Melding achteruitrij camera
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Al de deze gehoord:"U nadert een tolhuisje". Ik verwachtte minstens dat Roodkapje er ging zou staan. We lagen strike in de auto...
En toen we bijna in Parijs waren: "volg richting S T Denis" Saint-Denis, dus. En "P T E La Chapelle" wat porte de la Chapelle zou moeten zijn...
En toen we bijna in Parijs waren: "volg richting S T Denis" Saint-Denis, dus. En "P T E La Chapelle" wat porte de la Chapelle zou moeten zijn...
- casper
- 5th Gear member
Dit zit al vele jaren op de Volvo's. Je bent de eerste die erover begint te klagen.Jklerk schreef:Klopt, maar dat zijn precies die paar seconden dat ik achteruit wil rijden. En boven in het scherm is precies de plaats waar mogelijk gevaar zit dat ik tegen ga komen.
Het is zo'n onzinnige melding. In de binnenspiegel komt toch ook geen melding? Als ik de auto in de eerste versnelling zet krijg ik ook geen melding op de voorruit.
Daarbij, wie kan mij de letterlijke melding vertellen die je op je navigatie krijgt bij opstarten? Nee? Niemand leest dat, omdat we wel wat anders te doen hebben: auto rijden.
Het is hinderlijk, zinloos en naar mijn idee gevaarlijker dan het gevaar dat ze proberen te bestrijden.
Het zijn trouwens geen seconden.
Dit stoort toch totaal niet.
Dat soort teksten is er gekomen omdat een aantal landen dat vraagt. Als een ongeval gebeurt door oneigenlijk gebruik en de tekst was er niet, kan Volvo aansprakelijk zijn.
-
- 1st Gear member
Beste Casper,casper schreef:Dit zit al vele jaren op de Volvo's. Je bent de eerste die erover begint te klagen.
Dat soort teksten is er gekomen omdat een aantal landen dat vraagt. Als een ongeval gebeurt door oneigenlijk gebruik en de tekst was er niet, kan Volvo aansprakelijk zijn.
Het feit dat ik 'de eerste ben die erover begint te klagen' doet natuurlijk geheel niet ter zake. Zoals je kan lezen, ben ik niet de enige. En al was ik de eerste, dan wil dat niet zeggen dat ik geen recht van spreken zou hebben. Het mag duidelijk zijn dat het mij (en anderen) wel stoort. Ik snap dat de melding vanwege juridische redenen is toegevoegd en dat is precies een groot gedeelte van mijn irritatie: de bestuurder heeft niets aan die melding en wordt er enkel door gehinderd (al is dat maar 1 seconde). Als de melding zou zijn: "let op, afstanden op het scherm lijken groter dan in werkelijkheid" dan had ik hier meer begrip voor op kunnen brengen. Nu is de melding net zo zinvol als "let bij het wegrijden op acherop komend verkeer", elke keer als ik vanuit stilstand weg zou willen rijden.
-
- 1st Gear member
Inmiddels redelijk offtopic, maar die navigatie stemmen zijn soms echt hilarisch. Met Volvo nog niet veel ervaring, wel met Toyota. Die zei altijd heel statig: "U heeft de grens overschreden" als je naar het buitenland ging. Ik had dan altijd de verwachting dat er een motoragent naast me kwam rijden om aan te geven dat ik nu toch ėcht te ver was gegaan.ex-Mooseman schreef:Al de deze gehoord:"U nadert een tolhuisje". Ik verwachtte minstens dat Roodkapje er ging zou staan. We lagen strike in de auto...
In deze auto vind ik de "SORRY!" wel geweldig, als je even geen tijd hebt om een commando af te maken. Meestal reden genoeg om de auto aan de kant te zetten om het even rustig uit te praten met deze dame....

-
- 2nd Gear member
Klopt helemaal!Jklerk schreef:Beste Casper,casper schreef:Dit zit al vele jaren op de Volvo's. Je bent de eerste die erover begint te klagen.
Het feit dat ik 'de eerste ben die erover begint te klagen' doet natuurlijk geheel niet ter zake. Zoals je kan lezen, ben ik niet de enige. En al was ik de eerste, dan wil dat niet zeggen dat ik geen recht van spreken zou hebben. Het mag duidelijk zijn dat het mij (en anderen) wel stoort. Ik snap dat de melding vanwege juridische redenen is toegevoegd en dat is precies een groot gedeelte van mijn irritatie: de bestuurder heeft niets aan die melding en wordt er enkel door gehinderd (al is dat maar 1 seconde). Als de melding zou zijn: "let op, afstanden op het scherm lijken groter dan in werkelijkheid" dan had ik hier meer begrip voor op kunnen brengen. Nu is de melding net zo zinvol als "let bij het wegrijden op acherop komend verkeer", elke keer als ik vanuit stilstand weg zou willen rijden.
Ik had met alle liefde een document getekend waar de strekking van is dat ik volvo niet aansprakelijk stel voor gereden schades door de navigatie resp. achteruitrijcamera. Ik word gek van die irritante meldingen... Stomme claimcultuur van tegenwoordig :roll:
@ alle offtopic navigatieverhalen:
zet het geluid dan uit
Ik ben een muziekliefhebber en heb al 7 jaar lang die stemmen uitgezet, bovenin zie je over hoeveel kilometer je iets moet doen, en het komt er in je snelheidsmeter als pop-up in als het over 500m zo ver is

-
- 1st Gear member
Heb het geluid ook meestal uit staan, meestal alleen de laatste km's in de stad aan. Het is soms ook wel leuk om lekker in discussie te gaan met die navigatie dame. Als ze lastig wordt zet ik haar gewoon uit. Ik win altijd!@ alle offtopic navigatieverhalen:
zet het geluid dan uit![]()
Ik ben een muziekliefhebber en heb al 7 jaar lang die stemmen uitgezet, bovenin zie je over hoeveel kilometer je iets moet doen, en het komt er in je snelheidsmeter als pop-up in als het over 500m zo ver is
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
bij mij is het een navigatie-heer. Iedereen weet toch dat vrouwen geen kaart kunnen (voor)lezen ?
- tameroro
- 1st Gear member
MichelR schreef:Irritanter via ik het OP in de aanwijzingen navigatie
Lees dit nu bij jou, vind ik ook heel erg irritant!! Vast niet een mogelijkheid dit eruit te slopen
V40 momentum /metalic black .optie momentum
Afneembare trekhaak
Exterior styling kit
Highperformance multimedia
LED dagrijverlichting
Verwarmbare vooruit.
Blis.
Afneembare trekhaak
Exterior styling kit
Highperformance multimedia
LED dagrijverlichting
Verwarmbare vooruit.
Blis.
- The Saint
- 2nd Gear member
Heb nu voor het eerst een achteruitrij-camera, maar ik geloof dat ding gewoon nog niet. Blijf toch omdraaien en zelf kijken. Misschien gaat het nog wennen...
The world's a stage, and each must play a part
- Goteborg
- 2nd Gear member
Inderdaad is de navigatiemelding, "ga rechtsaf de huppeldepupstraat..............OP." heel erg storend. Iedereen die geregeld in de auto zit, kletst al met de navigatie mee.
Jammer dat niemand van Volvo dit opgevallen is.
Maar nu weer on topic, in begin is camera wennen, maar ik zou hem nu niet meer willen missen. Het zou veel beter zijn als de melding bij inschakelen niet meer getoond wordt, of qua tijdsduur maar enkele seconden.
Jammer dat niemand van Volvo dit opgevallen is.
Maar nu weer on topic, in begin is camera wennen, maar ik zou hem nu niet meer willen missen. Het zou veel beter zijn als de melding bij inschakelen niet meer getoond wordt, of qua tijdsduur maar enkele seconden.
2022 XC 40 T4 recharge Plus Dark, Onyx Black, trekhaak en heel veel leuks
2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak
2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak
2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak
2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak
2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak
2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak
2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
- Poolrev
- 5th Gear member
Ik ben er vrij snel helemaal aan verknocht, zoveel zelfs dat ik nu moeite heb om een auto zonder camera in 1x goed achteruit te parkeren :oops: .The Saint schreef:Heb nu voor het eerst een achteruitrij-camera, maar ik geloof dat ding gewoon nog niet. Blijf toch omdraaien en zelf kijken. Misschien gaat het nog wennen...