Verschil in prijs en configs tussen landen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
sandershortie
2nd Gear member

Precies, je hebt vrijhandelsverkeer om overal te kopen waar je wilt, moet je niet naderhand raar op kijken, dat de marge in Nederland een keer bij importeur of dealer wordt gehouden, zeker bij zo een bij tellingskanon. Hoop dat de dealers deze marge extra toevalt, maar ben er bang voor..

Belgie was bijna 10.000 euro goedkoper, met behoud van alle subsidies daarna nog dus loonde de moeite. Onthoud dat dus voor een volgende keer!!
EX EX EX EX: Volvo C30 1.6 Sport R-design Ice White

EX EX EX : V60 D6 Rebel Blue , Xenium Pack, Premium Audio, Connected, Beige sport stoelen en off black hemel, Getint glas.

Huidige auto : Mercedes E550 S211 2008 Avantgarde S
jvov60
4th Gear member

pih60 schreef:
ZX10r schreef:
jvov60 schreef: Als dat echt duidelijk het geval is en het is niet uit te leggen waarom, dan zal dat een keer aan het licht komen in media en politiek en zal Volvo Nederland er flinke problemen mee krijgen aangezien we in het vrije handel Europa leven en er geen reden is de Nederlands consument voor precies hetzelfde onderdeel en onder vergelijkbare belastingen, toch veel meer te laten betalen.
Er is dan vast wel een of andere Europese commissie die de mogelijkheid heeft om Volvo Nederland stevig op de vingers te tikken.
Maar eens iemand aanschrijven dan.
Dat is natuurlijk flauwekul; het feit dat er vrij verkeer van goederen is betekent toch juist dat je in het buitenland mag kopen. We gaan toch ook AH niet aanschrijven als de cola duurder is dan bij de Jumbo; nee, dan gaan we naar de Jumbo.
Al met al een hoop gedoe om niks. Koop je een PIH in Nederland dan ben je duurder uit dan in andere landen. Als je dan niet fijn vindt dan koop je hem toch gewoon over de grens...
De Europese Unie betekent meer dan alleen vrij verkeer van goederen. Er is door de Europese Commissie bijvoorbeeld ook controle op marktwerking en mededinging.
Woeker- en te hoge prijzen die voortkomen uit monopolistische handelen of anderzijds opgedrongen handel, zullen scherp in de gaten worden gehouden.
ZX10r
5th Gear member

Laat Volvo de connected touch met navi maar standaard installeren bovenop de huidige navi. dit is toch de meest innovatieve Volvo. Ook dat kunnen ze vanuit Volvo NL doen, is toch een achteraf installatie.

Dan leiden ze ook geen gezichtsverlies.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Superfunky
5th Gear member

sandershortie schreef: Belgie was bijna 10.000 euro goedkoper, met behoud van alle subsidies daarna nog dus loonde de moeite. Onthoud dat dus voor een volgende keer!!
Nog ff en we zitten op 15k duurder in NL dan elders.
Sorry hoor, ik ben best kritisch op Volvo en vergelijkbare uitvoeringen zijn inderdaad een paar duizend euro duurder in NL dan in BE en D, maar je kunt het ook overdrijven. Wat je nu doet is de uitgeklede Belg, naast de dikke NL zetten.
Ik heb nu een paar configuraties naast elkaar gezet en ik kom op een prijsverschil van ongeveer 3.000-4.000. Dat is natuurlijk op zich belachelijk, want te veel, dat ben ik met iedereen eens. Volvo NL zoekt m.i. hier wel het randje van wat je klant aanvaardbaar vindt, op.

Ik zou zeggen: Volvo doe er iets aan, praat eens ff met Nuon en bied de NL kopers een "gratis" laadstation aan, zijn wij ook weer tevreden.
rtino
2nd Gear member

ZX10r schreef:Laat Volvo de connected touch met navi maar standaard installeren bovenop de huidige navi. dit is toch de meest innovatieve Volvo. Ook dat kunnen ze vanuit Volvo NL doen, is toch een achteraf installatie.
Heb van mijn dealer begrepen dat alle mensen die de Connected Touch (bij hen) als optie hebben afgenomen het toch achteraf ingebouwd zullen krijgen. Dit zodat ze ook de originele RTI behouden naast de Connected Touch.

Weet niet precies wat hier de reden van is, maar vind het wel prettig. Anders had ik de optie waarschijnlijk weer uitgezet en toch zelf gekozen voor het aftermarket inbouwen van de Connected Touch. Dus klasse!
Paul
Geartronic member

Ohw wat een fantastische communicatie. Heb het express niet genomen omdat ik die RTI dan kwijt was.

Vraag me uberhaupt af of hij al in het systeem staat.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
sandershortie
2nd Gear member

Superfunky,

Auto is met sportstoelen, Hybrid TEchnoligy, glegaad glas, genint glas, premium audio, connected touch en Rebel blue... Heb 4000 korting van de dealer gekregen en dat alles maakt dat ik 10.000 goedkoper uit ben ook omdat ze in Belgie geen 950 afleverkosten reken... Zonder korting zou het inderdaad 6000 zijn..

Jij in Nl gekocht?? Al met al gaat het vooral om de fijne wagen natuurlijk!!

EX EX EX : V60 D6 Rebel Blue , Xenium Pack, Premium Audio, Connected, Beige sport stoelen en off black hemel, Getint glas.

Superfunky
5th Gear member

sandershortie schreef:Superfunky,

Auto is met sportstoelen, Hybrid TEchnoligy, glegaad glas, genint glas, premium audio, connected touch en Rebel blue... Heb 4000 korting van de dealer gekregen en dat alles maakt dat ik 10.000 goedkoper uit ben ook omdat ze in Belgie geen 950 afleverkosten reken... Zonder korting zou het inderdaad 6000 zijn..

Jij in Nl gekocht?? Al met al gaat het vooral om de fijne wagen natuurlijk!!
Ok, nou, nog een keertje geconfigureerd volgens EXACT gelijke opties hetgeen zo ongeveer full-opitons is (excl. accessoires en kosten rijklaar maken):
BE = € 70.940
NL = € 74.929

BTW is gelijk, dus het prijsverschil is € 3.989 excl. korting. Configurator is onder voorbehoud zie ik en dat lijkt me logisch, want in BE krijg je bijvoorbeeld de zwarte hemel gratis en dat lijkt me niet.
Ik heb ze niet helemaal vergeleken, maar ik geloof dat de BE MY14 auto een paar opties mist, maar dat kan ik mis hebben.

Hoe zit dat met die korting, heb jij toevallig mazzel en heeft een onwetende dealer per ongeluk korting gegeven, of krijgen kopers in België nog steeds korting?
sandershortie
2nd Gear member

En dan inderdaad de opties in BE zonder meerprijs en de afleverkosten.. Dealer heeft inderdaad per ongeluk korting gegeven en we hebben dus geluk gehad want is nu absoluut niet meer...

Geen idee welke opties dan niet op de BE auto zitten? Veel rij plezier!!!

OGA244
8th Gear member

Zoals eerder al gezegd is er binnen België al een raar prijsverschil, Wallonië betaalt grofweg hetzelfde als wij in NL doen
Autozoeker
5th Gear member

Het prijsverschil is gewoon mooi meegenomen. Maar denk dat de meeste bestellers die hem uit het buitenland halen gewoon geen my13 konden krijgen. My14 is nu ook uitverkocht en het is dan logisch dat je in het buitenland shopped.

Geen afleverkosten betekent ook dat de auto niet gewassen/gepoetst is. Maar goed voor het geld kan je de auto makkelijk een behandeling geven.
pih60
2nd Gear member

Die van mij was gewassen en gepoetst en de tank was redelijk gevuld en de accu ook.
Enige bijkomende kosten waren keuring Rdw en platen. Maar dat was minder dan 150 euri.
RichieB
6th Gear member

Wat?? Ik zal Philip even vragen wanneer hij dat bij mij komt doen dan. ;-)
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
pih60
2nd Gear member

Ik had een andere dealer hè.....
RichieB
6th Gear member

Nee hoor, een ander filiaal van dezelfde dealer.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Koidream
3rd Gear member

OGA244 schreef:Zoals eerder al gezegd is er binnen België al een raar prijsverschil, Wallonië betaalt grofweg hetzelfde als wij in NL doen
Dit moet ik ten stelligste tegenspreken. Diensten KUNNEN in Wallonië goedkoper zijn, producten zijn echter in heel België hetzelfde geprijsd.
Wel kan het zijn dat de ene dealer meer korting geeft dan de andere, maar dat is dan een deel van zijn eigen winst. Het verschil zal dan ook nooit groot zijn.
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
Walter
Geartronic member
Contacteer:

ZX10r schreef:Waar komt het prijsverschil tussen configuraties vandaan en waarom zijn er opties in het ene land wel mogelijk en in het ander niet.

bijv:
19" kan wel in Duitsland
Geloof dat dit al vaak genoeg is uitgelegd?
Koidream schreef:
OGA244 schreef:Zoals eerder al gezegd is er binnen België al een raar prijsverschil, Wallonië betaalt grofweg hetzelfde als wij in NL doen
Dit moet ik ten stelligste tegenspreken. Diensten KUNNEN in Wallonië goedkoper zijn, producten zijn echter in heel België hetzelfde geprijsd.
Wel kan het zijn dat de ene dealer meer korting geeft dan de andere, maar dat is dan een deel van zijn eigen winst. Het verschil zal dan ook nooit groot zijn.
in de prijslijst staan toch twee verschillende belastingen op een PIH?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Koidream
3rd Gear member

Walter schreef: in de prijslijst staan toch twee verschillende belastingen op een PIH?
Graag een link waar je dit gevonden hebt. Als ik bij de car configurator ga kijken, staat hier maar één prijs.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Koidream schreef:
Walter schreef: in de prijslijst staan toch twee verschillende belastingen op een PIH?
Graag een link waar je dit gevonden hebt. Als ik bij de car configurator ga kijken, staat hier maar één prijs.
In de prijslijst als pdf, kan die alleen niet meer vinden online en heb 'm ergens (te) goed opgeborgen op deze pc... Maar er stond ergens iets over de BIV en daar zat een verschil in door een vrijstelling die je in Vlaanderen wel en in Wallonië niet krijgt.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
ruuds70
5th Gear member

ZX10r schreef:
jvov60 schreef:
ZX10r schreef:...In ons land zijn veel opties duurder dan in omliggende landen wat resulteert in een duurdere auto.
Als dat echt duidelijk het geval is en het is niet uit te leggen waarom, dan zal dat een keer aan het licht komen in media en politiek en zal Volvo Nederland er flinke problemen mee krijgen aangezien we in het vrije handel Europa leven en er geen reden is de Nederlands consument voor precies hetzelfde onderdeel en onder vergelijkbare belastingen, toch veel meer te laten betalen.
Er is dan vast wel een of andere Europese commissie die de mogelijkheid heeft om Volvo Nederland stevig op de vingers te tikken.
Maar eens iemand aanschrijven dan.
Doe jezelf en de rest van Nederland dan eerst een groot plezier en schrijf eerst eens iets over het verschil in brandstofprijzen :wink: Neem Luxemburg dan als basis, lijkt me heel wat blije gezichten op te leveren.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”