Pagina 2 van 3
Geplaatst: 13.03.2013 - 16:39
door Walter
DrRossi schreef:Het gros van de garages wil gewoon van twee walletjes eten.
En ze berekenen bruto prijzen en het uurloon.
En dan verzinnen ze er nog bij, gebruik werkplaats, computer, klein materiaal ect.
zitten jullie te wachten op een halve tuin voor tenten als iemand jullie huisje huurt en er dus met 12 man/vrouw zit?
Geplaatst: 13.03.2013 - 16:43
door DrRossi
En daarom stoppen er ook zo veel.
De hele beloning structuur is gedoemd te mislukken.
Een Dealer moet zijn geld verdienen met onderhoud terwijl de intervallen alleen maar grote worden.
Allerlei gecompliceerde beloning structuren op aantallen en specifieke modellen die met 3 cijfers achter de komma berekend worden.
Enorme overhead om maar aan de huisstijl te voldoen.
Ik ben van mening dat fabrikanten maar slecht zijn omgegaan met de digitale revolutie.
Geplaatst: 13.03.2013 - 16:46
door DrRossi
Walter schreef:DrRossi schreef:Het gros van de garages wil gewoon van twee walletjes eten.
En ze berekenen bruto prijzen en het uurloon.
En dan verzinnen ze er nog bij, gebruik werkplaats, computer, klein materiaal ect.
zitten jullie te wachten op een halve tuin voor tenten als iemand jullie huisje huurt en er dus met 12 man/vrouw zit?
Nee
Ik ben ook blij dat Volvo de moeite heeft genomen hun prijzen en werkzaam heden te publiceren zodat je weet waar je aan toe bent.
Maar als je vraagt waarom het werkplaats tarief zo hoog is, krijg je te horen over de enorme kosten om de kiet draaiend te houden, en vervolgens brengen ze dat apart nog een keer in rekening.
Dan haak ik af.
Geplaatst: 13.03.2013 - 17:34
door EnnoE34
Volvo Service 2.0 is een mooi voorbeeld waarom je naar de garage zou kunnen gaan. Zo zijn er vast wel andere voorbeelden van reparaties te verzinnen waar je ook maar beter voor naar een specialist zou kunnen gaan.
Dat er garages omvallen verbaast me niets. De tijd dat dealers hun geld kunnen verdienen met leasebakken verkopen en onderhouden gaat ook langzaam maar zeker over. Athlon in Almere heeft z'n eigen onderhoudsgarage. En dus komt de tijd voor veel bedrijven om na te denken waar ga ik me op richten.
In hartje Kiev kun je in een kleine Showroom een BMW kopen. In hartje Almere kun je temidden van kledingwinkels een Seat kopen. Beide in het centrum van de stad. Beiden in een relatief klein pand. En de werkplaats? Die is in geen velden of wegen te bekennen.
Als je bij een gemiddelde "premium" dealer komt binnenlopen met de sleutels van je 12 jaar oude Volvo wordt je meestal weggekeken. Als je auto nog ouder is, kan het zelfs gebeuren dat je gevraagd wordt je oude Volvo een straatje verderop te parkeren.
Gelukkig zijn er ook uitzonderingen. En als je daar dan goed geholpen wordt, zonder extreem afgezet te worden, dan zou ik daar geen moeite mee hebben. Echter voor veel kleinere reparaties lijkt de trend gewoon te zijn dat shoppen kan lonen, en daar hoort dus ook bij het principe van "autobandenmarkt.nl". Banden online kopen en ergens bij een lokale garage de banden laten monteren.
Geplaatst: 13.03.2013 - 18:25
door Ramon&Ramon
Athlon heeft in midden nederland zijn auto,s in onderhoud bij kleinere bedrijven,zoals Bosch dealers enz.
Specialisten,daarvan is meestal alleen de naam veelbelovend,maar in de praktijk is het ook tegenvallend,de goeie uitgezonderd.
Geplaatst: 13.03.2013 - 18:29
door Ramon&Ramon
DrRossi schreef:Het gros van de garages wil gewoon van twee walletjes eten.
En ze berekenen bruto prijzen en het uurloon.
En dan verzinnen ze er nog bij, gebruik werkplaats, computer, klein materiaal ect.
Op sommige onderdelen bij een auto materialenzaak krijgt een regelmatige klant gewoon 20 a 50 % korting.
Maar in dit geval zou ik niet te lang lopen klooien en het snel door Ramon&Ramon laten doen.
Die vraagt vast geen 80 euro per uur, wel?
Staan jullie al op de kaart ;o)
Werkplaatsen draaien bij grote dealers verlies,daar is geen greintje winst in te behalen.
De kosten daar zijn zo enorm hoog,dat die niet terug te verdienen zijn in de meeste gevallen.
En op de vraag of wij het willen doen een wiellager,moet ik je helaas teleurstellen.
Geplaatst: 13.03.2013 - 19:05
door wvamst
Ramon&Ramon
Ik zie dat u/jullie snel reageren op de website. Heel betrokken Volvo freaks. En dat waardeer ik. Graag zou ik meer willen weten, hebben jullie een garage ? Doen jullie ook onderhoud en reparaties en waar zijn jullie werkzaam ?
Geplaatst: 13.03.2013 - 19:10
door Johan s60
Maar wat is er eigenlijk mis met het lager, herrie, speling?
Geplaatst: 13.03.2013 - 19:14
door Ramon&Ramon
wvamst schreef:Ramon&Ramon
Ik zie dat u/jullie snel reageren op de website. Heel betrokken Volvo freaks. En dat waardeer ik. Graag zou ik meer willen weten, hebben jullie een garage ? Doen jullie ook onderhoud en reparaties en waar zijn jullie werkzaam ?
PM gestuurd
Geplaatst: 14.03.2013 - 08:34
door Walter
EnnoE34 schreef:
Als je bij een gemiddelde "premium" dealer komt binnenlopen met de sleutels van je 12 jaar oude Volvo wordt je meestal weggekeken. Als je auto nog ouder is, kan het zelfs gebeuren dat je gevraagd wordt je oude Volvo een straatje verderop te parkeren.
Dat is misschien bij een enkele dealer zo, er zijn er meer dan genoeg waar je ook met oudere auto's meer dan welkom bent en waar de medewerkers veel ervaring hebben. Beetje te veel generaliserend.
Maar hadden we het hier niet over de kosten van een wiellager in plaats van de kostenstructuur van autobedrijven in het algemeen?
Geplaatst: 15.03.2013 - 16:09
door smarzzz
Geplaatst: 15.03.2013 - 17:15
door Ramon&Ramon
Je gaat voor een paar tientjes toch geen risico lopen met een wiellager of wiel ophanging.
Vreemde manier van bezuinigen,als zo,n ding vast loopt of uit elkaar valt met 120 op de snelweg,dan is het leed niet te overzien in de meeste gevallen.
Je zal niet de eerste zijn waarbij dit gebeurd.
Geplaatst: 15.03.2013 - 17:31
door lint
Je wilt niet weten waar mensen tegenwoordig allemaal op bezuinigen, maar helemaal mee eens dit is niet verstandig.
Geplaatst: 15.03.2013 - 20:39
door Oceanracer
In mei 2011 betaalde ik bij de dealer € 339,00 voor een nieuw wiellager. Ook links voor trouwens...
Geplaatst: 15.03.2013 - 20:56
door Bakboord1
bart simpson schreef:Het gros van de garages kan de kost niet meer verdienen en valt om.
Heb even langs zien komen wat speciaalgereedschap, certificering en scholing kosten voor die PIH, dat ga je binnen 5 jaar nog niet terugwinnen
Is er dan geen tariefdifferentiatie zodat ik met mijn 10 jaar oude auto niet hoef te betalen voor een monteur die ook pih's kunnen repareren?
Al moet ik toegeven dat de beemd in eindhoven mij allang heeft weggepest bij mijn nieuwe v50 van een aantal jaren geleden. Totaal serviceloos. Ga nu naar een goede dorpsgarage.
Geplaatst: 16.03.2013 - 15:04
door EnnoE34
Tarief differentiatie lijkt me idd een goed idee.
Waar het op neer komt dat in veel gevallen een dealer gewoon prijzen hanteert die nodig zijn om de hele keten qua kosten te bekostigen.
Als ik alle reparaties het afgelopen jaar had laten uitvoeren bij een dealer dan was ik geen 2500 EUR maar was ik minimaal het drievoudige kwijt geweest. Is het dat waard? Voor een 11 jaar oude Volvo die gekocht is voor iets minder dan 3000 EUR geef je geen 7000 EUR aan onderhoud uit in een jaar (40000 km) om hem weer helemaal op orde te krijgen.
En als ik dan wiellager prijzen zie van over de 300 EUR, dan is mijn enige vraag wie wil dit nog betalen? Als de auto meer dan 200.000 heeft gereden is er vaak meer aan vervanging toe. Als je dan alleen maar vervangt wat kapot is, dan blijf je in de rondte rijden met een auto die eigenlijk net niet lekker meer rijdt.
Die gedachte volgende snap ik dus heel goed dat er mensen zijn die net als ik zelf er voor kiezen onderdelen via alternatieve kanalen te halen, en daarbij geen risico nemen door terug te vallen op de premium merken.

zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen waar je als particulier kunt bezuinigen op de onderdelen zonder in te boeten op kwaliteit. Remblokken van Jurid, de OE qualitaet 950 versie zijn namelijk precies dezelfde als de Volvo remblokken met het Jurid 950gf tekentje er op.
Ook hier geldt weer voor, waarom >65 EUR uitgeven als het voor de helft kan? Is dat bezuinigen? denk 't niet. Lang leve Europa zou ik zeggen.
Geplaatst: 08.08.2013 - 14:46
door Doeke Dobma
Even een bump. Ben nu bezig wiellager RV te vervangen. Het lukt me maar niet om de aandrijfas uit het lager te nemen, zonder de wielophanging los te halen. Het kan wel als ik de schokdemper loshaal, maar dan moet ik naderhand opnieuw uitlijnen en die kosten wil ik (als het even kan) besparen.
Dus, kan ik de aandrijfas loshalen, zonder schokbreker of homokineet los te halen?
Geplaatst: 08.08.2013 - 15:17
door lint
Als je de fuseekogel en de stuurkogel losmaakt kan je de veerpoot toch iets naar buiten trekken om de aandrijfas vrij te maken uit het lager.
Geplaatst: 08.08.2013 - 16:41
door Doeke Dobma
Klopt, maar op straat de fuseekogel los-, maar vooral weer vastmaken is een onmogelijke klus, daar staat enorme spanning op. Op de brug kun je gewoon aan de draagarm gaan hangen om hem weer op z'n plek te krijgen
Het is me al wel gelukt, door de veerpoot op te krikken krijg je rondom de verschillende bouten meer ruimte. Echt makkelijk is het niet, maar het is wel gelukt.
Geplaatst: 08.08.2013 - 16:50
door lint
Ik wist niet dat de klus op straat wordt uitgevoerd!
Maar mooi dat het je toch is gelukt.