Pagina 2 van 3
Geplaatst: 22.03.2013 - 19:58
door Paul
CONNECTED TOUCH. Het Business Pack Pro kan tegen een meerprijs van € 500,- worden opgewaardeerd naar Volvo’s
nieuwste Connected Touch met Navigatie. RTI en MapCare vervallen. Connected Touch Navigatie biedt een keur aan
online diensten. Via een touch-screen komt u eenvoudig bij veel applicaties met functies zoals internetbrowser, navigatie,
internetradio, muziekdiensten, e-mail en online geactualiseerde file informatie.
Geplaatst: 22.03.2013 - 20:36
door Marc Apeldoorn
Juist em...
De optie kost 1250 Euro voor diegene die reeds een Volvo met Sensus hebben, en anders moet je verplicht business pack afnemen.........
Toch knap, hardware kostprijs is 100 Euro max, 50 Euro licenties en wellicht 1 uur inbouw, dan is de winst voor de importeur/Volvo dealer tesamen toch een slordige 1000 Euro voor aftersales verkoop..
Ben benieuwd hoeveel touch screens er after sales worden verkocht....
Geplaatst: 22.03.2013 - 20:41
door Paul
Ene is natuurlijk af-fabriek. Ik heb een V60 in bestelling staan waar dit dan niet op kan. Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje vreemd!
Geplaatst: 22.03.2013 - 20:52
door Marc Apeldoorn
Dan wordt die dus after sale voor 1250 Euro erop geschroefd....
Geplaatst: 22.03.2013 - 21:20
door Discovery
Fulaks schreef:CO²-uitstoten van de D5-versies met automaat vallen me ook wat tegen. D4 met automaat in de V70 op 130gr, dat is netjes. Waarom op de D4 zo weinig verschil in CO²-uitstoot tussen handbak en automaat, en op de D5 zo veel verschil ?
Omdat de D4 start/stop heeft en de D5 niet.
Geplaatst: 22.03.2013 - 21:31
door lint
Dat scheelt dan heel wat uitstoot een start-stop systeem, ook raar dat het systeem niet op de D5 wordt geleverd.
Geplaatst: 22.03.2013 - 22:52
door Fulaks
Moet dan toch een koud kunstje zijn om de D5 GT daar ook van te voorzien ? D4 en D5 automaat, dat gaat toch twee keer over een Geartronic, dus zelfde bak, of vergis ik mij ?
Daar alle fabrikanten heel erg op de CO²-uitstoot letten, ga ik er van uit dat het toch niet zo simpel was, en er wellicht toch een verschil in de automaat zit.
Geplaatst: 23.03.2013 - 00:22
door Discovery
Volvo kiest ervoor om bij de D3 en D4 te gaan voor een zo laag mogelijke uitstoot. Daarom start-stop automaat(aw tf-80sd ipv tf-80sc) en restrictie op velgen met brede banden. D5 is meer topmotor waarbij uitstoot een minder belangrijke rol speelt.
Geplaatst: 23.03.2013 - 00:48
door lint
Duidelijk, maar toch een beetje spijtig voor de D5.
Geplaatst: 23.03.2013 - 09:34
door Marc Apeldoorn
Absurd argument. Start stop kun je ook uitzetten als je dat wilt.
Maar Volvo zal nog veel meer het spoor bijster raken als ze in de nieuwe modellen alleen nog maar 4 cilinders stoppen. Aan de andere kant dat doen Opel, VW en Ford ook en dat is dan ook waar je Volvo mee zal moeten gaan vergelijken qua klasse auto's
Geplaatst: 23.03.2013 - 09:38
door Fulaks
Als er op D4 tussen handbak en automaat zo weinig verschil zit in CO²-uitstoot, moet dat bij de D5 toch ook mogelijk zijn, zou ik denken.
Ik denk dat de redenering van Volvo wellicht is dat D2, D3 en D4 het meest verkocht gaan worden, de D5 wordt een kleine niche, dus daar gaan ze geen grote investeringen aan doen. Misschien jammer, maar begrijpelijk. En wie D5-vermogen wil, moet maar wachten op de nieuwe motorenlijn.
Geplaatst: 23.03.2013 - 09:40
door Marc Apeldoorn
D5 vermogen komt niet meer terug.....
Geplaatst: 23.03.2013 - 23:48
door Fulaks
Marc Apeldoorn schreef:D5 vermogen komt niet meer terug.....
Bron ?
Geplaatst: 23.03.2013 - 23:53
door lint
Marc Apeldoorn schreef:D5 vermogen komt niet meer terug.....
Ook niet met allerhande nieuwe technieken?
Als je kijkt naar b.v. BMW, die halen behoorlijk vermogens uit hun 4 cylinder motoren.
Geplaatst: 24.03.2013 - 00:07
door Discovery
De nieuwe diesels komen in de range 120-230 pk. Dus nog boven D5 vermogen.
Geplaatst: 24.03.2013 - 00:27
door lint
Dan is het goed!
Kon het mij ook al bijna niet voorstellen dat Volvo in dat segment van de markt geen aanbod meer heeft.
Geplaatst: 24.03.2013 - 07:08
door Marc Apeldoorn
Geloof er 0.0 van...
D5 heeft nu 215 PK, uit een 4 cilinder haalt ook BMW dat niet...
Geplaatst: 24.03.2013 - 09:48
door tvc15
@Marc Apeldoorn: kijk eens in een BMW-folder dan. BMW 525D: 4 cylinder 2 liter, 218 PK.
Geplaatst: 24.03.2013 - 10:21
door Marc Apeldoorn
Aha, ik zie het , er is er één gevonden.....
Is dus geen 230 PK maar 218PK.
En hoe fijn is dat voor een 4 cilinder
Geplaatst: 24.03.2013 - 12:18
door lint
Ik ben geen BMW liefhebber maar zo'n 525 diesel rijdt heel goed!