Pagina 2 van 8

Geplaatst: 30.04.2013 - 10:02
door sandershortie
Precies, je hebt vrijhandelsverkeer om overal te kopen waar je wilt, moet je niet naderhand raar op kijken, dat de marge in Nederland een keer bij importeur of dealer wordt gehouden, zeker bij zo een bij tellingskanon. Hoop dat de dealers deze marge extra toevalt, maar ben er bang voor..

Belgie was bijna 10.000 euro goedkoper, met behoud van alle subsidies daarna nog dus loonde de moeite. Onthoud dat dus voor een volgende keer!!

Geplaatst: 30.04.2013 - 10:23
door jvov60
pih60 schreef:
ZX10r schreef:
jvov60 schreef: Als dat echt duidelijk het geval is en het is niet uit te leggen waarom, dan zal dat een keer aan het licht komen in media en politiek en zal Volvo Nederland er flinke problemen mee krijgen aangezien we in het vrije handel Europa leven en er geen reden is de Nederlands consument voor precies hetzelfde onderdeel en onder vergelijkbare belastingen, toch veel meer te laten betalen.
Er is dan vast wel een of andere Europese commissie die de mogelijkheid heeft om Volvo Nederland stevig op de vingers te tikken.
Maar eens iemand aanschrijven dan.
Dat is natuurlijk flauwekul; het feit dat er vrij verkeer van goederen is betekent toch juist dat je in het buitenland mag kopen. We gaan toch ook AH niet aanschrijven als de cola duurder is dan bij de Jumbo; nee, dan gaan we naar de Jumbo.
Al met al een hoop gedoe om niks. Koop je een PIH in Nederland dan ben je duurder uit dan in andere landen. Als je dan niet fijn vindt dan koop je hem toch gewoon over de grens...
De Europese Unie betekent meer dan alleen vrij verkeer van goederen. Er is door de Europese Commissie bijvoorbeeld ook controle op marktwerking en mededinging.
Woeker- en te hoge prijzen die voortkomen uit monopolistische handelen of anderzijds opgedrongen handel, zullen scherp in de gaten worden gehouden.

Geplaatst: 30.04.2013 - 11:07
door ZX10r
Laat Volvo de connected touch met navi maar standaard installeren bovenop de huidige navi. dit is toch de meest innovatieve Volvo. Ook dat kunnen ze vanuit Volvo NL doen, is toch een achteraf installatie.

Dan leiden ze ook geen gezichtsverlies.

Geplaatst: 30.04.2013 - 11:24
door Superfunky
sandershortie schreef: Belgie was bijna 10.000 euro goedkoper, met behoud van alle subsidies daarna nog dus loonde de moeite. Onthoud dat dus voor een volgende keer!!
Nog ff en we zitten op 15k duurder in NL dan elders.
Sorry hoor, ik ben best kritisch op Volvo en vergelijkbare uitvoeringen zijn inderdaad een paar duizend euro duurder in NL dan in BE en D, maar je kunt het ook overdrijven. Wat je nu doet is de uitgeklede Belg, naast de dikke NL zetten.
Ik heb nu een paar configuraties naast elkaar gezet en ik kom op een prijsverschil van ongeveer 3.000-4.000. Dat is natuurlijk op zich belachelijk, want te veel, dat ben ik met iedereen eens. Volvo NL zoekt m.i. hier wel het randje van wat je klant aanvaardbaar vindt, op.

Ik zou zeggen: Volvo doe er iets aan, praat eens ff met Nuon en bied de NL kopers een "gratis" laadstation aan, zijn wij ook weer tevreden.

Geplaatst: 30.04.2013 - 11:50
door rtino
ZX10r schreef:Laat Volvo de connected touch met navi maar standaard installeren bovenop de huidige navi. dit is toch de meest innovatieve Volvo. Ook dat kunnen ze vanuit Volvo NL doen, is toch een achteraf installatie.
Heb van mijn dealer begrepen dat alle mensen die de Connected Touch (bij hen) als optie hebben afgenomen het toch achteraf ingebouwd zullen krijgen. Dit zodat ze ook de originele RTI behouden naast de Connected Touch.

Weet niet precies wat hier de reden van is, maar vind het wel prettig. Anders had ik de optie waarschijnlijk weer uitgezet en toch zelf gekozen voor het aftermarket inbouwen van de Connected Touch. Dus klasse!

Geplaatst: 30.04.2013 - 11:55
door Paul
Ohw wat een fantastische communicatie. Heb het express niet genomen omdat ik die RTI dan kwijt was.

Vraag me uberhaupt af of hij al in het systeem staat.

Geplaatst: 30.04.2013 - 11:56
door sandershortie
Superfunky,

Auto is met sportstoelen, Hybrid TEchnoligy, glegaad glas, genint glas, premium audio, connected touch en Rebel blue... Heb 4000 korting van de dealer gekregen en dat alles maakt dat ik 10.000 goedkoper uit ben ook omdat ze in Belgie geen 950 afleverkosten reken... Zonder korting zou het inderdaad 6000 zijn..

Jij in Nl gekocht?? Al met al gaat het vooral om de fijne wagen natuurlijk!!

Geplaatst: 30.04.2013 - 12:45
door Superfunky
sandershortie schreef:Superfunky,

Auto is met sportstoelen, Hybrid TEchnoligy, glegaad glas, genint glas, premium audio, connected touch en Rebel blue... Heb 4000 korting van de dealer gekregen en dat alles maakt dat ik 10.000 goedkoper uit ben ook omdat ze in Belgie geen 950 afleverkosten reken... Zonder korting zou het inderdaad 6000 zijn..

Jij in Nl gekocht?? Al met al gaat het vooral om de fijne wagen natuurlijk!!
Ok, nou, nog een keertje geconfigureerd volgens EXACT gelijke opties hetgeen zo ongeveer full-opitons is (excl. accessoires en kosten rijklaar maken):
BE = € 70.940
NL = € 74.929

BTW is gelijk, dus het prijsverschil is € 3.989 excl. korting. Configurator is onder voorbehoud zie ik en dat lijkt me logisch, want in BE krijg je bijvoorbeeld de zwarte hemel gratis en dat lijkt me niet.
Ik heb ze niet helemaal vergeleken, maar ik geloof dat de BE MY14 auto een paar opties mist, maar dat kan ik mis hebben.

Hoe zit dat met die korting, heb jij toevallig mazzel en heeft een onwetende dealer per ongeluk korting gegeven, of krijgen kopers in België nog steeds korting?

Geplaatst: 01.05.2013 - 10:06
door sandershortie
En dan inderdaad de opties in BE zonder meerprijs en de afleverkosten.. Dealer heeft inderdaad per ongeluk korting gegeven en we hebben dus geluk gehad want is nu absoluut niet meer...

Geen idee welke opties dan niet op de BE auto zitten? Veel rij plezier!!!

Geplaatst: 01.05.2013 - 10:17
door OGA244
Zoals eerder al gezegd is er binnen België al een raar prijsverschil, Wallonië betaalt grofweg hetzelfde als wij in NL doen

Geplaatst: 01.05.2013 - 10:38
door Autozoeker
Het prijsverschil is gewoon mooi meegenomen. Maar denk dat de meeste bestellers die hem uit het buitenland halen gewoon geen my13 konden krijgen. My14 is nu ook uitverkocht en het is dan logisch dat je in het buitenland shopped.

Geen afleverkosten betekent ook dat de auto niet gewassen/gepoetst is. Maar goed voor het geld kan je de auto makkelijk een behandeling geven.

Geplaatst: 01.05.2013 - 10:48
door pih60
Die van mij was gewassen en gepoetst en de tank was redelijk gevuld en de accu ook.
Enige bijkomende kosten waren keuring Rdw en platen. Maar dat was minder dan 150 euri.

Geplaatst: 01.05.2013 - 10:55
door RichieB
Wat?? Ik zal Philip even vragen wanneer hij dat bij mij komt doen dan. ;-)

Geplaatst: 01.05.2013 - 11:15
door pih60
Ik had een andere dealer hè.....

Geplaatst: 01.05.2013 - 11:21
door RichieB
Nee hoor, een ander filiaal van dezelfde dealer.

Geplaatst: 01.05.2013 - 11:50
door Koidream
OGA244 schreef:Zoals eerder al gezegd is er binnen België al een raar prijsverschil, Wallonië betaalt grofweg hetzelfde als wij in NL doen
Dit moet ik ten stelligste tegenspreken. Diensten KUNNEN in Wallonië goedkoper zijn, producten zijn echter in heel België hetzelfde geprijsd.
Wel kan het zijn dat de ene dealer meer korting geeft dan de andere, maar dat is dan een deel van zijn eigen winst. Het verschil zal dan ook nooit groot zijn.

Geplaatst: 01.05.2013 - 12:00
door Walter
ZX10r schreef:Waar komt het prijsverschil tussen configuraties vandaan en waarom zijn er opties in het ene land wel mogelijk en in het ander niet.

bijv:
19" kan wel in Duitsland
Geloof dat dit al vaak genoeg is uitgelegd?
Koidream schreef:
OGA244 schreef:Zoals eerder al gezegd is er binnen België al een raar prijsverschil, Wallonië betaalt grofweg hetzelfde als wij in NL doen
Dit moet ik ten stelligste tegenspreken. Diensten KUNNEN in Wallonië goedkoper zijn, producten zijn echter in heel België hetzelfde geprijsd.
Wel kan het zijn dat de ene dealer meer korting geeft dan de andere, maar dat is dan een deel van zijn eigen winst. Het verschil zal dan ook nooit groot zijn.
in de prijslijst staan toch twee verschillende belastingen op een PIH?

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:13
door Koidream
Walter schreef: in de prijslijst staan toch twee verschillende belastingen op een PIH?
Graag een link waar je dit gevonden hebt. Als ik bij de car configurator ga kijken, staat hier maar één prijs.

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:23
door Walter
Koidream schreef:
Walter schreef: in de prijslijst staan toch twee verschillende belastingen op een PIH?
Graag een link waar je dit gevonden hebt. Als ik bij de car configurator ga kijken, staat hier maar één prijs.
In de prijslijst als pdf, kan die alleen niet meer vinden online en heb 'm ergens (te) goed opgeborgen op deze pc... Maar er stond ergens iets over de BIV en daar zat een verschil in door een vrijstelling die je in Vlaanderen wel en in Wallonië niet krijgt.

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:25
door ruuds70
ZX10r schreef:
jvov60 schreef:
ZX10r schreef:...In ons land zijn veel opties duurder dan in omliggende landen wat resulteert in een duurdere auto.
Als dat echt duidelijk het geval is en het is niet uit te leggen waarom, dan zal dat een keer aan het licht komen in media en politiek en zal Volvo Nederland er flinke problemen mee krijgen aangezien we in het vrije handel Europa leven en er geen reden is de Nederlands consument voor precies hetzelfde onderdeel en onder vergelijkbare belastingen, toch veel meer te laten betalen.
Er is dan vast wel een of andere Europese commissie die de mogelijkheid heeft om Volvo Nederland stevig op de vingers te tikken.
Maar eens iemand aanschrijven dan.
Doe jezelf en de rest van Nederland dan eerst een groot plezier en schrijf eerst eens iets over het verschil in brandstofprijzen :wink: Neem Luxemburg dan als basis, lijkt me heel wat blije gezichten op te leveren.