Pagina 2 van 25

Geplaatst: 14.04.2013 - 12:07
door RichieB
Helaas niet via de app, slechts 10 streepjes en geen liter aanduiding. Misschien via OBD-II. Ik zou dit ook wel willen weten.

Geplaatst: 15.04.2013 - 09:34
door BanRay
Stationair draaien kost volgens mij 1 tot 1,5 liter per uur. Hoelang het preconditionen duurt is afhankelijk van buitentemperatuur en de temperatuur die bereikt moet worden, maar ik denk dat een half litertje niet ver van de waarheid zit.

De temperatuur die bereikt moet worden: is dat de laatst ingestelde binnentemperatuur? Of is dat een vaste, niet te wijzigen/beïnvloeden, temperatuur?

Geplaatst: 15.04.2013 - 09:56
door RichieB
Ik verwacht dat het interieur verwarmd/gekoeld wordt naar je eigen instelling. Het batterijpack zal zijn eigen ideale temperatuur hebben denk ik.

Geplaatst: 15.04.2013 - 10:20
door Ben
Heb je hier iets aan ?

Geplaatst: 15.04.2013 - 10:24
door Magliaveli
Als je dat linkje aanklikt zie je voordat het filmpje afspeelt een pih met andere velgen. Iemand een idee welke dat dat zijn? die zijn ook wel leuk

Geplaatst: 15.04.2013 - 10:27
door Ben
Magliaveli schreef:Als je dat linkje aanklikt zie je voordat het filmpje afspeelt een pih met andere velgen. Iemand een idee welke dat dat zijn? die zijn ook wel leuk
Dit is het pre-conditioning topic.
Voor velgen is een ander topic.

Graag ON TOPIC blijven

Geplaatst: 15.04.2013 - 11:13
door BanRay
Ben schreef:Heb je hier iets aan ?
Ik wist wel dat ik het ooit ergens gelezen had 8). In de handleiding staat:

"Bij voorconditionering van het interieur werkt de auto om 22 C te bereiken en niet de temperatuur die in de klimaatregeling is ingesteld."

Dat is dan anders wat mij gisteren tijdens de Sneak Preview is verteld. Volgens een Product Manager was het juist wél de ingestelde temperatuur.

Maar dat moet eenvoudig te testen zijn door de temperatuur 's avonds op 17 graden in te stellen en dan 's ochtends na preconditionen te kijken wat de binnentemperatuur is. Is die 17 of 22 graden. Ik kan dit pas over een maand of 5 testen... :(

Geplaatst: 15.04.2013 - 11:24
door RichieB
Dat verklaart wel waarom het 's ochtend zo lekker warm is in de auto. :D Ik heb de airco meestal op 19 graden staan.

Geplaatst: 15.04.2013 - 11:29
door BanRay
Maar is het bij instappen 19 of 22 graden? Ik hoop eigenlijk 19, want dat betekent dat je het zelf kunt beïnvloeden.

Geplaatst: 15.04.2013 - 11:46
door RichieB
Ik vermoed 22, maar ik zal er eens een thermometer inzetten.

Geplaatst: 15.04.2013 - 11:55
door IkeV70
Beetje overdreven warm, 22 graden. In de winter, als je het echt nodig hebt, zou 10 a 15 graden al voldoende zijn.

Geplaatst: 15.04.2013 - 12:11
door BanRay
RichieB schreef:Ik vermoed 22, maar ik zal er eens een thermometer inzetten.
:thumbright:

Geplaatst: 15.04.2013 - 12:15
door BanRay
IkeV70 schreef:Beetje overdreven warm, 22 graden. In de winter, als je het echt nodig hebt, zou 10 a 15 graden al voldoende zijn.
Vind ik ook. Anders maar niet met een timer werken, maar een kwartier of zo voor vertrek handmatig aanzetten. Als de ruiten ontdooid zijn en de motor en accu niet ijskoud zijn, zijn voor mij de belangrijkste doelen bereikt :)

Geplaatst: 15.04.2013 - 12:20
door Zoefje
Uit de PIH manual op de iPhone :salute:

Geplaatst: 15.04.2013 - 12:27
door DenisD6
Bij mijn dealer even nagevraagd wat het verschil is tussen parkeerverwarming en motorverwarming. Deze kwam met het volgende antwoord:

"De standkachel in combinatie met timer zit standaard in de auto, deze kan je alleen met de handel van de richtingaanwijzer bedienen en dus instellen. Als je de auto altijd binnen zet en echt met het milieu bezig bent dan kan je nog kiezen voor de elektrische motorverwarming, deze verwarmt dus de motor waardoor Er minder slijtage v./d motor is en geen uitlaatgassen vrijkomen zoals de standkachel, dat zou in je garage niet echt lekker zijn. Als je kiest voor de voorverwarming of – koeling in te schakelen met de sleutel kan je dus de auto ( interieur ) ook laten koelen of verwarmen. Dit kan je ook wederom uitbreiden met de Volvo one Call app, dan kan je via je smartphone de stand kachel cq koeling op elk gewenste plek aan of uit schakelen."

Op de vraag of er een optie (tegen kleine meerprijs) is waarbij je de standkachel ook kan activeren met de sleutel (dus zonder koeling) heb ik geen antwoord gehad.

Weet iemand dat toevallig?

Geplaatst: 15.04.2013 - 12:28
door BanRay
Zoefje, die quote had ik al een paar posts eerder geplaatst... #-o

Gaat erom dat de handleiding (22 graden) iets anders zegt dan een Product Manager van Volvo (ingestelde temperatuur).

Geplaatst: 15.04.2013 - 13:00
door jfk
voor, uit mijn hoofd, 290e kun je via accesoires een afstandsbediening kopen voor de standverwarming (staat ook in de prijslijst).
Dat werkt voor mij prima, 's ochtens een bak koffie en even op het knopje duwen en vervolgens in een warme auto wegrijden

Geplaatst: 15.04.2013 - 16:27
door DenisD6
jfk schreef:voor, uit mijn hoofd, 290e kun je via accesoires een afstandsbediening kopen voor de standverwarming (staat ook in de prijslijst).
Dat werkt voor mij prima, 's ochtens een bak koffie en even op het knopje duwen en vervolgens in een warme auto wegrijden
Heb het gevonden. Bedankt. Staat bij accessoires - klimaat.

Werkt voor mij ook prima!

Geplaatst: 16.04.2013 - 11:03
door RichieB
Ik heb vanochtend even goed afgelezen, en het elektrisch preconditionen heeft 1,5 kWh verbruikt. Volgens de analoge thermometer die ik in de auto had liggen was het 18 graden, maar ik moet zeggen dat het warmer voelde. Ik zal een kijken of ik ergens een nauwkeurigere thermometer heb.

Ik stapte trouwens exact op het ingestelde tijdstip in de auto. Dat kan uiteraard ook invloed hebben.

Geplaatst: 16.04.2013 - 13:02
door BanRay
Wat was de ingestelde temperatuur van de airconditioning?