Pagina 2 van 2
Geplaatst: 07.05.2013 - 20:48
door crosskabouter
Dan wil ik toch wel eens weten bij welk toerental een LPT inkomt dan...
De mijne komt bij 1500tpm in en stopt bij 3500tpm.
Geplaatst: 07.05.2013 - 21:17
door admiral
crosskabouter schreef:Dan wil ik toch wel eens weten bij welk toerental een LPT inkomt dan...
De mijne komt bij 1500tpm in en stopt bij 3500tpm.
Dat klopt.
Geplaatst: 07.05.2013 - 21:33
door bart simpson
voor de 940:
LPT 135pk bij 4900t/min, koppel 230Nm bij 2300t/min
FPT 165pk bij 4800t/min, koppel 264Nm bij 3450t/min
bron:
http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... n%2797.pdf
voor de 740:
FPT 2.3 156pk met kat bij 4800t/min, koppel 242Nm bij 3300t/min
FPT 2.0 160pk zonder kat bij 5500t/min, koppel 245Nm bij 3500t/min
Geplaatst: 08.05.2013 - 21:43
door crosskabouter
admiral schreef:crosskabouter schreef:Dan wil ik toch wel eens weten bij welk toerental een LPT inkomt dan...
De mijne komt bij 1500tpm in en stopt bij 3500tpm.
Dat klopt.
Daarom snap ik het even niet meer: B230FT ('89-'98) zou een HPT zijn, maar dat komt dan niet overeen met wat mijn motor doet (zie hierboven).
Nu kan de mijne ook nooit een FK ('94-'98) hebben gezien het bouwjaar ('89).
Dit haal ik van de 700vereniging:
Even over het verschil tussen een B230FT en B230FK. Het blok is precies hetzelfde. Zuigers, drijfstangen, lagers, nokkenas (T), cylinderkop (type 530), compressie hetzelfde, uitlaat- en inlaatspruitsuk identiek...
Alleen de veer in de wastegate drukdoos is anders en de actuator stang is niet verstelbaar. Er is enige twijfel over de turbo zelf, maar ik heb zelf op lijsten van mitshubishi gevonden dat ze beide de TD04H-13C-6 gebruiken.