hugha002 schreef:En voor rijgenot en koppel zou ik voor een diesel of een R kiezen, maar uit kosten overwegingen en wat minder scheurvermogen lekker LPG.
Minder scheurvermogen? Met een LPi installatie wordt juist meer vermogen gemeten doorgaans (hoger octaan getal LPG) en is ideaal icm. turbo's. Veel R's zijn er mee uitgerust. Onlangs heb ik op LPG ook moeiteloos de officiele top gehaald (235 gps) op een lege autobahn.
Ik heb ook maar een 140 pk uitvoering. Bovendien verloopt het koppel ook anders bij benzine dan bij diesel. Maar ben zeer tevreden.
Sorry we zijn even van het topic afgeweken. Nu weer terug naar het onderwerp.
Geplaatst: 24.04.2013 - 18:41
door dik999
bij mij was het geen succes LPG inbouwen. Heb twee maal kleppen verbrand. Nu harde klepzitting erin.
ook een 2.4T
Geplaatst: 24.04.2013 - 21:18
door The Volvoboy
JosW schreef:
The Volvoboy schreef:
JosW schreef:Heb ooit bij 250.000 km. mijn classic laten voorzien van een LPG-installatie. Heeft daar nog 200.000 km mee gelopen. Heb hem toen verkocht. Voor hetzelfde geld loopt ie nog! Maar let wel, zoals TheSant 77 al stelde, deze zaken heb ik ook laten doen. Dat zal de reden geweest zijn van mijn 'successtory".
Ergo, in jouw geval geen probleem maar wel in combinatie met de nodige voorzorgsmaatregelen en gedegen frequent onderhoud.
Maak echter wel een gedegen calculatie van de overall kosten. Dat heb ik onlangs ook gedaan en heb besloten om de auto in te ruilen voor een diesel. Heb uiteraard moeten bijbetalen maar ben over een periode van 5 jaar goedkoper uit. Plus het rijden met een diesel wat in mijn geval verstandig is vanwege het trekken van een caravan.
Misschien heb ik met mijn classic geluk gehad. Daarom, laat je voorlichten door een gedegen gasbedrijf.
Daar praat je over een classic. Was dat een 2.5 of al een 2.4? De 2.5's rijden probleemloos tonnen op LPG.
2.5 10-klepper.
Ja, die is compleet onverwoestbaar op LPG
Geplaatst: 24.04.2013 - 21:22
door dik999
mijn 850 uit 1995 deed ook met gemak 550.000. deze 2.4 T staat nu op 372000, maar heb er al veel aan versleuteld. Schijnt met kleppen te maken te hebben die wel of niet zelfstellend zijn
Geplaatst: 24.04.2013 - 21:24
door The Volvoboy
Een 850 en een V70 Classic met de 2.5 motor hebben inderdaad hydraulische klepstoters, die stellen zichzelf.
Geplaatst: 24.04.2013 - 21:29
door JosW
Nu begrijp ik de prijs van die dingen, veel handwerk.
Geplaatst: 09.05.2013 - 13:49
door WimS60
Door veranderde omstandigheden ben ik 30000 per jaar gaan rijden met mijn V70R uit 2003. Met de huidige benzine-prijzen loopt dit toch wel in de papieren.
Daarom keek ik wat om mij heen voor een LPG auto, maar wilde eigenlijk mijn
R niet kwijt.
Navraag bij Mesman leerde dat het geen enkel probleem is om LPG bij km.stand 182000 in te bouwen.
En volgens Mesman had hij al meerdere Rs op LPG gezet, en een vermogenswinst van 15 Pk gemeten.
Aankomende woensdag word het in mijn R ingebouwd, inclusief flahslube kleppensmering.
EDIT
Geplaatst: 09.05.2013 - 13:56
door Marc Apeldoorn
Die vermogenswinst geloof er maar niet in Wim...
Anyway, ik rij inmiddels 20.000 km op gas met V70 R 2004 en gaat goed.
Rijd lekker, circa 10% onzuiniger maar wel 2.5 x zo goedkoop....
Heb 1x geprobeerd zo zuinig mogelijk te rijden (rij veel snelweg), en dan rij je op LPG 1 op 10.5 (2x getankt bij zelfde station, dus klopt echt wel).
Vermogen blijft zeker behouden, maar moet wel zeggen dat als ik het vermogen echt aanspreek (ik heb circa 365 PK) dan zet ik hem veiligheidshalve wel op benzine.......
Flashlube moet je bestellen bij http://www.lpgonderdelenshop.nl
[edit]: Vialle LPI + flashlube, ook bij Mesman
Geplaatst: 09.05.2013 - 14:01
door Marc Apeldoorn
@Wim, waarom kom je niet naar de R meeting volgende week zaterdag?
Zijn er circa 40 mede R bezitters, en daar zitten er overigens ook een aantal bij met LPG..
Geplaatst: 09.05.2013 - 19:55
door Philken
ik rij met de R nu bijna 25000km op LPI, zeer tevreden over, wagen is ook vlotter op LPI dan op benzine(zolang ik 500rpm onder de rode zone blijf, anders schakelt ze volautomatisch over)
't beste advies: beter met je eigen wagen verder waar je weet wat eraan gebeurd is dan een ander zijn moegestreden diesel over te nemen(waarom deed hij die anders weg?)
Geplaatst: 09.05.2013 - 20:00
door Marc Apeldoorn
@Philken, die ervaring met meer vermogen op lpg heb ik niet, maar jij hebt dan ook 6 injectoren, ik 5, wellicht dat het daar aan ligt?
Geplaatst: 09.05.2013 - 20:25
door Philken
Marc Apeldoorn schreef:@Philken, die ervaring met meer vermogen op lpg heb ik niet, maar jij hebt dan ook 6 injectoren, ik 5, wellicht dat het daar aan ligt?
Die automatische overschakeling naar benzine komt bij mij er inderdaad echt inzetten en niet zachtjes...
Geplaatst: 09.05.2013 - 21:36
door Philken
Marc Apeldoorn schreef:Die automatische overschakeling naar benzine komt bij mij er inderdaad echt inzetten en niet zachtjes...
je weet nu dat er een alternatief programma bestaat, laat anders Mesman contact opnemen met Dirk van LPGtechniek limburg(belgië) hij heeft dit programma
Geplaatst: 09.05.2013 - 21:46
door Marc Apeldoorn
Probleem is echter daarbij wel dat Mesman sowieso 3 dagen (!) na de inbouw bezig is geweest om de LPI computer goed af te regelen om de 365 PK + bijbehorende tuningsoftware van de R aan te kunnen.........
Geplaatst: 09.05.2013 - 22:22
door Philken
Marc Apeldoorn schreef:Probleem is echter daarbij wel dat Mesman sowieso 3 dagen (!) na de inbouw bezig is geweest om de LPI computer goed af te regelen om de 365 PK + bijbehorende tuningsoftware van de R aan te kunnen.........
ik heb de auto niet willen tunen omdat ze op gas moest komen
(lpi= max van 60pk per injector,daarom ook dat er 6 zitten om wat marge te hebben)
Geplaatst: 09.05.2013 - 22:27
door WimS60
Marc Apeldoorn schreef:Probleem is echter daarbij wel dat Mesman sowieso 3 dagen (!) na de inbouw bezig is geweest om de LPI computer goed af te regelen om de 365 PK + bijbehorende tuningsoftware van de R aan te kunnen.........
Mijn R is door Rica getuned naar 330 Pk.
Mesman vertelde mij dat hij directe connecties heeft met Rica en dat hij de software ism Rica zou aanpassen.
Om die 15 Pk extra is het mij hoedanook niet te doen, het gaat mij om het kostenplaatje, elke week ruim 100 Euro tanken doet toch wel een beetje pijn.