belangrijk te scheiden in je betoog daar ik denk dat Volvo niet voorop loopt met gadgets. In tegendeel, ze lopen achter. Kijk maar eens naar de andere premium merken. (Oh jee, hoop niet weer een discussie te ontketenen over premium...)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Door het toevoegen van allerlei fancy gimmicks met priegelknopjes (omdat dat designtechnisch beter uitkomt) maak je het ook allemaal niet echt safer
Volvo for life