Ik tank bij de Makro met m'n S40 D5, daar kost de diesel momenteel 1,358.
Qua actieradius maakt het allemaal niet uit, ik rij 1000 km met 55 liter.
A-merk, power, of premium brengt me niet verder ...
Wat voor diesel tanken jullie.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
1,339 Esso Amstelveen, Beneluxbaan.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 19.03.2013 - 05:28
Ik ga even het programma bekijken. Denk dan dat ik het hou bij normale diesel van SHell of BP
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27335
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Met beide Volvo's en nu met de Ibiza tank ik ook praktisch altijd gewone diesel.
Tijd geleden als test een paar tanks Total Excellium diesel getankt, motorblok leek ietsje stiller als bij normale diesel en daar is het eigenlijk wel bij gebleven ook.
Gaat ook praktisch altijd diesel van de onbemande Esso in (is de goedkoopste hier), tenzij het anders uit komt
Flesje advanced diesel conditioner is trouwens een aanrader om eens in de zoveel tijd te doen
Tijd geleden als test een paar tanks Total Excellium diesel getankt, motorblok leek ietsje stiller als bij normale diesel en daar is het eigenlijk wel bij gebleven ook.
Gaat ook praktisch altijd diesel van de onbemande Esso in (is de goedkoopste hier), tenzij het anders uit komt
Flesje advanced diesel conditioner is trouwens een aanrader om eens in de zoveel tijd te doen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik zag gister op het werk een stukje van Fifth Gear, 5 soorten diesel warvan 2 'premium'. Ik moest weer rijden dus heb de uitslag niet gezien, maar ze hebben de auto met alle brandstoffen 4 keer op de rollenbank gehad.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 05.01.2010 - 14:45
- Locatie: Apeldoorn
Filmpje staat ook op YouTube: ze hebben vooral de power output getest. Die kwam wel iets hoger uit met Shell V-Power en BP Ultimate (output ging van 155 BHP naar 161 BHP).JeroenSpock schreef:Ik zag gister op het werk een stukje van Fifth Gear, 5 soorten diesel warvan 2 'premium'. Ik moest weer rijden dus heb de uitslag niet gezien, maar ze hebben de auto met alle brandstoffen 4 keer op de rollenbank gehad.
Ze hebben iets recenter een vergelijkbare test gedaan met gewone benzine (filmpje staat ook op YouTube). Ook daar wel iets verschil met Shell VP - maar weer niet met BP Ult, die kwam nauwelijks boven de BP regular uit - maar geen enkele keer genoeg om de hogere prijs te rechtvaardigen.
Zegt verder niks over de effecten op langere termijn.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29451
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik tank altijd bij de fietsenmaker in het dorp die ook een tankstation heeft. Lage prijzen en goede service met bediening dus geen vieze handen, wat wil je nog meer.
De brandstof komt van Berkman en nog nooit problemen gehad.
De brandstof komt van Berkman en nog nooit problemen gehad.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- TheSaint77
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 30.03.2005 - 22:37
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Zou de diesel van een scheepsmotor gewoon hetzelfde zijn? Ik ken iemand die enkel dat in zijn S60 D5 (eerste gen) gooit en eigenlijk geen problemen kent.
Of het mag is vers twee. Maar zou de diesel gelijk zijn?
Of het mag is vers twee. Maar zou de diesel gelijk zijn?
http://volvolvo.nl
Volvo V50 D5 Geartronic Momentum in Maple Red MY2009
Volvo C70 2.0T Coupé in Graphite Grey Met. MY2000
Volvo V50 D5 Geartronic Momentum in Maple Red MY2009
Volvo C70 2.0T Coupé in Graphite Grey Met. MY2000
- c30peter
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 28.01.2012 - 14:42
- Locatie: Venlo
95% bij de BP om de hoek.
Deze doet ook mee aan de ANWB-leden aktie.
Met de gewone diesel een verbuik van 1 op 20/21 km
Met de Ultimate zat ik op 1 op 18/19 km.
Dit heb ik 3 tankbeurten (circa 2500 km) getest, daarna weer overgestapt op gewone diesel.
Ik woon aan de Duitse grens, maar tank daar nooit. De diesel is daar altijd duurder (minder verschil dan jaren geleden). Benzine scheelt wel veel (10 tot 20 Cent/L)
Tanken bij onbemande/witte pompen vermijd ik.
Prijsverschil is nooit meer dan 10% (15 eurocent) maar het verbruik is vaak wel 10% meer (van 1 op 20 naar 1 op 18 )
Dit allemaal met een C30 1.6 DrivE uit 2010
Deze doet ook mee aan de ANWB-leden aktie.
Met de gewone diesel een verbuik van 1 op 20/21 km
Met de Ultimate zat ik op 1 op 18/19 km.
Dit heb ik 3 tankbeurten (circa 2500 km) getest, daarna weer overgestapt op gewone diesel.
Ik woon aan de Duitse grens, maar tank daar nooit. De diesel is daar altijd duurder (minder verschil dan jaren geleden). Benzine scheelt wel veel (10 tot 20 Cent/L)
Tanken bij onbemande/witte pompen vermijd ik.
Prijsverschil is nooit meer dan 10% (15 eurocent) maar het verbruik is vaak wel 10% meer (van 1 op 20 naar 1 op 18 )
Dit allemaal met een C30 1.6 DrivE uit 2010
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Ik tank de normale diesel van Shell.
Bij het tankstation waar ik tank is het gemiddeld 1 cent duurder dan de Tango bij me om de hoek.
Aangezien bij de Tango regelmatig m'n bankpas het niet doet ( vooral als er een 11 of 12 ct korting actie is. :-k ) en je bij de Shell bonusmiles krijgt is de keuze niet moeilijk.
Forté gaat er niet in. Wel Tunap.
Bij het tankstation waar ik tank is het gemiddeld 1 cent duurder dan de Tango bij me om de hoek.
Aangezien bij de Tango regelmatig m'n bankpas het niet doet ( vooral als er een 11 of 12 ct korting actie is. :-k ) en je bij de Shell bonusmiles krijgt is de keuze niet moeilijk.
Forté gaat er niet in. Wel Tunap.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- StoereKabouter
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 07.01.2013 - 12:09
Ik tank altijd bij DATS24.