Pagina 2 van 7
Geplaatst: 31.03.2013 - 10:25
door ZX10r
Denk Volvo vast anders over LOL
Geplaatst: 31.03.2013 - 10:38
door bart simpson
Ook op pasen een beetje ordinaire nergens op gebaseerde stemmingmakerij dus...
Geplaatst: 31.03.2013 - 10:46
door NielsPHEV
ik kan me niet voorstellen dat Volvo indien men niet in 2013 zou kunnen leveren de afname verplichting afdwingt. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat de certificaat auto's gewoon in 2013 gekentekend worden, daarom zal men ook gestopt zijn met het accepteren van orders. Ik zeg even afwachten en geen voorschot nemen op een situatie die zich waarschijnlijk niet zal voordoen.
Geplaatst: 31.03.2013 - 10:51
door bart simpson
Vriend! wens je een zalig pasen!
Geplaatst: 31.03.2013 - 10:59
door NielsPHEV
@BS idem
@superjunky je bent kennelijk juridisch onderlegd ik heb nog steeds ondersteuning nodig in de zaak die ik tegen VCNL wil starten in verband met de kramp in mijn kaken, dit probleem is nog groter geworden na het zien van de consequenties van de PIH op mijn loonstrookje
Geplaatst: 31.03.2013 - 11:01
door Ben
Het lijkt me handiger om ons op feiten en niet op 'hear say' en veronderstellingen te baseren.
Geplaatst: 31.03.2013 - 13:45
door TMacD
Sorry......ik had hier eerst een reactie staan op de stemming makerij maar die heb ik even weg gehaald.
Ben / Bart , als ik iets verkeerd gezegd heb laat me dat even weten anders houdt ik me voorloping even buiten deze discussie......
goed paas!
Geplaatst: 31.03.2013 - 14:00
door V60_PHEV
En vanuit het oogpunt van Volvo gezien is dit ook helemaal geen rare regeling.
Die auto's worden op maat samengesteld en als iemand op het laatste moment de koop afzegt, blijft Volvo met een al geproduceerde auto zitten waar ze dan maar een koper voor moeten vinden.
Geplaatst: 31.03.2013 - 14:04
door Ben
TMacD schreef:Sorry......ik had hier eerst een reactie staan op de stemming makerij maar die heb ik even weg gehaald.
Ben / Bart , als ik iets verkeerd gezegd heb laat me dat even weten anders houdt ik me voorloping even buiten deze discussie......
goed paas!
Ik filter de Off Topic berichten er wel tussenuit.
Heb daar een mooie bewaarplek voor

Geplaatst: 01.04.2013 - 00:26
door friend
V60_PHEV schreef:Die auto's worden op maat samengesteld en als iemand op het laatste moment de koop afzegt, blijft Volvo met een al geproduceerde auto zitten waar ze dan maar een koper voor moeten vinden.
Lijkt mij dat dit pas de laatste week geldt. Technisch is het heel eenvoudig een auto uit de planning te halen (zolang het om enkele auto's gaat), wel wordt het daarna in principe achteraan de rij aanschuiven. De evt. bestelde/geplande onderdelen kunnen altijd weer gebruikt worden. Ik neem aan dat er bij Volvo ook met JIT (Just In Time) gewerkt wordt.
Wat dit betreft zou Volvo nauwelijks financiële schade hoeven lijden dus. Ik begrijp natuurlijk wel dat Volvo niet zit te wachten op honderden annuleringen en bijpassende administratieve rompslomp als er iets onverwachts mis gaat, waardoor vele leveringen ineens in 2014 pas plaatsvinden. Dat zou eerder een rede kunnen zijn.
We zullen het t.z.t. wel horen
als zich deze situatie voordoet, het heeft nu niet zoveel zin om hier verder over te speculeren.
Geplaatst: 01.04.2013 - 08:40
door XC30
Het lijkt mij ook zeer verstandig om 1 juli a.s. af te wachten. Wat ik wel voorzie is dat Volvo wel een V60PIH voor 1-1-2014 kan leveren maar misschien niet in de uitvoering die je zou willen. Met name omdat toeleveranciers niet aan de vraag kunnen voldoen. Ik merk bijvoorbeeld al dat Premium Sound een gewilde optie is, maar als de producent er niet voldoende van kan leveren zouden de laatste van het jaar wel een het haasje kunnen zijn (om in de tijdsgeest van vandaag te blijven). Toch zul je dan moeten afnemen lijkt me, nu VCNL wel de V60PIH kan leveren. Maar goed hopelijk heb ik het helemaal mis. Ik heb dan ook weinig verstand van dit soort productieprocessen.
Geplaatst: 01.04.2013 - 11:55
door Superfunky
XC30 schreef:Het lijkt mij ook zeer verstandig om 1 juli a.s. af te wachten. Wat ik wel voorzie is dat Volvo wel een V60PIH voor 1-1-2014 kan leveren maar misschien niet in de uitvoering die je zou willen. Met name omdat toeleveranciers niet aan de vraag kunnen voldoen. Ik merk bijvoorbeeld al dat Premium Sound een gewilde optie is, maar als de producent er niet voldoende van kan leveren zouden de laatste van het jaar wel een het haasje kunnen zijn (om in de tijdsgeest van vandaag te blijven). Toch zul je dan moeten afnemen lijkt me, nu VCNL wel de V60PIH kan leveren. Maar goed hopelijk heb ik het helemaal mis. Ik heb dan ook weinig verstand van dit soort productieprocessen.
ALS er al een probleem met beschikbaarheid van componenten, dan zullen het eerder de duracels zijn. Zo ongeveer iedere EV fabrikant heeft dat probleem. Niet om te gniffelen, maar hebben jullie de problemen met de Outlander als gezien? Uitgefikte accus. Eigenaren mogen tot nader order niet opladen en productie ligt stil. Ai, ai!
Maar goed, ALS en tot op heden is dat niet aan de orde. Het enige dat me opvalt is dat het wel heel lang duurt om de MY13 uitgeleverd te krijgen. Maar dat is MY13, 14 gaat vast soepeler.
Geplaatst: 01.04.2013 - 14:08
door RichieB
Superfunky schreef: Uitgefikte accus.
He,
jammer gelukkig. Gebeurd
voor uitlevering, dus geen foto's beschikbaar.
Zal dit ook impact hebben op andere EV merken?
GS Yuasa’s batteries are used in the Honda’s Civic Hybrid, Honda Accord Plug-in Hybrid, Mitsubishi i-MiEV, and Mitsubishi’s Outlander Plug-in Hybrid. It also supplies cells to Peuogeot/Citroen.
Geplaatst: 01.04.2013 - 19:45
door YoVol
Die van de V60 komen toch van LG? (of is GS weer diens toeleverancier?)
Geplaatst: 01.04.2013 - 20:16
door RichieB
Volgens mij hebben deze problemen met de accu's niets met de V60 PIH te maken, anders had Volvo wel in dat rijtje van EVs gestaan.
Geplaatst: 08.04.2013 - 11:24
door BanRay
De laatste weken zijn er door certificaathouders veel PIHs geconfigureerd en besteld bij de dealers. Is deze week de week waarin bekend is wanneer deze PIHs van de band rollen?
Geplaatst: 08.04.2013 - 11:33
door Superfunky
BanRay schreef:De laatste weken zijn er door certificaathouders veel PIHs geconfigureerd en besteld bij de dealers. Is deze week de week waarin bekend is wanneer deze PIHs van de band rollen?
Laatste info die ik gekregen heb is dat productie MY14 start in week 24 (10 juni), maar dat beschikbarheid van alle PiH specifieke onderdelen bepalend is of in die week ook met de PiH begonnen kan worden.
Hetgeen we natuurlijk voor onszelf, maar ook voor Volvo mogen hopen aangezien men blijkbaar van plan is een sterk staaltje te vertonen. Volvo NL heeft immers sinds de introductie v/h model tot op heden 5.500 V60's op Nederlandse bodem gezet en men is nu van plan om er daar in 8 maanden 3.000 bij te zetten. Alle verloven ingetrokken neem ik aan!
Geplaatst: 08.04.2013 - 11:45
door BanRay
Ik bedoel niet wanneer de productie in het algemeen start.
Ik bedoel: is deze week bekend wanneer de wagen van JOU van de band rolt en wanneer die van MIJ en wanneer die van...? Mij staat bij dat dat vanaf week 15 inzichtelijk is (voor dealers).
Geplaatst: 08.04.2013 - 11:48
door Arnold
Mijn dealer geeft op dat het vanaf week 20 zichtbaar zal zijn.
Geplaatst: 08.04.2013 - 13:39
door Paul
Week 20 begint het modeljaar, gaat tot ongeveer week 46 om ze op tijd hier te krijgen. Haal van die weken nog even 3 weken sluiting af... Deel dan 3500 door die weken....
En je zou een ruwe schatting kunnen maken....