Pagina 2 van 4

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 05.08.2014 - 10:39
door Buurtje
@MarioC70: Hij heeft het juist druk en ik ben er (zeker tot nu toe) tevreden over. Ik vind de theorie over het koelen ook bedenkelijk, daarom wil ik een aantal logisch te nemen stappen hebben, alvorens ik eventueel een brandstofpomp laat vervangen.

Stap 1 heb ik inmiddels genomen: injectoren cleaner zit nu in de tank.

Iemand een idee wat stap 2 (en/of 3) zou moeten zijn?

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 05.08.2014 - 10:51
door IkeV70
Buurtje schreef: @MarioC70: Hij heeft het juist druk en ik ben er (zeker tot nu toe) tevreden over. Ik vind de theorie over het koelen ook bedenkelijk, daarom wil ik een aantal logisch te nemen stappen hebben, alvorens ik eventueel een brandstofpomp laat vervangen.

Stap 1 heb ik inmiddels genomen: injectoren cleaner zit nu in de tank.

Iemand een idee wat stap 2 (en/of 3) zou moeten zijn?
Zoals je kunt lezen in dit topic is het brandstoffilter vaak de oorzaak. Lijkt mij een goede kandidaat vooor stap 2.

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 07.08.2014 - 08:36
door Buurtje
Thnx, IkeV70. Het brandstoffilter is met de vorige beurt al vervangen (en zit er nu dus nog geen 15.000 Km in). Die vink ik dus alvast af.

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 08.08.2014 - 14:50
door MarioC70
Uit laten lezen,misschien de brandstofdruksensor op de commonrail pomp stuk?

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 08.08.2014 - 15:26
door Diesel70
Ik zou toch het brandstoffilter even vervangen. Je hoeft maar 1 keer slechte brandstof / restjes hebben getankt of de tank mogelijk een keer flink leeg gereden te hebben om je filter volledig te kunnen verstoppen.

Klusje is zo gedaan en voor de kosten hoef je het niet te laten, ongeveer € 12.

Kun je die in ieder geval ook uitsluiten voor je de totale pomp gaat vervangen.

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 13.08.2014 - 10:19
door Buurtje
@DieselV70: Thnx voor de tip. Dat ga ik dan zeker even doen. Maar eerst vakantie :)

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 13.08.2014 - 10:34
door V70/2.4D/2003
Eerst vakantie? Man, haal een filtertje, draai dat ding los en zet de nieuwe er onder. Dat is binnen 5 minuten klaar!

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 13.08.2014 - 11:30
door lint
Het mag ook niet teveel moeite en tijd kosten om het filter te vervangen, nee hoor eerst op vakantie.

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 13.08.2014 - 11:48
door V70/2.4D/2003
Heb je ook gelijk in. Dat filter zit immers helemaal bij het rechter achterwiel en zit handvast gedraaid. Daar moet je wel even voor op de knieën en wat kracht zetten, bovendien moet er een bakje onder om 0,3 ltr diesel op te vangen en stinken je handen nadien naar diesel. Best wel veel werk en gesmeer, eerst op vakantie!! :D O-)

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 14.08.2014 - 13:36
door Diesel70
V70/2.4D/2003 schreef: Heb je ook gelijk in. Dat filter zit immers helemaal bij het rechter achterwiel en zit handvast gedraaid. Daar moet je wel even voor op de knieën en wat kracht zetten, bovendien moet er een bakje onder om 0,3 ltr diesel op te vangen en stinken je handen nadien naar diesel. Best wel veel werk en gesmeer, eerst op vakantie!! :D O-)
Uit ervaring kan ik je inmiddels vertellen dat dat flink kan tegenvallen. Filterhuis kan muurvast zitten en je kunt er niet echt lekker bij om met gereedschap dat ding los te krijgen.

Maar natuurlijk eerst lekker op vakantie en dan maar hopen dat je niet in de file (en de noodloop) gaat. Lijkt me trouwens wel weer een belevenis in de bergen (en dan nog het liefst met caravan).
Als het filter wel de boosdoener is, heb je zelfs kans dat de noodloop nog veel eerder komt. In de vakantie vraag je vaak toch wat meer van de motor. :'(

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 14.08.2014 - 17:24
door edraket
Sjongejonge wat een vooroordelen allemaal weer hier. Misschien gaat de topic starter wel met het vliegtuig op valkantie, en heeft hij even geen tijd om het filter te vervangen. En degenen die het zelf wel eens gedaan hebben kunnen beamen dat het vies tegen kan vallen om het filter eventjes te vervangen. Ik geloof niet dat Buurtje met dit soort opmerkingen geholpen is :'(

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 14.08.2014 - 22:00
door Turbotom
Kan inderdaad nog een lastige klus zijn als je niet over het specifieke Volvo gereedschap beschikt........

Tom

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 19.08.2014 - 10:27
door Taranis
Of degene die het filter vorige keer vervangen heeft, heeft het huis scheef terug gedraaid. Zonder specifiek Volvo tooltje, kun je het dan vergeten.

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 01.09.2014 - 13:08
door Buurtje
EdRaket heeft het helemaal bij het juiste eind: ik was met het vliegtuig op vakantie.
Ik heb geen Volvo-tools en bovendien zeer weinig tijd om 'even' zo'n klusje te doen.
Ik ga het binnenkort laten doen vrees ik.

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 03.09.2014 - 22:58
door Diesel70
Buurtje schreef: EdRaket heeft het helemaal bij het juiste eind: ik was met het vliegtuig op vakantie.
Ik heb geen Volvo-tools en bovendien zeer weinig tijd om 'even' zo'n klusje te doen.
Ik ga het binnenkort laten doen vrees ik.
Mijn excuses,

Zat even vastgeroest in mijn eigen gewoontes. De tijd dat mijn Volvo meer dan twee dagen achter elkaar niet gebruikt is kan ik me niet meer herinneren.
(en de tijd dat ik met het vliegtuig op vakantie ging trouwens ook niet meer)

Ik hoop voor je dat het probleem snel weet op te lossen.

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 03.09.2014 - 22:58
door Diesel70
Buurtje schreef: EdRaket heeft het helemaal bij het juiste eind: ik was met het vliegtuig op vakantie.
Ik heb geen Volvo-tools en bovendien zeer weinig tijd om 'even' zo'n klusje te doen.
Ik ga het binnenkort laten doen vrees ik.
Mijn excuses,

Zat even vastgeroest in mijn eigen gewoontes. De tijd dat mijn Volvo meer dan twee dagen achter elkaar niet gebruikt is kan ik me niet meer herinneren.
(en de tijd dat ik met het vliegtuig op vakantie ging trouwens ook niet meer)

Ik hoop voor je dat het probleem snel weet op te lossen.

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 15.09.2014 - 11:02
door Buurtje
Excuses uiteraard aanvaard :) Ik kon wel lachen om de reacties, omdat het inderdaad leek alsof ik eerst even 3000km ging rijden en me dan pas druk maken om het probleem.

Anyway, gister het weer nieuwe problemen erbij gekregen. Ik som ze even op (in order of appearance):
- af en toe (met name in file) Noodloop: motormanagement service vereist. Geconstateerd is dat de dieseldruk te laag is (geweest)
- Radio valt dan (en soms ook op andere momenten) uit, zodat ik de code moet invoeren (die ik inmiddels uit mijn hoofd weet.
- Gister kwam de foutmelding: Laadsysteem service vereist. Dit gebeurde bij het optrekken bij een stoplicht. Motor viel ook uit. HEt leek alsof ik niet fatsoenlijk kon koppelen en de snel was. Uiteindelijk ben ik maar steeds met veel toeren gaan wegrijden. Toen lukte het wel.

Ik ga zo de garage bellen. In ieder geval (naast het laatstgenoemde probleem) wil ik het volgende gedaan hebben:
- brandstoffilter vervangen
- injectorcleaner toevoegen
- sensor (commonrail druk) meten/vervangen
- drukventiel commonrail checken/ rubbertjes vervangen

Wat ik wil voorkomen is dat ik gelijk het hele drukventiel moet vervangen en al helemaal dat ik brandstofpomp moet laten vervangen (lijkt me voor zover ik hier lees op het forum) ook niet het euvel.

Pfff, geen zin in nog. Ik houd jullie op de hoogte

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 15.09.2014 - 12:43
door staaf
Batterij en of alternator aan zijn eind? massaprobleem?

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 15.09.2014 - 20:28
door Buurtje
Vandaag eind van de dag door laten meten: 11.4 Volt bij draaiende motor.
Dat betekent dus dat de accu niet bijlaadt en er dus een andere dynamo op moet.

Weet iemand of er gereviseerde dynamo's te koop zijn? En of het prijsverschil met nieuw noemenswaardig is?
Ik vrees namelijk dat ik weer redelijk aan de beurt ben :(

Re: Lage dieseldruk

Geplaatst: 15.09.2014 - 21:35
door MarioC70
Buurtje schreef: Vandaag eind van de dag door laten meten: 11.4 Volt bij draaiende motor.
Dat betekent dus dat de accu niet bijlaadt en er dus een andere dynamo op moet.

Weet iemand of er gereviseerde dynamo's te koop zijn? En of het prijsverschil met nieuw noemenswaardig is?
Ik vrees namelijk dat ik weer redelijk aan de beurt ben :(
Ligt eraan wat er op zit
120,140 of 160 amp dynamo,
De goedkoopste is 195 euro..