Pagina 2 van 2

Geplaatst: 29.04.2013 - 17:42
door mahein
color=#FF00FF]Mijn volvo V50 2.0d bwjr 05 kreeg zoveel last van vermogensverlies dat ik hem heb laten uitgelezen zaterdag.
Het is de EGR. Het bedrijf heeft spul in mijn dieseltank gegooid om alles te reinigen.
Het leek zondag over, want zondag ochtend en zondagavond beide met koude motor deed hij het prima.
Ook maandagmorgen geen problemen.
Maandagmiddag begon hij weer, en dinsdag toch ook weer.
Vanmorgen ook veel last van gehad, zelfs toen hij warm was.
Telkens tot 2100 toeren is een drama, daarna spuit hij weg!

Nu las ik net dat je de stekker van de EGR gewoon eraf moet halen.
Dus dat heb ik maar even getest. En wat denk je.... Hij rijdt weer als vanouds!!!
Maar ...
1. Kan dit schade aan de motor geven?
2. Kan ik zo door blijven rijden?
3. Wordt de motor hier warmer van (Italiƫ - grote caravan)
4. wordt het verbruik meer?[/color]

29 APRIL
Gisteren op de snelweg was het vermogen plots weg. Dit nadat ik reeds 3000 km met een losgetrokken EGR stekker prima reed. Vermogen compleet weg. Met moeite de auto weer aan de praat gekregen, en met zeer veel moeite een respectabele snelheid kunnen halen op de snelweg.
Auto vanmorgen komt niet meer vooruit en slaat meteen weer uit. Heb de stekker er weer opgezet maar dat maakt niks uit. Iemand nog een idee?
Schakel naar het hele bewerkingformulier

Geplaatst: 29.04.2013 - 19:01
door t5power
Je moet even langs een bedrijf als volvotune gaan (tevens forumsponsor), die weten wat te ze doen en kunnen e.e.a. perfect regelen met EGR.

Geplaatst: 29.04.2013 - 19:16
door mahein
Ben alleen bang dat het iets meer is dan alleen mijn EGR. En langs volvotune wordt een beetje lastig. Hij start slecht/niet, en vervolgens gaat hij uit op het moment dat ik weg wil rijden. Waar zit volvotune?

Geplaatst: 29.04.2013 - 20:12
door wim de jong
Volgens de gegevens moet het roetfilter vervangen worden bij 120000 en 240000 enz. Het additief, roetfilter vloeistof elke 60000 km.
Kan zijn dat een van de twee zit te mekkeren dat vervangen moet worden.

Als je er echt duurzaam vanaf wilt, laat je roetfilter professioneel verwijderen: eruit halen, open snijden, leeg halen en netjes dichtlassen, en er weer tussen zetten.
Voor mooi de software aanpassen zodat hij helemaal niet meer kijkt naar dit filter, en je bent voor altijd van dat gezeik af. Ze garanderen een APK goedkeur op dit punt....in Harderwijk zit zo'n bedrijf, en er zijn meerdere.

Geplaatst: 30.04.2013 - 08:45
door pimsam
Een MY05 heeft geen roetfilter af fabriek. Misschien een retrofit filter maar dan is er geen regeneratievloeistof.

Het probleem kan IMHO niets te maken hebben met de EGR.

Stap 1: uitlezen.

Geplaatst: 30.04.2013 - 09:05
door t5power
mahein schreef:Ben alleen bang dat het iets meer is dan alleen mijn EGR. En langs volvotune wordt een beetje lastig. Hij start slecht/niet, en vervolgens gaat hij uit op het moment dat ik weg wil rijden. Waar zit volvotune?
www.volvotune.nl ergens bij Uden geloof ik.

Geplaatst: 06.05.2013 - 11:37
door mahein
Probleem gevonden. De klep in de EGR was afgebroken en lag er los in.
Nieuwe EGR geplaatst en hij rijdt weer als een trein!