Pagina 2 van 3

Geplaatst: 15.03.2013 - 12:31
door emporionelis
Kobayashi schreef:
emporionelis schreef:
Kobayashi schreef:In principe heb ik de ruimte niet nodig. Maar vind het nu met de V50 fijn te weten dat als je ruimte nodig hebt, ze er is.
Dan is het duidelijk de V60.. de V40 heeft niet bepaald veel ruimte achterin
Ik doel eigenlijk op de kofferruimte. Achterzetels worden niet of nauwelijks gebruikt.
Dat bedoel ik ook (naast de zitting), een vriend van me heeft ook een V40 maar die is echt niet tevreden over de ruimte van de kofferbak.
hij dacht ook dat het in de praktijk mee zal vallen maar helaas..
Succes met je keuze! iig leuk om een nieuwe auto te kiezen :D

Geplaatst: 15.03.2013 - 13:32
door Karizma
Voor de prijs hoef je het niet te laten, met de huidige kortingen is de V60 amper 2500 euro duurder dan de V40.

Geplaatst: 15.03.2013 - 14:32
door Fietsventje
In April vorig jaar heb ik getwijfeld tussen de 118d Sport, de V60 D2 Volvo Ocean Race en de V40 D3 summum. Uiteindelijk is het de laatste geworden.

De Volvo's vs. de BMW gaven me een fijner gevoel. Idd, ja, de BMW rijdt nog net dat tikje leuker, maar toch zat ik tijdens m'n 200 km lange proefrit toch steeds aangenamer en met een bredere glimlach op m'n gezicht in de Volvo's dan in de BMW. En bijgevolg ...

De V60 met D2 rijdt best wel ok. Je moet hem in de toeren houden, idd. Tijdens de proefritten moest ik 'doortrekken' tot 2500, 3000 rpm om er de vaart wat in te houden. M'n D3 waar'k nu mee rijdt komt tijdens gewoon rijden zelden boven de 2000 rpm uit. Daarboven ga je enkel voor die heerlijke 5-cylinder roffel en de berg kracht die daar verborgen zit.

Mijn leasebudget liet niet zo heel veel extra toe op de V60 D2. Het Volvo Ocean Race pakket kwam wel met erg mooi leder en bijzondere wielen. Op m'n V40 heb ik nu daar bovenop ook nog Xenon-lichten en wat kleine snufjes, zoals parkeersensoren, achteruitrijcamera en het digitale dashboard. En natuurlijk de veel krachtigere motor.

Naar Voordeel van Alle Aard toe zat de V40 D3 toen trouwens lager dan de V60 D2. Vreemd, maar het was zo. 'k Geloof dat de nieuwe V60 D2 daarin wel een pak beter doet. En in de praktijk, vergelijkend met m'n collega's op het werk, zit ik toch tusen een halve tot een hele liter per 100 km hoger in verbruik.

Naar ruimte toe is de V60 uiteraard groter dan de V40. 'k Heb geen kinderen en dus wordt de achterbank weinig gebruikt. Als't toch nodig is kan een volwassene er comfortabel zitten, maar de benen strekken is er niet bij. De koffer is niet groot. Ik verklein ze vaak met de dubbele bodem zodat m'n boodschappen niet gaan rondvliegen. En als ik dan toch groot moet laden gaat de achterbank plat. Zo kan ik mijn stadsfiets zonder de wielen eraf te halen in de koffer krijgen wanner de bank plat ligt. En dat valt reuze mee, lijkt me!

Uiteindelijk heb ik erg lang getwijfeld tussen de V60 en de V40, maar 't is toch de laatste geworden. De motor heeft de doorslag gegeven. En 'k moet zeggen: 'k heb het me nog niet beklaagd!

Veel succes met het kiezen! En geniet van je 'luxeprobleem' ;-)

Geplaatst: 15.03.2013 - 14:51
door ex-Mooseman
Een auto moeten kiezen... Idd een luxe-probleem.

Een Mercedesverkoper zei me ooit: een mooier geschenk dan een Mercedes kun je toch niet krijgen van je baas (ging over het vorig model Bklasse, wat mij toch redelijk fisherprice-achtig leek)... Hebben we gelachen toen we de showroom uitkwamen

Geplaatst: 15.03.2013 - 21:52
door Kobayashi
Vandaag offertes laten maken. Beiden de D2 gekozen omwille van VAA. Morgen dan testrit met beiden. V60 heeft toch mijn voorkeur gekregen. Vond de V40 echt te klein (kwam amper uit de auto toen ik achterin ging zitten)

Voor het prijsverschil moet ik het idd niet laten. Ook met dezelfde opties kwam ik niet veel duurder uit (momentum).

Nu is het wel kkiezen uit de My2014 (net geen park assist meer) of het vorige model (niet meer makkelijk te krijgen).

Nu... Ben benieuwd wat de testritten gaan uitmaken.
En dan nog de kleur kiezen (was helemaal weg van black sapphire..)

Ik houd jullie op de hoogte!

Geplaatst: 15.03.2013 - 22:27
door ex-Mooseman
Mijne is Black Sapphire. Echt mooi met de zon er op: er zit een blauwe sparkle in (als ie gewassen/gewaxt is), nu is het iets minder ;).

Ember Black is ook heel stijlvol: in de zon toont dit een zeer stylish bruin (het nieuwe zwart, volgens de kenners), onder bewolking is het zwart. Ik mocht dit jammergenoeg niet kiezen binnen onze fleetpolicy.

2014: nieuw dashboard (verbetering tegenover de MSDOS-versie van nu), nieuwe neus (wat mij betreft: karakter van de V60 is weg)

Geplaatst: 16.03.2013 - 07:59
door Kobayashi
Die ember black is volgens mij de kleur v de afbeelding op de prijslijst? Prachtig, ga eens bevragen

Geplaatst: 16.03.2013 - 08:33
door ex-Mooseman
klopt. Echt hééél mooi, en de kleine meerprijs tegenover de 'gewone' metaalkleuren meer dan waard

Geplaatst: 16.03.2013 - 08:50
door Kobayashi
Meerprijs staat niet direct in de prijslijst?

Geplaatst: 16.03.2013 - 09:17
door ex-Mooseman
emberblack is een inscriptionkleur, een gewoon metaalkleur is +800 euro, inscription is +970 euro

Geplaatst: 16.03.2013 - 09:39
door Rutgerv40
Hoi Kobayashi, als ik jou was zou ik een dik aangeklede V40 nemen. Die valt in principe in de 20%, terwijl volgens mij alle V60 uitvoeringen 25% zijn (op die PIH na, maar die zijn amper leverbaar). Volkswagen mag je wat mij betreft overslaan, zeer slechte ervaringen mee. Skoda: bekijk de superb eens, serieus goede wagen van binnen, komt overeen met een A6.

Geplaatst: 16.03.2013 - 09:52
door Paul
In Belgie heb je die 20% etc niet

Geplaatst: 16.03.2013 - 09:55
door Rutgerv40
Paul schreef:In Belgie heb je die 20% etc niet
Dan zit het verschil hem dus puur in de aanschafwaarde? Bekijk ze allebei ff goed, in nederland zit er een verschil van € 6000 in de instapprijs, check welke opties je wilt en of je goed uitkomt qua leaseprijs :D

Geplaatst: 16.03.2013 - 11:20
door Paul
In Belgie betaal je meer wegenbelasting als je meer PK hebt, dacht ik. Dus dat zal ook vast doorberekend worden in de lease-prijs.

Geplaatst: 16.03.2013 - 11:41
door ex-Mooseman
In België wordt je als werknemer belast volgens een formule met daarin vier variabelen:
Brandstoftype
CO2uitstoot
Aankoopprijs, incl. alle opties, onafhankelijk van de verkregen korting (tenzij deze korting voor iedereen geldt)
Leeftijd van je wagen: de eerste zes jaar gaat zijn degressief, daarna blijft het constant.

De wegenbelasting, die ook in je full-lease zit, is afhankelijk van je vermogen en de uitstoot, althans in Vlaanderen.


Niemand begrijpt er nog iets van. De exacte berekeningscriteria voor dit jaar zijn nog niet gekend, terwijl we al maart zijn...

Geplaatst: 16.03.2013 - 11:59
door Figaro
Wel kan je het hier even gaan berekenen met enkele variabele in te geven: https://belastingen.fenb.be/vfp-portal- ... tml#/q/top

Geplaatst: 16.03.2013 - 12:27
door Fietsventje
ex-Mooseman schreef:2014: nieuw dashboard (verbetering tegenover de MSDOS-versie van nu)
Dé reden om voor MY2014 te gaan, want het enige minpuntje van de V40 t.o.v. z'n concurrenten!

Volvo heeft gemist door dit moderne systeem niet al in de V40 te stoppen. Maar goed, wie weet was dat ooit de bedoeling maar heeft de ontwikkeling van het nieuwe systeem vertraging opgelopen.

En ja, de karakteristieke neus van de V60 met de LED-jes aan de binnenzijde van de gewone lichten, daar moeten we afscheid van nemen. Vind het ook zonde. Maar de nieuwe neus zullen we binnenkort ook wel gewoon zijn, zeker?

Geplaatst: 16.03.2013 - 12:28
door Fietsventje
Kobayashi schreef:Voor het prijsverschil moet ik het idd niet laten. Ook met dezelfde opties kwam ik niet veel duurder uit (momentum).
Dan zijn er een aantal zaken serieus veranderd :-)

Goed voor jou die nu met een grotere wagen kan rijden, spijtig voor de Gentse fabriek die nu een wagen minder mag maken ;-)

Geplaatst: 16.03.2013 - 18:05
door Kobayashi
Vandaag de testritten achter de rug. De V40 D2 is idd een vinnig karretje. Maar toch kies ik voor ruimte en comfort :) V60 dus... was meteen verkocht toen ik de testwagen zag staan (zelfde kleur, velgen en uitvoering als wat ik had laten uittellen).

Geplaatst: 16.03.2013 - 18:06
door Kobayashi
Rutgerv40 schreef:Hoi Kobayashi, als ik jou was zou ik een dik aangeklede V40 nemen. Die valt in principe in de 20%, terwijl volgens mij alle V60 uitvoeringen 25% zijn (op die PIH na, maar die zijn amper leverbaar). Volkswagen mag je wat mij betreft overslaan, zeer slechte ervaringen mee. Skoda: bekijk de superb eens, serieus goede wagen van binnen, komt overeen met een A6.
Ik heb de superb getest. Knappe wagen langs de buitenkant, kwam imo veel te kort aan de binnenkant. Staat dus niet meer op de lijst.