Pagina 2 van 2
Geplaatst: 16.04.2013 - 17:08
door Longone
Ik tank bij de Makro met m'n S40 D5, daar kost de diesel momenteel 1,358.
Qua actieradius maakt het allemaal niet uit, ik rij 1000 km met 55 liter.
A-merk, power, of premium brengt me niet verder ...
Geplaatst: 16.04.2013 - 21:18
door Mart van der Steeg
1,339 Esso Amstelveen, Beneluxbaan.
Geplaatst: 16.04.2013 - 22:58
door 5pitterv50
Ik ga even het programma bekijken. Denk dan dat ik het hou bij normale diesel van SHell of BP
Geplaatst: 18.04.2013 - 13:22
door Fredhead
Met beide Volvo's en nu met de Ibiza tank ik ook praktisch altijd gewone diesel.
Tijd geleden als test een paar tanks Total Excellium diesel getankt, motorblok leek ietsje stiller als bij normale diesel en daar is het eigenlijk wel bij gebleven ook.
Gaat ook praktisch altijd diesel van de onbemande Esso in (is de goedkoopste hier), tenzij het anders uit komt
Flesje advanced diesel conditioner is trouwens een aanrader om eens in de zoveel tijd te doen
Geplaatst: 18.04.2013 - 14:22
door JeroenSpock
Ik zag gister op het werk een stukje van Fifth Gear, 5 soorten diesel warvan 2 'premium'. Ik moest weer rijden dus heb de uitslag niet gezien, maar ze hebben de auto met alle brandstoffen 4 keer op de rollenbank gehad.
Geplaatst: 18.04.2013 - 18:52
door Herko_ter_Horst
JeroenSpock schreef:Ik zag gister op het werk een stukje van Fifth Gear, 5 soorten diesel warvan 2 'premium'. Ik moest weer rijden dus heb de uitslag niet gezien, maar ze hebben de auto met alle brandstoffen 4 keer op de rollenbank gehad.
Filmpje staat ook op YouTube: ze hebben vooral de power output getest. Die kwam wel iets hoger uit met Shell V-Power en BP Ultimate (output ging van 155 BHP naar 161 BHP).
Ze hebben iets recenter een vergelijkbare test gedaan met gewone benzine (filmpje staat ook op YouTube). Ook daar wel iets verschil met Shell VP - maar weer niet met BP Ult, die kwam nauwelijks boven de BP regular uit - maar geen enkele keer genoeg om de hogere prijs te rechtvaardigen.
Zegt verder niks over de effecten op langere termijn.
Geplaatst: 18.04.2013 - 20:57
door lint
Ik tank altijd bij de fietsenmaker in het dorp die ook een tankstation heeft. Lage prijzen en goede service met bediening dus geen vieze handen, wat wil je nog meer.
De brandstof komt van Berkman en nog nooit problemen gehad.
Geplaatst: 23.04.2013 - 13:32
door TheSaint77
Zou de diesel van een scheepsmotor gewoon hetzelfde zijn? Ik ken iemand die enkel dat in zijn S60 D5 (eerste gen) gooit en eigenlijk geen problemen kent.
Of het mag is vers twee. Maar zou de diesel gelijk zijn?
Geplaatst: 26.04.2013 - 11:50
door c30peter
95% bij de BP om de hoek.
Deze doet ook mee aan de ANWB-leden aktie.
Met de gewone diesel een verbuik van 1 op 20/21 km
Met de Ultimate zat ik op 1 op 18/19 km.
Dit heb ik 3 tankbeurten (circa 2500 km) getest, daarna weer overgestapt op gewone diesel.
Ik woon aan de Duitse grens, maar tank daar nooit. De diesel is daar altijd duurder (minder verschil dan jaren geleden). Benzine scheelt wel veel (10 tot 20 Cent/L)
Tanken bij onbemande/witte pompen vermijd ik.
Prijsverschil is nooit meer dan 10% (15 eurocent) maar het verbruik is vaak wel 10% meer (van 1 op 20 naar 1 op 18 )
Dit allemaal met een C30 1.6 DrivE uit 2010
Geplaatst: 26.04.2013 - 12:38
door joris20
Ik tank Vpower Diesel
Geplaatst: 03.05.2013 - 23:09
door Schorpioen
Ik tank de normale diesel van Shell.
Bij het tankstation waar ik tank is het gemiddeld 1 cent duurder dan de Tango bij me om de hoek.
Aangezien bij de Tango regelmatig m'n bankpas het niet doet ( vooral als er een 11 of 12 ct korting actie is. :-k ) en je bij de Shell bonusmiles krijgt is de keuze niet moeilijk.
Forté gaat er niet in. Wel Tunap.
Geplaatst: 04.05.2013 - 08:16
door joris20
Shell heeft een leuke actie met die lego autootjes..
Geplaatst: 07.05.2013 - 15:54
door StoereKabouter
Ik tank altijd bij DATS24.