Pagina 2 van 9
Geplaatst: 26.05.2006 - 16:57
door edraket
Ik ben erg benieuwd wie er met een standaard (af fabriek dus) verlaagde auto rondrijdt. In de prijslijst is er de optie om een sport onderstel te kiezen en daarnaast ook nog een verlaagd onderstel. Dit is niet hetzelfde, en zijn verschillende opties.
Ik wil mijn auto ook een beetje lager, maar liever geen aftermarket verlagingsset. Wordt ie best wel weer stug van en gaat het interieur rammelen.
De Volvo veren zouden 2 cm verlaging moeten geven weet ik van mijn vorige Volvo. Zou iemand met een verlaagd onderstel de hoogte willen meten? Het gaat dan om de afstand tussen onderkant spatbord en het midden v/d velg. Bij mij is het 37 cm voor en achter.
Geplaatst: 26.05.2006 - 18:12
door Lambert
Ik heb vanmiddag een prijs van mijn dealer gekregen voor een originele set, kost ongeveer € 1.000 om in te bouwen. Dan wordt alles weer afgeregeld, wielen opnieuw gebalanceerd etc. Het lijkt mij de moeite waard, uiteindelijk koop je toch een dergelijke auto met name voor de wegligging en veiligheid. Goedkope veren eronder zetten lijdt volgens de garage niet tot een betere wegligging. De originele veren zijn progressief.(wordt er gezegd)
Ik heb bijgaand even in Photoshop geshopt om te zien hoe de auto er met zo'n 3 cm lager eruit gaat zien....

En de verlaagde geshopte:

Geplaatst: 26.05.2006 - 19:14
door Sytse
Sorry day is geen 2 cm maar eerder 4 cm.
Wielen uitbalanceren na het verlagen???
Dat is echt nergens voor nodig.
Wel de auto na 1000 km laten uitlijnen.
€1000 voor 2 cm vindt ik persoonlijk veel te veel.
Ik heb er zelf stukken minder voor betaald maar dan is het dus wel aftermarket (eibach)
Gr Sytse
Geplaatst: 26.05.2006 - 20:14
door edraket
Sytse,
Ik ben heel erg benieuwd naar jouw ervaring met de Eibach veren. Met name of de auto veel aan comfort heeft ingeleverd. Heb je die gecombineerd met de originele schokbrekers? Weet je ook hoelaag de auto nu staat (onderkant spatbord tot hart v/d velg), en heb je er een foto van?
Geplaatst: 26.05.2006 - 20:16
door arnoud
Als ik dat zo zie op je plaatje zou ik niet verlagen, op één of andere manier vind ik de eerste foto er beter uitzien?
Geplaatst: 26.05.2006 - 20:17
door Sytse
De set heb ik er nog niet onder.
Ik hoop dat ik het deze maand ga redden ivm tijd.
Ik ga het er waarschijnlijk namelijk zelf onder zetten.
Zodra dat is gebeurd en ik 1000 km heb gereden (duurt een weekje)
dan laat ik het je weten.
Probeer dus nog even gedult te hebben eer je iets besteld

Geplaatst: 26.05.2006 - 20:19
door Lambert
Als ik dat zo zie op je plaatje zou ik niet verlagen, op één of andere manier vind ik de eerste foto er beter uitzien?
Zo ziet de auto er nu uit.... dat is origineel
Geplaatst: 26.05.2006 - 20:21
door Lambert
Probeer dus nog even gedult te hebben eer je iets besteld
Sytse, ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring...
Geplaatst: 26.05.2006 - 20:22
door arnoud
Lambert schreef:Als ik dat zo zie op je plaatje zou ik niet verlagen, op één of andere manier vind ik de eerste foto er beter uitzien?
Zo ziet de auto er nu uit.... dat is origineel
Ja precies. Ik vind de huidige situatie mooier...
Geplaatst: 27.05.2006 - 00:31
door Johann
Met 3 cm Eibach verlaging,

Geplaatst: 27.05.2006 - 08:19
door Lambert
Gave bak! Ook aparte spoilers...maar ik schat zo in dat er niet veel comford meer in zit
Geplaatst: 27.05.2006 - 10:02
door Sytse
De foto hierboven is mijn grote voorbeeld

Schitterend, fantastisch.
Geplaatst: 27.05.2006 - 10:07
door Renkel
Te veel verlagen en dan ook nog 3 of 4 passagiers aan boord is ook niet helemaal jovel volgens mij...... :scratch:
Geplaatst: 27.05.2006 - 10:10
door Sytse
Renkel schreef:Te veel verlagen en dan ook nog 3 of 4 passagiers aan boord is ook niet helemaal jovel volgens mij...... :scratch:
Hoezo??????
Er loopt dan echt niets aan of zo hoor.
Geplaatst: 27.05.2006 - 10:31
door Renkel
Hier wordt een S60 'getoond' die men 3 cm wil verlagen, terwijl Volvo de S60 2.0T Sports Editions in het leveringsprogram heeft met 17'' velgen en slechts 12 mm verlaging men praat dus over mm. i.p.v. cm.; ik vraag mij dus alleen af of dit wel verstandig / mogelijk is.
Geplaatst: 28.05.2006 - 10:55
door edraket
Johann schreef:Met 3 cm Eibach verlaging,

Inclusief G-krachten ongeveer 6 cm verlaging. Mooie foto, maar ik kende hem al Johann.
Geplaatst: 28.05.2006 - 11:46
door Lambert
Hier wordt een S60 'getoond' die men 3 cm wil verlagen, terwijl Volvo de S60 2.0T Sports Editions in het leveringsprogram heeft met 17'' velgen en slechts 12 mm verlaging men praat dus over mm. i.p.v. cm.; ik vraag mij dus alleen af of dit wel verstandig / mogelijk is.
Het gaat mij om de Volvo verlaging, die volgens de dealer 20 tot 25 mm verlaagt, misschien is die photoshop niet helemaal realistisch...
Geplaatst: 28.05.2006 - 11:52
door robertslaat
Zo ziet een s60 eruit als je hem van voren: 25 mm laat zakken en achter 35 mm.
Het is mijn eigen auto namenlijk.
Groeten Robert

Geplaatst: 28.05.2006 - 11:59
door Lambert
@Robert:
die heb ik inderdaad gezien, erg mooi! Dat zette mij aan het denken... om mijn eigen auto ook zo te verlagen.
Geplaatst: 28.05.2006 - 12:03
door robertslaat
Dan heb je hem verlaagd zoals het hoort. Het straalt er nl. niet echt van af dat ie veel gezakt is en dat wil ook niet. Ik wou alleen de ruimte in de wielkassen wat opgevuld hebben. Dat is wat mij betreft goed gelukt.
De meeste auto's worden rondom evenveel mm verlaagd. Die auto's lijken wel continu in een remmende fase te zitten omdat ze van voren met de neus op de grond liggen en achter met de kont in de lucht. (wig vorm)
Ik vond dit een mooie oplossing.
Succes met je keuze.