Pagina 2 van 2
Re: Powerflush
Geplaatst: 19.09.2014 - 21:39
door Fredhead
TPR Powerflush zit meer bij jou in de buurt
Re: Powerflush
Geplaatst: 20.09.2014 - 22:49
door w.stif
Even mijn stukje van de vorige pagina d´r bij.
Kijk Ter Aar is een uur rijden, ach ja gedeeltelijk in de buurt zullen we maar zeggen.
Hij rekent er 300eu voor.
Maar wat vind mijn dealer hier van ik bedoel hoe zou hij dit aanpakken, kunnen ze het uberhaupt zelf?
Zo dit topic even een schopje.
En heren wat zal ik doen?
Mijn V D5 automaat is vanaf 0km bij een drietal verschillende dealers in onderhoud geweest, waarvan de laatste ton bij dezelfde.
Zelf heb ik inmiddels 75dkm met deze topper gereden.
Mijn v nog maar 260dkm gereden heeft naar mijn idee nog nooit een oliewissel van de bak gehad, tenminste dat denk ik...
Wat zegt volvo eigenlijk zelf?
Zal ik mijn advieseur vragen om het domweg maar te gaan doen.
Hij moet met deze km stand straks een beurt met apk (november)
Is het verstandig om het bij een dealer te doen, of moet ik bij een specialist zijn (liefst Noord-Holland).
Enne wat kost het eigenlijk?
De V schakelt naar mijn idee niet slecht, tenminste dat denk ik, misschien denkt een ander daar heel anders over mijn 85er audi automaat schakeld anders maar ook heerlijk.
Re: Powerflush
Geplaatst: 28.09.2014 - 21:32
door Bover
W Stiff,
Gewoon een Powerflush doen. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Ik moet zeggen mijn Volvo al door de tijd drie keer geflusht en de resultaten zijn gewoon super.
Het rijcomfort neemt voelbaar toe, je voelt de bak veel minder schakelen en je je rijdt dus "rustiger".
Daarnaast neemt het risico af dat je bak schade oploopt door onvoldoende smering. Ik neem aan dat de Volvo dealer een ander prijsje heeft dan rechtstreeks bij de forum sponsoren!
Powerflush kan bij Gery en Obbe GS Powerflush Uden en Raymond van TPR Powerflush in het westen en dan nog Martin van Powerflush mmts-denekamp.nl die zijn werkplaats in Oldenzaal heeft.
Je zult er geen spijt van hebben.
Bob
Re: Powerflush
Geplaatst: 29.09.2014 - 13:45
door RoyvW
Ook mijn "nieuwe" V70 heeft een PowerFlush ondergaan in Uden. De automaatbak slipte me iets te veel totdat hij in de 4e versnelling in lock ging, dat resulteerde in gematigde prestaties onderin de toeren, niet iets wat je van een Diesel verwacht. Er werden veel toeren gemaakt maar echt vooruit ging hij niet door de slip in de koppelomvormer. Na de Flush waren de problemen meteen verholpen en het wordt me de dag beter, de automaat "bijt" nu veel beter waardoor je veel krachtiger optrekt. De koffie en ontvangst bij deze mensen is zoals iedereen al aangeeft helemaal prima, een prima adres voor het onderhoud van de Volvo met genoeg mensen met een berg ervaring aanwezig.
Re: Powerflush
Geplaatst: 29.09.2014 - 17:53
door MarioC70
In Utrecht zit tegenwoordig ook een Powerflush adres met een hagelnieuwe machine.
Bij Berkouwer van Breukelen.
Automaatbak geflusht v70
Geplaatst: 04.10.2014 - 13:07
door Rayleen
Beste forumgasten,
Vandaag 4 oktober ben ik naar Gery Slot geweest voor advies en het spoelen van mijn automaatbak v70 2.4t.
Reden was omdat de v70 steeds meer ging gebruiken en soms wat onregelmatig was in schakelen.
Na veel gelezen te hebben op diverse forums en ervaringen ben ook ik naar Uden gegaan om de veel belovende
GS Powerflush mee te maken. Ik moet zeggen dat ik een eerlijke en transparante uitleg kreeg over de werking van
vieze olie in een automaatbak. Na wat handelingen en het aansluiten van de spoelapparaat gingen de vele liters ATF
olie, conditioneer en reiniginsolie hun werk doen. Na een kleine 3 kwartier en een bak koffie inclusief proefrit en
opnieuw inlezen van de v70 met 305 euro lichter en zeker opgelucht vervolgde ik mijn reis terug naar Tiel.
Ik kon direct al merken dat de v70 sneller op pakten en toeren maakten ipv doorslippen of onregelmatig schakelen.
Kortom uitkijken voor de politie ivm de snelheid, je zit zo overal sneller in kilometers te rijden.
Maar ik heb nog 500 km te gaan wil echt alles zijn werk kunnen doen, advies van monteur was om weer over 80.000km
de bak weer te spoelen. Vooraf liet ik wel een rekening inzien van een vorige eigenaar dat dus destijds bij 40.000km
terug voordat ik de v70 kocht alleen de olie is vervangen door een garage. Conclusie was dus zeer donkere en vervuilde
ATF olie wat er uit kwam. Ik heb er zeker dus goed aangedaan om een afspraak te maken bij GS Powerflush te Uden.
Graag hoor ik ook andere ervaringen van volvo rijders die dit ook hebben uitgevoerd.
Mvg,
Raymond uit Tiel
Re: Powerflush
Geplaatst: 04.10.2014 - 20:24
door Edwin
Hier ook goede ervaring na flush in voorjaar.
Bak schakelde niet echt slecht, maar na 14 jaar (en 175.000 km) een keer de olie vervangen leek me sowieso wel goed.
Bak schakelt nu echt 99,99% onmerkbaar, super soepel en snel. Ook alert met kickdowns ed, direct "actie"!
Motorvermogen wordt naar mijn gevoel nu 100% omgezet in pure snelheid via het 225/45/17 Michelin rubber!
N.m.m. het geld helemaal waard!
Ik heb er wel de originele minerale ATF-3309 olie in laten down i.p.v. de synthetische die op veel fora wordt aangeraden (en ook door GS i.i.g. níet wordt afgeraden, wat ik wel een beetje vreemd vind gezien de slechte ervaringen van mensen die dat wél in hun gewone, lees: niet-GT-bak, hebben gedaan) maar op diezelfde fora voor problemen schijnt te zorgen.
Gr. Edwin.
Re: Powerflush
Geplaatst: 04.10.2014 - 21:26
door ijsga
Edwin schreef:
Ook alert met kickdowns ed, direct "actie"! Motorvermogen wordt naar mijn gevoel nu 100% omgezet in pure snelheid via het 225/45/17 Michelin rubber! :devil:
Heeft misschien ook te maken met dat de GT bak wordt gereset en zich gelijk je vlotte rijstijl aanleert? :)
Re: Powerflush
Geplaatst: 04.10.2014 - 22:12
door Edwin
ijsga schreef:
Edwin schreef:
Ook alert met kickdowns ed, direct "actie"! Motorvermogen wordt naar mijn gevoel nu 100% omgezet in pure snelheid via het 225/45/17 Michelin rubber!
Heeft misschien ook te maken met dat de GT bak wordt gereset en zich gelijk je vlotte rijstijl aanleert?
Je bedoelt de adaptieve automaat? GT is volgens mij niet adaptief?
Dat resetten heb ik na de flush niets van gemerkt. Gedrag en manier van adaptieve werking is na flush niet anders als daarvoor. Adaptie past zich continue aan, rijd ik een paar gaspedaal beroeringen rustig, schakelt ie snel (+/- 2.500 rpm) op en accelereert puur op koppel.
Geef ik twee keer fel of vol gas dan is ie gelijk agressiever

en schakelt direct één verzet (of twee!) terug en trekt langer door.
Gr. Edwin.
Re: Powerflush
Geplaatst: 04.10.2014 - 22:18
door ijsga
Heb zelf een Geartronic in m’n V50 en volgens mij leert die wel van het baasje (als we dat met adapatief bedoelen). Maar zou het hoe en wat niet precies weten. Weet wel dat we wel eens een meningsverschil hebben. Zit ‘m dan met name in te snel terugschakelen naar mijn gevoel. Maar dat zal dan wel komen door wat ik daarvoor heb uitgespookt als ik jou zo hoor :)
Re: Powerflush
Geplaatst: 04.10.2014 - 22:41
door Edwin
Oké, heb eerlijk gezegd geen idee hoor. Ik ging er altijd vanuit dat de GT niet adaptief hoefde te zijn omdat je daarmee zelf kunt schakelen en kiezen waardoor je als het ware de adaptie zelf regelt?
Gr. Edwin.
Re: Powerflush
Geplaatst: 21.10.2014 - 21:01
door Voorn
Ja ik heb het ook laten doen. Volle tevredenheid.
Rij met 1350 kg zware caravan nu veel gemakkelijker de steile hellingen op in het buitenland
En ook groeten uit Tiel

Re: Powerflush
Geplaatst: 31.07.2018 - 13:47
door steven.vuylsteke
die powerflush, wat valt er veel over te lezen en te leren.
Als eerste ben ik of beter gezegd mijn vriendin fiere eigenaar geworden van een XC70 2002.
266K op het blok, alle rekeningen zitten nog in het onderhoudsboekje en de enigste reden waarom hij werd van de hand gedaan was omdat zijn vrouw dan weer vond dat twee grote autos op hun leeftijd niet meer nodig waren en dat ze konden afslanken naar de nieuwe xc40. Als dat niet de perfecte uitleg is die je wil bij het kopen van een tweedehands. Nog te weten dat de auto te bezichtigen was naast het zwembad van zijn tandartspraktijk ... wel ik ben er blij mee!
Nu had ik voor aankoop al wat info gewonnen over de geartronic en over die fameuze powerflush.
ik heb het forum en zijn klein powerflush onderzoek nagelezen in een andere topic, alvast de prijs nagevraagd bij Gery slot van powerflush.nl. Maar nu we in Slovenie wonen had ik hier ook eens prijs nagevraagd bij enkele bedrijven waaronder de officiele volvo garage in Ljubljana.
die laatste bleek het meest nerveus als het gaat om het flushen van hun eigen motoren. Toen mijn vriendin belde en hen prijs en uitleg vroeg, kwamen ze met een wat twijfelend antwoord : als de bak bij 180 000 niet geflusht geweest is en je doet het nu bij 266k, dan kan het zijn dat de bak nadien niet meer draait zoals het hoeft en dat hij nadien zichzelf kapot zal draaien.
Leek mij een nogal vrij raar antwoord tov al deze postieve verslagen die ik al gelezen had over het flushen. Alsof je na een bepaald getal best alle troep in het blok laat zitten tot het dan sowieso eens vastloopt . . .
de prijs voor deze flush is nog steeds het voordeligst bij Gery slot, dus ik zou het enkel hier doen omwille van de auo zo snel mogelijk zijn beurt te geven ipv nog enkele maanden te wachten en bij deze hitte en in de bergen de bak wat te sparen. Maar als het toch kan, dan rijdt ik hem in december naar Nederland naar een man met volvo verstand

altijd fijn.
wat denken jullie over de uitleg van de volvo garage ? weer wat flauwe kul om hun eigen te beschermen bij het onderhoud van een oudere wagen ?
mvg uit het snikheet slovenie