Pagina 2 van 2

Geplaatst: 24.04.2013 - 21:40
door RichieB
Ja, er moeten nieuwe bumpers op. Hadden ze ook in de fabriek kunnen doen, of voor het uitleveren bij de dealer. Dan had je het nooit geweten..

Geplaatst: 24.04.2013 - 21:47
door jan weemering
RichieB schreef:Ja, er moeten nieuwe bumpers op. Hadden ze ook in de fabriek kunnen doen, of voor het uitleveren bij de dealer. Dan had je het nooit geweten..
Had toch nooit zo afgeleverd mogen lijkt me.
Maar goed het gebeurt bij Mercedes ook.
Mijn neef heeft een nieuwe C-klasse, en krijgt achterschade.

de auto is 6 x terug geweest naar de reparateur voordat hij goed was
op het laatst is er door mercedes Nederland zelfs een foto reportage gemaakt van de herstel procedures, want ze kregen er een sik van natuurlijk

Geplaatst: 24.04.2013 - 22:35
door Autozoeker
Ik ga er maar vanuit dat de dealer nu na reparatie de boel goed inspecteert. Ik begrijp het ook niet hoe dit door de QA van volvo is gekomen, je kan het al op afstand zien. Ik zag het toevallig zonder erna te zoeken.

@RichieB ik heb hem ook gevraagd om te kijken of de windruis/geluidsniv. 'normaal' zijn. Ik heb idee dat het beetje aan de harde kant is. We gaan het meemaken.

Afijn, na 8 maanden wachten kan die week er ook nog wel bij.

Geplaatst: 24.04.2013 - 22:42
door Ben
Ik heb wel contact gehad met een schadeexpert niets anders deed het vaststellen van de schades aan nieuwe Japanse auto's die van de boot kwamen. Hij had daar een dagtaak aan en je schrikt van de aantallen waar iets mee aan de hand was.
En de klant weet daar niets van en denkt dat z'n auto zo uit de fabriek komt.

Geplaatst: 26.04.2013 - 11:17
door ex-Mooseman
op de parkeerterreinen, de transportschepen en tijdens het laden en lossen gebeurt er ook wel één en ander, lijkt me ?

Ik heb ooit bij een cliënt van me (een grote Citroën-dealer) het volgende meegemaakt: we zitten in bespreking in het bureau van de zaakvoerder. Buiten is men een vrachtwagen met nagelnieuwe Picasso's aan het lossen. Plotseling horen we een doffe bonk. Even later wordt er op de deur geklopt: een medewerker komt vertellen dat de chauffeur van de truck tijdens het lossen naast de afrijplaten gereden is, en dat de wagen gekanteld is, bovenop de wagen die hij net ervoor ervan afgereden had...

Reactie van de zaakvoerder: 'Had je de vrachtbrief al afgetekend ?' Bediende: 'Neen, dat mogen we pas nadat alle wagens gelost en geinspecteerd zijn.' Zaakvoerder: 'OK dan, dan is het ons probleem niet.'
Ik nam aan dat het over verkochte wagens ging, en dat die twee klanten net iets langer op hun Picasso zullen moeten wachten hebben.

Ikzelf heb recent ook een probleem gehad met mijn nieuwe Volvo: de lak op de motorkap vertoonde nogal rare vlekken. Blijkbaar te wijten aan een combinatie van vocht, koude temperaturen, niet volledig uitgeharde lak en de beschermfolie die er te lang opgezeten had.
Prima afgehandeld door de dealer. Hierbij de link van het verhaal.
http://www.volvoforum.nl/viewtopic.php? ... c&start=50

Geplaatst: 26.04.2013 - 12:56
door Autozoeker
Klopt,
Maar meeste van mijn puntjes zijn denk ik in fabriek al gebeurd, over deuken heen gelakt enzo.
Bij monteren is gewoon niet goed geinspecteerd denk ik.

Ondertussen is mijn auto opgehaald, ergens medio volgende week weer terug. Ik lijk de enige te zijn van de BE batch met bumper schade, lijkt dus exemplarisch.

Geplaatst: 26.04.2013 - 14:18
door PeerTronic
Autozoeker schreef:Ik lijk de enige te zijn van de BE batch met bumper schade, lijkt dus exemplarisch.
Je bedoelt: NIET exemplarisch oftewel: uitzonderlijk

Geplaatst: 26.04.2013 - 14:50
door lint
PeerTronic schreef:
Autozoeker schreef:Ik lijk de enige te zijn van de BE batch met bumper schade, lijkt dus exemplarisch.
Je bedoelt: NIET exemplarisch oftewel: uitzonderlijk
Ik hoop het wel anders is het inderdaad slecht gesteld met de kwaliteit van Volvo!

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:35
door Autozoeker
En hij is weer terug!
bumpers zien er weer zo goed als nieuw uit. Moet zeggen dat ik erg te spreken ben over het feit dat ze ondanks dat het een vrije dag is in BE, ze de auto toch vandaag gebracht hebben.

Geplaatst: 01.05.2013 - 14:24
door Bluemagics
Top!

En hebben ze nog wat gezegd over het windruis/geluidsniveau?

Geplaatst: 01.05.2013 - 14:38
door Autozoeker
Nope dat dan weer helaas niet.
Volgens mij hebben ze daar niet meer naar gekeken. ff keer navragen.

Geplaatst: 01.05.2013 - 14:56
door lint
Mooi dat het probleem goed en snel is verholpen.