Lichte ratel inschakelen automaat, Update: beurt gehad
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Als je de multiriem demonteerd en dan weer luistert,dan kun je bepaalde dingen uitsluiten..
Is het de multieriem plus toebehoren of de distributieriem of rollen.
Als het uit de distributie komt,kun je er beter niet meer mee rijden.
Is het de multieriem plus toebehoren of de distributieriem of rollen.
Als het uit de distributie komt,kun je er beter niet meer mee rijden.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Dat valt allemaal nog al mee niet?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- josas1
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05
Denk t ook, dokter...DrRossi schreef:Dat valt allemaal nog al mee niet?

Het is ook al een paar maanden aanwezig en niet verergerd.
Alleen met vriesweer klinkt t luider.
Daarom, begin mei beurt en ik laat alles ff checken!
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Nou hopen dat ie het 3 weekjes zonder problemen volhoud !
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- josas1
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05
Hallo mede Volvo-isten...
Vandaag heeft de S80 een beurt, APK en een automaat flush gehad.
Ik heb doorgegeven dat ik een ratel hoorde. Alles is helemaal nagekeken, de riemen, poelies, rubbers, uitlaat etc. De auto en de motor waren in prima staat! Niks gehoord, niks gemerkt. Enige wat extra was, waren remblokken achter.
Een flush was trouwens niet overbodig; wat een rust met schakelen zeg! Meteen merkbaar. De specialist was er zelf ook tevreden over. Kijken hoe de automaat zich gaat houden.
Door de flush viel de rekening hoger uit, maar ik denk dat het zeker de moeite waard is/zal zijn!
Ik zal opletten of ik te rateltje nog hoor, maar ik ben al gerustgesteld dat alles in orde was!
O, nog ter aanvulling;
tussen versnelling 2 en 3 heeft men ook nog een nieuwe plaat bevestigd.
Wat dat precies is/doet weet ik niet maar dat was niet duur.(€17)
Vandaag heeft de S80 een beurt, APK en een automaat flush gehad.
Ik heb doorgegeven dat ik een ratel hoorde. Alles is helemaal nagekeken, de riemen, poelies, rubbers, uitlaat etc. De auto en de motor waren in prima staat! Niks gehoord, niks gemerkt. Enige wat extra was, waren remblokken achter.
Een flush was trouwens niet overbodig; wat een rust met schakelen zeg! Meteen merkbaar. De specialist was er zelf ook tevreden over. Kijken hoe de automaat zich gaat houden.
Door de flush viel de rekening hoger uit, maar ik denk dat het zeker de moeite waard is/zal zijn!
Ik zal opletten of ik te rateltje nog hoor, maar ik ben al gerustgesteld dat alles in orde was!
O, nog ter aanvulling;
tussen versnelling 2 en 3 heeft men ook nog een nieuwe plaat bevestigd.
Wat dat precies is/doet weet ik niet maar dat was niet duur.(€17)
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30290
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Wat zo'n flush al niet kan doen!
Mooi dat het probleem waarschijnlijk is opgelost.
Mooi dat het probleem waarschijnlijk is opgelost.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- roadrage
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 09:50
hm ben best benieuwd wat dat precies inhoud..misschien iemand anders hier ?josas1 schreef:Hallo mede Volvo-isten...
O, nog ter aanvulling;
tussen versnelling 2 en 3 heeft men ook nog een nieuwe plaat bevestigd.
Wat dat precies is/doet weet ik niet maar dat was niet duur.(€17)
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
- josas1
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05
Ik weet wel dat het met de bonk te maken had bij overschakelen van 2 naar 3...roadrage schreef:hm ben best benieuwd wat dat precies inhoud..misschien iemand anders hier ?josas1 schreef:Hallo mede Volvo-isten...
O, nog ter aanvulling;
tussen versnelling 2 en 3 heeft men ook nog een nieuwe plaat bevestigd.
Wat dat precies is/doet weet ik niet maar dat was niet duur.(€17)
Hoe het officieel heet :?:
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
dat van die plaat is zeker interessant; die van mij hikt koud enthousiaster naar de 3 dan tussen de andere versnellingen. Benieuwd op basis van welek informatie besloten is dit te doen en of dat echt wat uit maakt.
Technische verklaring zou ook leukz ijn.
Als het je lukt die uitleg nog op te graven.
Bedankt voor de moeite, mocht je dat willen doen
!
Technische verklaring zou ook leukz ijn.
Als het je lukt die uitleg nog op te graven.
Bedankt voor de moeite, mocht je dat willen doen

Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- josas1
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05
Men heeft dit gedaan vanwege de lichte bonk tussen 2-3.sju_art schreef:dat van die plaat is zeker interessant; die van mij hikt koud enthousiaster naar de 3 dan tussen de andere versnellingen. Benieuwd op basis van welek informatie besloten is dit te doen en of dat echt wat uit maakt.
Technische verklaring zou ook leukz ijn.
Als het je lukt die uitleg nog op te graven.
Bedankt voor de moeite, mocht je dat willen doen!
Ik zal es kijken of ik het preciezer kan achterhalen.
Maar als iemand weet hoe een automaat in elkaar zit, zouden we het al kunnen weten...
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
- josas1
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05
Ik denk dat het t volgende betreft:
Koppelingsplaatje
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=a ... 0616,d.d2k
Koppelingsplaatje
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=a ... 0616,d.d2k
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Bedankt voor de link, zal het eens door lezen. Verbaas me nu al dat een schijnbaar cruciaal onderdeel, zo snel gewissled kan worden
.

Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem